Perley napisał(a):
Hmm większość osób z podobnym problemem używa kart nVidia i to może być źródłem problemu
moja karta w trakcie pocenia się ma temp około 60 stopni więc raczej się nie grzeje, zarządzanie energia też jest ok, po prostu kod gry nie za bardzo lub gf'y.
Trochę za daleko idąca teoria.
1. Zapomniałeś o problemach gry na radkach - ładowanie map, wywalanie, glitche?
2. Spadanie klatek nie jest problemem większości użytkowników nv, więc nie można generalizować.
Jeżeli chodzi o mobilne karty graficzne - to producenci gier nie uwzględniają ich bardzo często.
Grałem w BC2 (1920x1200 full dx10, aax2) na 8800gxt -3x SLI - non stop +60fps, gtx260 i gtx260 x2 SLI - bez zacięć ~60-90fps, 9800gt i 8800gt - bez zacięć.
Gra zużywa coraz więcej vram kiedy przemieszczamy się po mapie - wczytuje kolejne obiekty (można zobaczyć, że "pop up" płotów i tym podobnych jest tylko na początku, potem wszystkie elementy zostają). Wystarczy przejść się po kanale panamskim i słabsze kary zaraz się męczą - bo tam jest bardzo dużo detali. Po patchu efekt zapełniania pamięci jest jeszcze szybszy.
Przykład
3 karty 8800gtx - każda po 768MB vram na szynie 384bit taktowane 2000mhz. Razem 2304MB vram o prędkości 76,8Gb/sek.
Test - riva tuner - wykres użycia vram: mapa kanał panamski (pusty serwer) - na wejściu użycie ~700MB, po objechaniu quadem do 1600MB.