aNDY^aND napisał(a):
Nie grałeś w BF2?
Nie, zabawę z BF zacząłem od BFBC2. Wcześniej w COD4 a jeszcze wcześniej trochę w AA i inne FPS online typu HL2 Deathmatch, Unreal III czy Far Cry. Dawno temu na studiach w Dooma 1/2
A w BF2 były możliwości faktycznego dowodzenia?
To, co jest w BC2 i BF3 to jest bardzo niewiele. Tzn. jakby mieć zespół, który chce realizować wspólną taktykę i komunikować się głosowo, to oczywiście, że można. Tylko jak gram 'każualowo' z przypadkowymi graczami, to gra nie daje faktycznych mechanizmów dowodzenia mimo, że w BF3 jest wyróżniony leader zespołu. Ale dla mnie to wyróżnienie leadera jest tylko przyczyną frustracji, bo zwykle nie ma na kim spawnować i trzeba popychać perpedes z bazy albo czekać aż się coś pojawi.
Powinny być bardzo duże premie za realizację wyznaczonej przez leadera taktyki i większe możliwości wskazania drużynie co mają robić. Na mapce powinno się klikać, że drużyna A atakuje z tej flanki, B z tamej, C przyciska ogniem itd. Gracze powinni to mieć na swoich mapkach, którędy atakować i w postaci napisu jaki cel mają realizować. Za realizację dużo punktów, za kampienie ze snajpą wbrew rozkazom punkty ujemne
To w sumie bardzo proste do zrealizowania od strony programistycznej, a imho było bo sporym krokiem w kierunku symulacji pola walki z jednoczesnym zachowaniem grywalności.
Dobrze dowodzony zespół nabijałby sporo punktów i miał małe straty, a źle wbrew przeciwnie - więc powinien być mechanizm głosowania, kto ma być leaderem i system rankingowy dowódców, by nie było to przypadkowe.
_________________
GTX570 750MHz,RAM1280MB GDDR5 4GHz| i7 2600K@4,6GHz| 12GB DDR3 2ch 1,6GHz CL9| HDD Samsung F3 1TB| PSU Chieftec 650W| Win7 64b