The next release of the game client is currently in QA.
We will perform another synchronized client/server update. It is expected to take place early next week.
The client update will be roughly 500MB in size.Changelog:
Server - Some potential sources for lag/rubberbanding have been eliminated
Server - The old reserved slots has been replaced by a kick-on-demand system like in BF2
Server - Log file for server admins: all remote admin interface commands/events are logged
Server - Log file for server admins: major server events + all chat messages are logged
Server - Idle kick is controllable
Server - Profanity filter can be disabled
Server - Teamkill-kick system is controllable
Server - Ticket counts and bleed rate are controllable per-level
Server - Infantry only mode available per-level
Server - Initial spawn delay and respawn delay are adjustable
Server - Server description can be up to 400 characters, and use "|" for line breaks
Server - Banlist can contain up to 10.000 entries
Server - reduced latency in packet handling
Admin Interface - fixed the player.onKill spam that occasionally happened
Admin Interface - ensured that player.onJoin events always report the player name
Admin Interface - events triggered when people spawn
Admin Interface - much more info on kills
Admin Interface - detailed stats are reported at end-of-round
Gameplay - Various minor level bugfixes
Gameplay - Helicopter handling has been tweaked
Gameplay - Weapon tweaks have been implemented based on PC public feedback
Gameplay - Fixed technical hang when a crate was armed outside of the combat area
Gameplay - "Victory is near" message was shown for the wrong team on Valparaíso, this has been fixed
Gameplay - Countermeasures can be fired when driving a helicopter
Gameplay - The brightness of the pilot view in the Russian helicopter has been reduced
Gameplay - Advanced Spotting scope works better
Gameplay - Knifing people in the back works again (we backed out the change that we had done for Server R11)
Server Browser - Servers are sorted into 3 categories: Normal, Modified, Hardcore depending on their settings
Server Browser – Added support for retrieving update progress
Server Browser - Now refreshes information
Server Browser - Join queue system when attempting to join a full server
Server Browser - all settings are automatically saved between sessions
Server Browser - Pings are sent via an alternate mechanism, which should work for non-Administrator users as well
Client - Fixed DX9 issue, which likely caused graphics glitches and perhaps crashes
Client - Fixed some crashes
Client - Toggle/hold crouch is user controllable
Client - Toggle/hold zoom is user controllable
Client - Vsync bugfixed for DX10/DX11
Client - Rewritten how settings are written to disk; this should reduce/eliminate the spawn lag
Client - Fixed bug where a player could join a server before the stats has been downloaded causing faulty stats in "EOR- unlock progression"-screen
Client - New chat system allows chatting when dead (but not during end of round) and keeps a 100 lines log
Client - Improved Play Now functionality
Client - Removed K/D ratio and Skill Level filters in the leaderboards
Client - Any points you get while being dead will be added to your score
Client - Reduced negative mouse acceleration
Client - More informative disconnection/kick reasons
źródło:
http://forums.electronicarts.co.uk/bc2- ... 12-qa.htmlMoje tłumaczenie ad hoc. W nawiasach wyrażenia, co do których mogą być wątpliwości.
Lista zmian:
Server - Kilka potencjalnych źródeł lagowania zostało wyeliminowanych
Server - Stary system rezerwacji slotów został zastępiony kickiem na żądanie takim jak w BF2
Server - Plik Log dla administratorów serwera: wszystkie zdalne komendy i zdarzenia są zapisywane
Server - Plik Log dla administratorów serwera: istotne zdarzenia na serwerze i wszystkie wiadmości z czata są zapisywane
Server - Kick za bezczynność może być konfigurowany
Server - Filtr przekleństw może być wyłączony
Server - Kick za teamkill może być konfigurowany
Server - Zliczanie ticketów i współczynnik krwawienia (bleed rate) mogą być konfigurowane na poziom
Server - Tryb "Tylko Piechota" jest dostępny na poziom
Server - Można regulować opóźnienie spawn i respawn
Server - Opis serwera może zawierać do 400 znaków i używać znaku "I" do łamania linii
Server - Lista banów może zawierać do 10.000 wpisów
Server - Zredukowano zwłokę (latency) w obsłudze pakietów
Admin Interface - naprawiono player.onKill spam który czasami się zdarzał
Admin Interface - upewniono się, że zdarzenia player.onJoin zawsze będą raportować nazwę gracza
Admin Interface - zdarzenia wywoływane podczas spawnu graczy
Admin Interface - dużo więcej informacji dotyczących zabić
Admin Interface - obszerne statystyki raportowane na końcu rundy
Gameplay - Różne istotne poprawki błędów lokacji
Gameplay - Zmieniono sterowanie helikopterem
Gameplay - Zmieniono zachowanie broni bazując na opiniach środowiska graczy PC
Gameplay - Naprawiono zawieszanie techniczne (technical hang) gdy skrzynia (crate) była uzbrajana poza strefą walki
Gameplay - Wiadomość 'Zwycięsto jest blisko" była źle pokazywana na Valparaíso co zostało poprawione
Gameplay - Flary zapobiegające namierzeniu mogą być odpalone podczas pilotowania helikoptera
Gameplay - Jasność w rosyjskim helikopterze została zmniejszona
Gameplay - Luneta z systemem Zaawansowanego Dostrzegania działa lepiej
Gameplay - Zabijanie nożem w plecy znów działa (cofnięto zmiany, których dokonaliśmy dla serwerów R11)
Server Browser - Serwery są sortowane na 3 kategorie: Normalne, Modyfikowane, Hardcore - w zależności od ich ustawień
Server Browser – Dodano pomoc w przywracaniu/wyszukiwaniu (retrieving) postępu aktualizacji
Server Browser - Dodano odświeżanie informacji
Server Browser - Dodano kolejkowanie łączenia się z serwerem gdy próbujemy dołączyć się do pełnego serwera
Server Browser - Wszystkie ustawienia są zapisywane automatycznie pomiędzy sesjami
Server Browser - Pingi wysyłane są alternatywnym mechanizmem, który powinien działać u użytkowników nie mających uprawnień administratora
Client - Rozwiązano problemy z DX9, które najprawdopodobniej powodowały błędy graficzne i być może awarie gry (crash)
Client - Naprawiono niektóre z awarii gry
Client - Użytkownik może kontrolować czas (Toggle/hold) kucania
Client - Użytkownik może kontrolować czas (Toggle/hold) zoom
Client - Naprawiono błędy z Vsync dla DX10/DX11
Client - Zmieniono mechanizm zapisu ustawień na dysk co powionno zredukować lub wyeliminować tzw. "Spawn Lag"
Client - Naprawiono bład gdy gracz mógł połączyć się z serwerem zanim pobrane zostały statystyki co powodowało nieprawidłowe wyświetlanie postępu odblkowywania na końcu rundy (faulty stats in "EOR- unlock progression"-screen)
Client - Nowy system czat pozwalający na pisanie gdy gracz jest martwy (ale nie na końcu rundy) i zapisujący log mający 100 linijek
Client - Poprawiono funkcjonowanie "Graj Teraz"
Client - Usunięto filtry K/D ratio i Skill Level na tablicy wyników (leaderboards)
Client - Wszystkie punkty, które zdobędziesz będąc martwym zostaną dodane do twojego wyniku
Client - Zredukowane negatywne przyśpieszenie myszki (negative mouse acceleration)
Client - Zawierające więcej informacji powody rozłączenia/kicka
Z najważniejszych (dla mnie) rzeczy: zasłona dymna lub podobne rozwiązanie w helikopterach pozwalające na przerwanie namierzania, sloty z kick na żądanie (VIP), powrót do starej wersji noża, poprawki w obsłudze DX9, likwidacja spawn lag. Jedyne czego będzie mi brakować po tym patchu to trybu "Spectator ".
Dwie uwagi do użytkowników forum:
1) Najpierw narzekacie, że DICE nie słucha graczy, a potem czepiacie się "
Gameplay - Weapon tweaks have been implemented based on PC public feedback". Ustalmy może jedną wersję i jej się trzymajmy.
2) Nie piszcie "paczowanie", "paczować", "spaczowałem" itd. To jest niepoprawne językowo. Pominę tutaj kilka innych epitetów nawiązujących do warzyw uprawnych czy kanonu lektur szkolnych ("Chłopi").
Cytuj:
paczyć
1. zwykle o wilgoci lub wodzie: wykrzywiać, wyginać coś łukowato;
2. paczyć się - zwykle o przedmiotach drewnianych: zmieniać właściwy kształt, wykrzywiać się, wyginać pod wpływem wilgoci
WRONG:
http://www.sjp.pl/paczRIGHT:
http://www.sjp.pl/patch