Teraz jest 5 wrz 2025, 13:13

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2003, 21:09 
Offline

Dołączył(a): 15 maja 2003, 22:02
Posty: 2215
Qba napisał(a):
mysle, ze kazdy ma "Swoj Dzien" :wink:
a czasem sa takie, ze nic nie wychodzi :?

moze to poprostu jakies bledy na serwie... nie wiem- ja to tlumacze pechem.

masz absolutna rację


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2003, 21:26 
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2003, 16:44
Posty: 745
Lokalizacja: W-wa Natolin
o matce pepsee nie bylo ale coś o gejach chyba tak :))

_________________
[TopDawgz] 4 life...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2003, 21:28 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5352
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
chyba zaczynam ich rozumiec... co do strat pakietow to moge sie wykazac tutaj 3 misiecznym treningiem na laczu ktore gubi od 10 - 30% pakietow - jak sie to objawia?
ano po kilka razy robimy ta sama czynnosc ale zauwazylem ze jeslli w czasie lossa strzelam to nie zawsze trafia - sprawdzilem strzal z czolgu a przeciwnik mi mowi ze nie wystrzelilem! albo zucam 3 granaty i licze 1, 2 i tylko 2 wybuchy... ok wracamy do samolotu
rozdzielczosc.. hmm watpie aby miala cos do gry i tego jak i co liczy server i client raczej tu jest kwestia zaznaczonych szybkosci w grze (ja np mam connection speed na 110Kbps - ISDN a server np 4web ma client bandwith chocke limit na: cable 128 Kbps i tu chyba o ile dobrze kombinuje moga tkwic roznice miedzy tym co sa w stanie zaobserwowac gracze
wiec proponuje niech wszyscy w klanie maja takie same ustawienia i wtedy trzeba na servweach sprawdzic czy to ma jakies znaczenie - ustawienia 4web juz znacie... milej gry

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2003, 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
A ja podejmując dyskusję twierdzę że koordynaty wg których obliczany jest świat w BF leży na niższej warstwie logicznej niż koordynaty bądź co bądź dwuwymiarowego ekranu.
Na najniższej warstwie istnieje engine liczący wszystkie trafienia, lot kulek itp.
Warstwa ta jest wolna od rozdzielczości w dosłownym tego słowa znaczeniu.
Ma ona swoje wymiary. Pocisk artyleryjski wystrzelony zbyt wysoko (po ustawieniu arty na wzniesieniu) znika ponieważ opuszcza wirtualny świat w którym engine wszystko oblicza.
Warstwa ta jako podstawę swoich obliczeń bierze dane otrzymane z serwera oraz dane otrzymane z urządzeń wejściowych (jak mysz, klawiatura, joy)
Po obliczeniu klatki wysyła to do warstwy wyświetlającej.
Warstwa wyświetlająca jeśli daje rade wyświetla ile może.
Dlatego np. czasami mając 100fps gra tnie.
Serwer BF ma ograniczenie do 60fps które może obliczyć.
Gra wyświetla więcej, ale to serwer wysyła dane do engine i to on decyduje co widzimy na ekranie.
Stąd biorą się cofki na serwerach gdzie są packet lossy lub procek nie wyrabia.
Jak serwer wyrabia w 10fps to wszyscy będą widzieli skoki animacji mimo wyświetlania 100fps.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2003, 21:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2003, 12:44
Posty: 702
Lokalizacja: Konin City
ja pierdziele...czuje sie jak podczas dyskusji o Matrixie czy 13. pietrze :?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2003, 22:36 
Offline

Dołączył(a): 16 gru 2002, 23:12
Posty: 398
Lokalizacja: Warszawa
Prawie wszystko rozumiem. Ale nasuwa sie pytanie: jak temu zaradzić?

_________________
pozdrowienia
cityman GG 1797767


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2003, 22:42 
Offline

Dołączył(a): 21 sty 2003, 16:55
Posty: 173
Lokalizacja: Warszawa
...napisac od nowa engine BFa, albo zafundowac wszystkim lacze ATMowe CBR=2MB wprost do serwera :D :D :D

a tak BTW i troche OT: czy "bandwidth choke limit" to nie jest czasem ograniczenie od gory pasma od uzytkownika do serwera???... pytam sie bo nigdy nie stawialem serwera do BFa... :)

Pzdr,
Pre100

_________________
...nie ma podpisa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2003, 22:59 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5352
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
tak dokladnie ograniczenie pasma /uzytkownika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2003, 00:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
cityman napisał(a):
Prawie wszystko rozumiem. Ale nasuwa sie pytanie: jak temu zaradzić?


Ja moge temu zaradzić.
Musisz więcej z nami piwa wypić. Wtedy przestaniesz wszystko rozumieć :D

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2003, 00:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2003, 11:38
Posty: 1588
Lokalizacja: Żółwin
Myślę, że można z tego napisać pracę magisterską.
Na serio.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2003, 01:12 
Offline

Dołączył(a): 28 sty 2003, 23:54
Posty: 119
Piasecznik napisał(a):
A ja podejmując dyskusję twierdzę że koordynaty wg których obliczany jest świat w BF leży na niższej warstwie logicznej niż koordynaty bądź co bądź dwuwymiarowego ekranu.

Ja tu dorzucę, nieco ortogonalnie, moje własne drobne spostrzeżenie - mianowicie wyższa rozdzielczość premiuje przy celowaniu. Nie raz nie dwa trafiły mi się sytuacje, gdy napotykam przeciwnika w sporej odległości od siebie. Obaj padamy na grunt i grzejemy. Niestety u mnie (z racji nędznej rozdzielczości, o której wstydzę się tutaj pisać) przy strzelaniu z nastawieniem celownika piksel pod przeciwnikiem - mam niedoloty, a z nastawieniem celownika wprost na przeciwnika - moje pociski przelatują nad nim.
Tymczasem on mnie zdejmuje, chociaż jest daleko i ma MP40 (albo Thompsona), a ja mam BAR albo StG.
Jego wyższa rozdzielczość po prostu pozwala mu wycelować, a moja bida z nędzą nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2003, 01:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
To oczywiście jest spowodowane tym że twój minimalny ruch myszą nie może być dokładnie odwzorowany przez grafikę.
Staraj się przesunąć celownik o pół piksla (nie oczekuj że to zobaczysz).
Wtedy powinienes trafiać.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2003, 01:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2003, 12:44
Posty: 702
Lokalizacja: Konin City
wtedy by musial miec zaje*ista myche...
a za tą forse, moglby sobie kupic cosnajmniej sredniej jakosci karte graficzna :?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2003, 02:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2003, 23:31
Posty: 648
Lokalizacja: Warszawa
Piasecznik napisał(a):
To oczywiście jest spowodowane tym że twój minimalny ruch myszą nie może być dokładnie odwzorowany przez grafikę.
Staraj się przesunąć celownik o pół piksla (nie oczekuj że to zobaczysz).
Wtedy powinienes trafiać.


Piasku, rozmawialiśmy o tym! Nie zgadzam się z Twoją hipotezą. Tu trzeba uśredniać... Ale czy robi to engine clienta czy serwer to będzie przedmiot naszego sporu ;P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2003, 11:35 
Offline

Dołączył(a): 21 sty 2003, 16:55
Posty: 173
Lokalizacja: Warszawa
Heja!...

Dobrawek... a ja sie tu zgodze z Piasecznikiem.

Natomiast budzi moje watpliwosci stwierdzenie, zeby na celowanie w ferworze walki do przeciwnika z karabinu maszynowego (a nie snajperki) miala tak silny wplyw rozdzielczosc. Nie jestem wymiataczem w BFa, ale z moich ponadrocznych doswiadczen wynika, ze rozdzielczosc ma wiekszy wplyw na estetyke, wyglad pola bitwy niz efektywnosc gracza. Co wiecej, grajac niegdys (bardzo krotko) w CSa zauwazylem, ze nieraz latwiej jest wypatrzec goscia na nizszej rozdzielczosci niz na wyzszej!!! Nie bede teraz sie tlumaczyl z mojej teorii, bo nie chce za bardzo zejsc OT...

Pzdr,
Pre100

_________________
...nie ma podpisa...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL