"hi All !'
Od dłuższego czasu gram w Badco2, często robimy pojedynki snajperskie z moim Bratem. Wspólnie stworzyliśmy poradnik dla snajpera w Bad Company 2, chcemy się podzielić naszą wiedzą z początkującymi graczami. Chodzę po serwerach i widzę że bardzo dużo osób próbuje coś ugrać snajperem. Niestety 80% osób nie zna podstawowych zasad/reguł, nie potrafi wykorzystać atutów swojej broni. Może nasz poradnik w czymś wam pomoże.
Poradnik jest stworzony do gry na serwerach HARDCORE. Podzieliłam go na kilka rozdziałów takich jak broń, taktyka itp
Kilka słów o broni dla snajpera.-
VSS i
SVU- idealne karabiny do wypadów na tyły wroga, łatwo sie nim obronić gdy zaskoczy was przeciwnik, posiadają tłumnik, przy strzelaniu nie widać błysku z lufy
-
M24- małe pole widzenia przez lunetę, cienka siatka celownicza pomaga przy celowaniu na większe odległości.
-
SV95- 10 nabojowy magazynek jest dużym atutem tej broni
-
GOL- przy celowaniu nie ma bujania góra-dół, nie ma mildot'ów na celowniku, aby grac tym karabinem trzeba miec dobre wyczucie odległosci (jeśli chcemy strzelać headshoty).
-
M95- najmocniejszy z karabinów wyborowych, przebija deski, blachy, ścina drzewa można nim niszczyć lekkie pojazdy i śmigłowce, długi czas przeładowania między strzałami i zmianą magazynka.
-
ST88- 10 nabojowy magazynek, nie trzeba przeładowywać po każdym strzale, łatwo nanieść poprawkę, zabija 1 strzałem w głowę i 2-ma w korpus (+amunicja magnum), nie nadaje się dla kamperów jest bardzo głośny,
Dodatki.
Zazwyczaj używam lunety x12(strzelanie z dużej odległości, precyzyjne celowanie), lub zwiększonej ilości amunicji(przydaje się podczas wypadów na tyły wroga), większej ilości C4(co daje nam 6 ładunków C4, zazwyczaj 2 ładunki niszczą pojazd).
Lortnetka/Moździeż
Lornetką możemy namierzać cele oddalone o ok. 200 metrów. Pociski artyleryjskie nigdy nie trafiają bezposrednio w punkt który celujesz, tylko wokól niego. Przydatny bajer do odwracania uwagi, rozminowania, niszczenia skampionych pojazdów i żołnierzy wroga.
Taktyka-zawsze celuj w głowę, dzięki temu przeciwnik nie dowie się z której strony padł strzał, dostaniesz dodatkowe punkty.
-nigdy nie strzelaj do wroga który jest skierowany do Ciebie twarzą, nie ważne jak daleko czy blisko sie znajduje, przed śmiercią zdązy zobaczyć smuge lub błysk, szybko sie dowie skąd strzelałeś.
-jeśli masz okazje to strzelaj w plecy, w ten sposób przeciwnik dowie się z której strony pada strzał, jednak nie wie z którego miejsca dokładnie, zazwyczaj klient wraca w to samo miejsce i próbuje Cie znaleźć. Jeśli jesteś dobrze ukryty - przeczekaj go , kiedy ten zrezygnuje i się odwróci powtórz zabieg.
-zmieniaj kryjówki, czasami piszą żeby zmieniać miejscówkę po 3-4 fragach, co jest kompletną bzdurą. Miejscówkę zmieniasz wtedy gdy jesteś pewien że jest spalona, czyli wtedy gdy nie zastosujesz się do powyższych 3 pkt. lub gdy przeciwnik przypadkiem na Ciebie wejdzie.
-jeśli widzisz 2 lub więcej wrogów w jednym miejscu, nigdy nie zabijaj medyka w pierwszej kolejności, zaczynaj od snajpera(ta postać może Cie zlokalizować najszybciej), później mechanik(może przywalić z RPG), później assault. Medyk zazwyczaj będzie ich reanimował, dzięki temu możesz zabić tego samego wroga kilka razy, to zależy od IQ osoby grającej medykiem.
-graj na słuch, odgłosy broni, pojazdów i język w jakim krzyczą postacie obok Ciebie pozwala ustalić z jaką klasa postaci i z jaką bronią masz do czynienia,
-do budynków wchodź przez okno, jeśli masz taką możliwość. Wiele osób nie zwraca uwagi na rozbitą szybę i nieświadomi zagrożenia włażądo budynku, trzask rozbijanych drzwi powinien Cie ostrzec
-jeśli widzisz wrogiego snajpera, który Cie ostrzeliwuje i nie możesz go trafić wybadaj jaką ma bróń, 10 strzałowe SVU nie ma płomienia z lufy, 10 strzałowy ST88 możesz poznać po dużym błysku z lufy i szybkostrzelności, 10 nabojowy SV98 poznasz po długiej lufie i charakterystycznym "puknięciu" przy strzale, jeśli będzie strzelał z VSS poznasz to po małych obrażeniach jakie zadaje i szybkostrzelności. Pozostałe karabiny maja 5-cio nabojowe magazynki, licz strzały, zaczekaj aż przeciwnik będzie musiał zmienić magazynek, masz czas na skierowanie moździerz na jego kryjówkę.
-nigdy nie dołączaj do drużyn, jeśli nie masz zaufanej ekipy, zawsze może sie na Tobie "zrespić" medyk lub mechanik i zacznie strzlac z Twojej miejscówki.
-dobieraj strój do mapy, dobieraj miejscówki do stroju (jesli masz dodatek SPECACT). Standardowe zimowe maskowanie jest jaśniejsze/lepsze niż to z dodatku SPECACT, na mapy pustynne używaj maskowania SPECACT(jest beżowe) w przypadku amerykanów i standardowego w przypadku ruskich (jest brązowe). Ruski specact dodaje zielone ghillie, dobre na mapy w dżungli.
-wskakuj na drzewa, kryj sie w liściach i pod pniami drzew, wtedy ghillie najlepiej sie sprawdza
-nigdy "nie tańcz", czyli prawa-lewa i szukanie wrogów, robiąc to wróg wypatrzy Cie szybciej niż Ty jego. Ten trik jest dobry gdy znajdziesz sie pod ostrzałem na otwartym terenie.
-nie biegaj przez środek mapy, wtedy musisz mieć oczy dookoła głowy, przemykaj się bokami mapy
-poruszając się po mapie nigdy nie używaj niepotrzebnie noża, nie należy tez skakać, Twoja postać wydaje wtedy dziwne dźwięki, stękanie i sapanie których nie słyszysz a wrogowie jak najbardziej
-omijaj krzaki i liście, przechodząc przez nie szeleścisz na kilometr
-"nie rób nikomu dobrze, a nie będzie Ci źle" czyli nie używaj pistoletu ze strzałkami naprowadzającymi, wróg od razu zobaczy czerwoną nitkę w Twoim kierunku
-jeśli potrzebujesz ammo lub medyka nigdy nie wołaj do swoich, w ten sposób zdradzisz swoja pozycje, znajdź sobie wrogiego assaulta/medyka podejdź i go zabij, weź jego KIT i uzupełnij ammo/healt, pamietaj ze wróg może Cie widźiec przez chwile po śmierci, wiec nie uciekaj w kierunku w których chcesz się udać,
-wybieraj miejscówki zacienione, takie kiedy wróg ma Cie pod słońce.
-patrząc pod słonce, przez lornetkę widać wyraźniej niz przez lunetę karabinu, lornetka troche eliminuje efekt "oślepiania"
-patrząc przez lornetkę wyszukuj przeciwnika, powili najeżdżaj kropką na krzaki, jeśli zapali sie na czerwono przeciwnik lub wrogi pojazd tam jest
-patrząc przez lunetę naciskaj Q, nawet jeśli Ty nic nie zobaczysz, to usłyszysz komunikat o spostrzeżeniu wroga,
-wybieraj miejsca w których nikt by się nie spodziewał snajpera, *wieże* i górki gdzie jestes wystawiony na strzał odrazu odpadają, no chyba ze na 1 czy 2 szybkie fragi,
-jeśli przeciwnik Cie namierzy opuść swoją kryjówkę, nie uciekaj przez otwartą przestrzeń, zostaw C4 i znajdź następną kryjówkę z widokiem na tą z której uciekłeś,
-rób pułapki, minuj wozy wroga, podstawiaj konia trojańskiego jeśli przeciwnicy nagminnie kradną Wasze pojazdy, zaminuj i sam im go oddaj, jedna czy 2 takie akcje i złodzieje do konca rundy będa sie bali zbliżyć do pojazdu, podkładaj C4 obok drogi lub na drzewach, w miejscach gdzie najczęściej przebiegają przeciwnicy,
-jeśli wasza baza zostanie zdobyta, rzuć C4 w pobliżu spawnu UAV,
-sabotuj wrogie UAV, wsiadając i wysiadając z niego, celny strzał z M95 niszczy UAV za pierwszym razem
-"zrób hałas, aby wróg Cie nie usłyszał", czyli odwracanie uwagi i zagłuszanie własnych kroków. Przykładem może być skampiony snajper w latarni na Valparaiso. Namierzasz moździerz na dach latarni, gdy rozpocznie sie ostrzał biegniesz szybko do góry i szukasz kampera. Wróg nie usłyszy Twoich kroków na metalowych schodach. A co zrbić jeśli to Ty kampisz we wierzy i słyszysz wroga wbiegającego na górę ? Biegnij na samą górę, po drodze rzucaj C4 i wyskakuj przez balkon, obiegnij wierze, w międzyczasie zdetonuj C4, wejdź z powrotem do wierzy i zabij wroga.
update*
-helikoptery mogą się poruszać po wiekszej przestrzeni niz piechota, przykład na mapie Valparaiso, lądujemy helikopterem na klifie po prawej stronie, wsiadamy na miejscie pasażera, łatwo wyciągać skampionych obronców, szybka ewakuacja w razie wykrycia, oczywiscie bardzo trudno jest wylądować przez nikogo nie zauważonym,
-wybieraj miejscówki z których widzisz m-comy, osłaniaj podłożonego planta ostrzałem artylerysjkim,
Poradnik będzie aktualizowany, jeśli kogoś zainteresuje. Wiemy że wygląda to na poradnik kampera, jednak właśnie taka gra snajperem jest najbardziej naturalna i skuteczna.
Udanych łowów
@e.
wieża*