Teraz jest 25 lis 2024, 00:30

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2004, 18:01 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Yaro napisał(a):
Z tego co czytalem tak, ale nie schodzil bym ponizej 50 bo jest to juz widoczne.


Mylisz odświeraznie ekranu z FPS.

FPS określa ile klatek na sekundę renderuje twoja grafa. Oko ludzkie teoretycznie zadowoli sie wartością 30 FPS lub więcej. Jednak gracze chcący mieć komfortowe granie powinni starać się nie schodzic poniżej 50-60. Warto także pamiętac, że chodzi mi o to, aby nigdy nie było mniej niz 50-60 FPS - im więcej się"dzieje" tym bardziej to obciaża procka Jak masz 50 FPS biegnąc przez pustynię (nic nie widać poza piaskiem) to ta wartość zapewne spadnie gdy zacznie do ciebie strzelać z przeciwka kilka czołgów (grafa będzie musiała liczyć więdej obiektów) i zamiast 50 będziesz miał na przykład 35...
FPS możesz sorawdzić wpisując w konsoli komendę:

Cytuj:
fps 1


zaś wyłączyć to wpisując:

Cytuj:
fps 0


Częstotliwość (frequency) mówi zaś jak często odświerza obraz twój monitor. Jeżeli bedzie to mniej niż 75 Hz obraz będzie drzał, migotał i ogólnie będzie deko rozmazany, a przez to męczył oczy. 75 Hz to bezpiecznie minimum dla przeciętnego człowieka - ja wole zachowac pewien zapas dlatego staram się nie schodzic nigdy poniżej 85 Hz. Zmiana z 60 na 85 nie powinna mieć żadnego wpływu na FPS (nie spowolni pracy programu). Teoretycznie każdy nowszy monitor ma w menu OSD opcję pokazującą aktualne odświerzanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2004, 19:40 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
="Holman
ze co? :lol: sugerujesz ze wylaczanie synchronizacji pionowej jest niebezpieczne dla monitora ? :lol: ty w ogole wiesz jakie jest zalozenie synchronizacji ? wyglada na to ze wszyscy wylaczaja synchronizacje oprocz ciebie bo sie boisz o monitor ;)


A według ciebie w direct 3D da się w ogóle w prosty sposób wyłączyć synchronizacje? Jestem bardzo ciekaw z jakiego poziomu to robisz. I nie sądze żeby ktoś oprócz ciebie dogrzebał się do tej opcji (no chyba że wyłączy sobie w openGLu i będzie myslał że jest cool).

O monitor się strasznie boje bo miesięczna pensja na niego poszła :). Faktem jest że synchronizacja jest używana do zgrania directa z monitorem i nie ma wpływu na prace monitora (mój błąd). Ale skoro monitor pracuje powiedzmy w 72 Hz i wyłączamy synchronizacje - czyli Direct renderuje nam w obłędnym tępie 120 FPS to obraz na monitorze i tak ma dla nas wizualną wartość 72 FPS. A w opowieści typu "widziałem różnice", "naprawde jak mame kocham chodziło płynniej" nie wierze. A jak ktoś chce wiedzieć dlaczego to mu na priv wytłumacze :).

Cytuj:
Xena - Oko ludzkie teoretycznie zadowoli sie wartością 30 FPS lub więcej.


Dokładnie 30 razy na sekunde (z odchyleniem na osobnika i jego stan). Mniej więcej co tyle oko ludzkie wysyła "pakiet" informacji przez nerw wzrokowy. W zasadzie pomijając zmęczenie oka obrazem - 25 FPS też daje efekt płynności - PAL zdaje się ma tyle. Widać z tego że przy wartości około 60 FPS oko nie wychwytuje wszystkich klatek, ale też zmniejsza się prawdopodobieństwo trafienia na "martwy" fragment obrazu.



Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 00:52 
Offline

Dołączył(a): 3 sie 2003, 16:02
Posty: 375
Lokalizacja: Poznań
Hynol napisał(a):
25 FPS też daje efekt płynności - PAL zdaje się ma tyle.


Jak już to kiedyś pisałem... Jeśli chodzi o tak zwaną "PŁYNNOŚĆ" ruchu to PAL zapewnia ją dzięki zapisowi ruchu w 50 półpolach. Tyle właśnie można zapisać faz ruchu. Z grubsza odpowiada to 50kl/s animacji podczas gry.

_________________
Sukces marketingowy BF2 wcale mnie nie cieszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 01:45 
Offline

Dołączył(a): 7 maja 2003, 14:09
Posty: 218
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
A według ciebie w direct 3D da się w ogóle w prosty sposób wyłączyć synchronizacje? Jestem bardzo ciekaw z jakiego poziomu to robisz. I nie sądze żeby ktoś oprócz ciebie dogrzebał się do tej opcji (no chyba że wyłączy sobie w openGLu i będzie myslał że jest cool).


lol - jezeli sadzisz ze wylaczenie synchronizacji pionowej jest trudne to gratuluje. Nie pamietam juz jak to jest w sterach pod GF , ale we wszystkich catalistach i omegach wystarcza do tego 4 klikniecia myszka

Obrazek

_________________
"Nie ma regół ponad te, które sam stworzysz. W Sieci każdy jest tym, co robi. A to co ty robisz, zależy tylko od ciebie".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 03:17 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5351
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
tak bobo ale w detkach niema takiej opcji przy DX :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 05:28 
Offline

Dołączył(a): 7 maja 2003, 14:09
Posty: 218
Lokalizacja: Katowice
Okota napisał(a):
tak bobo ale w detkach niema takiej opcji przy DX :wink:


ostatnie detki jakie instalowalem (nie pamietam juz numeru) to byly do GF2 Ultra - to ostatni GF jakiego mialem i o ile dobrze pamietam bylta tam taka opcja... (wiem wiem - to byly bardzo stare stery :twisted: ) ale dlatego napisalem ze nie wiem jak jest teraz w detonatorach... zreszta to tez nie jest duzy problem - zmienic sie zawsze da :twisted:

_________________
"Nie ma regół ponad te, które sam stworzysz. W Sieci każdy jest tym, co robi. A to co ty robisz, zależy tylko od ciebie".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 13:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2003, 14:40
Posty: 1793
Lokalizacja: Wejherowo
Wiecie moze jak odblokowac granice 100fps'ow :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 13:55 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2003, 16:56
Posty: 778
Lokalizacja: Wolsztyn
a wytlumaczy mi ktos co to te fps :oops: :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 14:05 
Offline

Dołączył(a): 9 paź 2003, 22:03
Posty: 1112
Lokalizacja: KCN / Wwa
Freak Please Stop...



MohammedZaherSzah napisał(a):
Wiecie moze jak odblokowac granice 100fps'ow :?:



http://kurde.pl/flash/miszyn.html?PHPSE ... d9bbb2ebed
You wanted it,You've got it....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 19:02 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
boby7[PL] napisał(a):
Jeśli chodzi o tak zwaną "PŁYNNOŚĆ" ruchu to PAL zapewnia ją dzięki zapisowi ruchu w 50 półpolach. Tyle właśnie można zapisać faz ruchu. Z grubsza odpowiada to 50kl/s animacji podczas gry.


Pópole to czyste oszustwo polegające na przemiennym wyświetlaniu lini z dwóch klatek w jednej (ale nie wyświetlane linie klatki są wyświetlane w następnej klatce), a więc faz ruchu wyświetlasz dokładnie 25. Robiłem animacje które były wyświetlane z palowskich odtwarzaczy a półpól nie miały. Na full-screenie w kinie - a chodziło płynniutko.

Bobo - co do wyłączenia synchronizacji w ATI to nie wiem nic - pisałem o detonatorach nvidi - w nowszych wersjach usunięto możliwość desynchronizacji DirectX i monitora. Mój błąd że nie zaznaczyłem tego w poście.

A wracając do Battlefielda - desynchronizacja może poprawiać efekty szarpania przy ruchu myszą - ale animacje postaci będą wyglądać identycznie. Na marginesie trzeby by jeszcze wiedzieć czy logika w grze chodzi synchronicznie do klatek czy asynchronicznie (to jeszcze inny rodzaj synchronizacji :) ). Bo jeśli synchronicznie to można sobie wyłączyć synchronizacje DirectX i nie będzie żadnej różnicy. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2004, 20:30 
Offline

Dołączył(a): 3 sie 2003, 16:02
Posty: 375
Lokalizacja: Poznań
Hynol napisał(a):
boby7[PL] napisał(a):
Jeśli chodzi o tak zwaną "PŁYNNOŚĆ" ruchu to PAL zapewnia ją dzięki zapisowi ruchu w 50 półpolach. Tyle właśnie można zapisać faz ruchu. Z grubsza odpowiada to 50kl/s animacji podczas gry.


Pópole to czyste oszustwo polegające na przemiennym wyświetlaniu lini z dwóch klatek w jednej (ale nie wyświetlane linie klatki są wyświetlane w następnej klatce), a więc faz ruchu wyświetlasz dokładnie 25.


Chyba w progressive scan! Półpole to nie żadne oszustwo! PAL zapisuje 50 faz ruchu na sekundę. W mordę od kilkunastu już lat w "tym" robię i gwarantuję Ci, że nie mam zwidów :lol:
Była już w innym wątku fajna gadka na ten temat.
Jak zrobisz animację klasyczną to nawet nie musisz używać 25klatek/s. Może być mniej. Jeżeli jedznak wyrenderujesz animację w półpolach (50fields/s) to będzie ona wyraźnie płynniejsza niż ta wyliczona w ramkach (25frames/s). Trochę tu upraszczam nazewnictwo ale chyba kumasz o czym piszę... Wszak robiłeś animacje, które były wyświetlane w kinie :-)
PS: Pytanie podchwitliwe: po kiego wafla WSZYSTKIE zanane mi programy do renderingu animacji i efektów specjalnych dla TV mają zaimplementowaną opcję renderingu w półpolach? Przecież, według Ciebie wystarczyłby tryb frame, bo przecież "palowskie wyświetlacze nie mają półpól". Pytanie tylko KTÓRE NIE MAJĄ?

_________________
Sukces marketingowy BF2 wcale mnie nie cieszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2004, 00:45 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Palowskie wyświetlacze mają półpola - wszystkie - taka uroda pala. Ale dalej są one oszustwem - klatek jest 25. MAX ma oczywiście tryb render to fields, ale nie jest konieczne, jak się przekonałem jego włączanie, szczególnie jeśli kolesie od sprzętu nie wiedzą czy ma iść przez parzyste czy nie :) (co de facto było powodem iż woleli żeby poszło na pełnych klatkach). Również wszystkie filmy pokazywane na Krakowskim Festiwalu Filmowym w dziale Net Film są pokazywane z projektorów PALowskich ale nie mają półpól. A swoją drogą czy NTSC ich używa?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2004, 02:54 
Offline

Dołączył(a): 3 sie 2003, 16:02
Posty: 375
Lokalizacja: Poznań
Hynol napisał(a):
Palowskie wyświetlacze mają półpola - wszystkie - taka uroda pala. Ale dalej są one oszustwem - klatek jest 25.

Klatek tak! Półpól i ew. zakodowanych w nich faz ruchu jest zawsze 50! ZAWSZE, bo taka jest natura PAL. Oczywiście, że można zdublować ew. "blendować" półpola i otrzymać ruch rozłożony na 25 faz (klatek) na sekundę. W efekcie ruch będzie jednak mniej płynny. Pomijam tu całkowicie sposób rejestracji tzw. progressive scan. Inna bajka i trochę nie na temat.

Hynol napisał(a):
MAX ma oczywiście tryb render to fields, ale nie jest konieczne, jak się przekonałem jego włączanie, szczególnie jeśli kolesie od sprzętu nie wiedzą czy ma iść przez parzyste czy nie :) (co de facto było powodem iż woleli żeby poszło na pełnych klatkach).

No tak... Znany problem zgodności kolejności odtwarzania półpól na urządzeniu emitującym z kolejnością półpól zakodowanych w pliku cyfrowym, animacji. Wiem, że mogą być odstępstwa ale regułą dla PAL jest AFAIK "even, first, 0, fieldA (w zależności od nazewnictwa przyjętego w danym programie) as a first field". Nie spotkałem się z urządzeniami pracującymi w PAL z inną kolejnością odtwarzanych półpól (Kurczak! Nie pamietam jak jest w Avidach!), ale spotakałem sie z zachowawczym podejściem animatorów: "będzie w ramkach, bo nie wiem jak mam ustawić..." Proszę wtedy o wytworzenie próbki w każdym z mozliwych ustawień (frame, even, odd) i zapraszam do studia na teścik. Po krótkiej wizycie, którą grafik/animator zapamietuje mam nadzieje na długo :twisted: wszysko jest już jasne i bezproblemowe.

Hynol napisał(a):
Również wszystkie filmy pokazywane na Krakowskim Festiwalu Filmowym w dziale Net Film są pokazywane z projektorów PALowskich ale nie mają półpól.

Filmy ich mieć nie muszą. To nie jest obowiązkowe, a nawet często specjalnie kasuje sie na materiałach pochodzących z kamer wideo ruch w półobrazach do 25 ramek. Taki zabieg "ufilmawiający" dla ubogich. Jednak gdy przygotujesz animację dla telewizorni to ta wyliczona w półpolach będzie sporo płynniejsza od tej "całoramkowej". Do smaczku dodaj motion blur i będzie bajecznie płynnie :-)
Sam sprawdź przy okazji jak wygląda panoramowanie, albo lot obiektu w obu przypadkach. Tylko porównuj na telewizorze, a nie na ekranie komputera! Inna bajka :) Ja widzę różnicę natychmiast. Takie zboczenie zawodowe :wink: Stąd też za pewnik uznaję, że oczko postrzega zmiany w obrazie sporo powyżej 25 na sekundę i percepcja ruchu w 50 fazach na sekundę jest oczywista. Gdyby tak nie było, nie widziałbym różnicy. Moi znajomi animatorzy też już widzą na telewizorze, że zapomnieli wyliczyć do półpól i w zamierzeniu płynne ruchy obiektów są zbyt raptowne i migotliwe.

Hynol napisał(a):
A swoją drogą czy NTSC ich używa?

Oczywiście, że tak. Tam jest 30frames/60fields/sek. Z tym, że dla NTSC przyjęto odd/sec./1/fieldB as a first field. Tak, żeby im było trochę "łatwiej" to bujają się z problemem "drop frame" i piekielną różnicą między 30 klatkami na sek. w NTSC i filmowym standardem 24 klatek. Przegibane :lol:

PS: Znowu się offtopic robi :-(

_________________
Sukces marketingowy BF2 wcale mnie nie cieszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL