Mofixil napisał(a):
Pierw trzeba naumić się nowego API a później rozpowszechnić je na tyle by wygryzło konkurencje, problem jest taki że nauka wiąże się z popełnianiem błędów a wprowadzenie czegoś nowego... Doskonale wiemy że gatunek ludzki zmiany trudno znosi.
Największy problem portowania na obecnej generacji to PPC na x86, teraz konsolki to hermetyczne pececiki z bardzo magicznym zamkniętym API i fikuśnym systemem.
Tu masz rację że przewagą konsol jest jednolita konstrukcja której programiści uczą się wykorzystywać z czasem. Doskonałym tego przykładem jest GTA V, gra która jak niektórzy twierdzą wyciska wszystkie możliwości obecnie panujących konsol.
Obie nextgenowe konsole będą zbudowane w całości na AMD, tu nie będzie konkurencji, i po to będzie MANTLE, by gry konsolowe przenieść jak najprościej na PC. A jeśli gry nie będą wymagały DirectX to do grania nie będzie potrzeba Windy, możliwe że będziemy grać w BFa na SteamOS, lub OriginOS
Osobiście nie jestem za AMD czy nVidią. Trzeba kibicować obu firmom bo zdrowa konkurencja wychodzi tylko na dobre klientom i nie mogę się doczekać kiedy w końcu AMD dokopie Intelowi, raz na jakiś czas by mu się należało.