Teraz jest 20 cze 2025, 21:12

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik
PostNapisane: 13 mar 2004, 18:31 
Offline

Dołączył(a): 13 mar 2004, 17:00
Posty: 2
Wszyscy podniecaja sie Silnikami takich gier jak chociby FARCRY czy HALF LIFE 2 a co ze S.T.A.L.K.E.Rem uwazam ze przewyzsza on silinki tych gier moze BATTLEFILD1942 moglby byc zrobiony na tym silniku zapraszam do poczytania na strone http://www.stalker.lt.pl/ mysle ze warto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2004, 18:54 
Offline

Dołączył(a): 17 kwi 2003, 14:27
Posty: 198
Lokalizacja: Szczecin
wygląda super miodnie, ciekawe że nic o tej grze nie wiedziałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2004, 19:00 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Tak naprawde to różnica tkwi w zasadzie w sposobie tworzenia tekstur - w Stalkerze chłopcy biegali z cyfrówkami i obfotografowali chyba pół związku radzieckiego. Poza tym jest sprawa edytora - jeśli level składa się w maxie czy mayi i tam liczy światła, nakłada tekstury i robi inne pierdoły to zawsze będzie to wyglądało lepiej niż w edytorze "publicznym". Tak więc silnik nie ma tu żadnego znaczenia, a ten z Battlefielda jest całkiem przyzwoity. Acha - no i kwestia ilości przeciwników - Stalker jest zrobiony tak że w walce w jednym momencie nie ma ich wielu na ekranie - logika "śpi" dla pozostałych. Jakby na tym enginie odpalić Battlefielda, to przy dynamicznym oświetleniu i cieniach takich jak w Stalkerze musiałbyś mieć 3 GHz procek i Radka 9800 Ultra.

ehunter - wygląda miodnie na screenach - gra się dużo gorzej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2004, 20:01 
Offline

Dołączył(a): 13 mar 2004, 17:00
Posty: 2
hmmm jezeli chodzi o silnik battlefilda to wogle nie ma porownania do takich silnikow jak stalker czy half life 2 po prostu jest juz stary i nie wykozystuje directx 9.0 czy innych nowych gadzetow. Pozatym to nie tylko moja wypowiedz ze jak koles biegnie w battlefildzie to tak jak by mial jedna krotsza noge :) a po 3 edytor bedzie taki sam jak wykozystywali go w produkcji gry tak mi sie wydaje przynajmniej :)

Cytuj:
Jakby na tym enginie odpalić Battlefielda, to przy dynamicznym oświetleniu i cieniach takich jak w Stalkerze musiałbyś mieć 3 GHz procek i Radka 9800 Ultra.

Chyba przesadziles :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2004, 21:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2004, 23:29
Posty: 1186
Lokalizacja: Murowana Goślina
No gdyby bf miał taki silnik to potrzeba by kompa conajmniej . POWYZEJ 3000mhz radeon 9800 albo gffx nalepszy jaki jest i no oczywsicie ok 1gb ram i niegwarantuje ze pujdzie płynnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2004, 21:57 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2004, 04:45
Posty: 1597
Lokalizacja: IRL
pewnie nie "pujdzie"... :lol:

_________________
Obrazek
Obrazek
http://www.teamofaces.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2004, 23:35 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
qliman napisał(a):
Chyba przesadziles :)


Nie sądze

Engine stalkera nie korzysta z DX9 tylko z DX8 z TNLem.
Poza tym silnik zwykle dostosowywuje się do potrzeb gry - w multiplayerach takich jak Battlefield nie ma konieczności ładowania mocy w efekty jak można poprawić jakość fizyki i płynność gry przy dużej ilości graczy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2004, 01:00 
Offline

Dołączył(a): 17 kwi 2003, 14:27
Posty: 198
Lokalizacja: Szczecin
Hynol, z całym szacunkiem ale nie ma Radeona 9800 Ultra (chyba że coś przeoczyłem :D ) sam mam "radka 9800Pro", co do grafy jestem przeczulony, sądząc tylko po screenach zalatuje mi to naszą rodzimą grą "Chrome", ale przyznam że jeśli końcowy efekt bedzie taki jak na screenach to świetnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2004, 01:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2003, 11:49
Posty: 1712
Lokalizacja: Warszawa
Komp kompem, pozostaje jeszcze kwestia wazniejsza, siec. Mianowicie, w bf'ie pakiety wysylane i odbierane z serwera sa rozsadnej wielkosci, dlatego sa niskie pingi. A przesiadka na taki engine, jak ten wspomniamy powyzej, oznacza zwiekszenie pakietow, zwiekszenie pingow, lagow, PL, wiec nie podniecajmy sie tak co by bylo gdyby. Gralem w AA, wiec wiem co oznacza zmiana enginu (tam sie to dokonalo).

_________________
Marcin A.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2004, 01:13 
Offline

Dołączył(a): 17 kwi 2003, 14:27
Posty: 198
Lokalizacja: Szczecin
sorry ale już nie mogę... przecież dzieci to czytają czasem... . "pójdzie" pisze się przez " ó " z kreską ! :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2004, 01:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2003, 13:49
Posty: 49
Lokalizacja:
ehunter napisał(a):
Hynol, z całym szacunkiem ale nie ma Radeona 9800 Ultra

Co prawda OT ale sie przyczepie :wink: Jest 9800 Ultra, wystepujacy rowniez jako 9800 XT (zelezy gdzie jest sprzedawany). W stosunku do 9800 Pro charakteryzuje sie ciut zmienionym PCB, wydajniejszym chlodzeniem, podniesionym taktowaniem GPU/MEM oraz jakimis bajerami zwiazanymi z hardware monitoringiem :) Roznica wydajnosciowa nie do zaobserwowania w grach... cena, biorac pod uwage "skrajnie" niska i wysoko wersje prawie podwojona...

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2004, 02:00 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
marcinek napisał(a):
Komp kompem, pozostaje jeszcze kwestia wazniejsza, siec. Mianowicie, w bf'ie pakiety wysylane i odbierane z serwera sa rozsadnej wielkosci, dlatego sa niskie pingi. A przesiadka na taki engine, jak ten wspomniamy powyzej, oznacza zwiekszenie pakietow, zwiekszenie pingow, lagow, PL, wiec nie podniecajmy sie tak co by bylo gdyby. Gralem w AA, wiec wiem co oznacza zmiana enginu (tam sie to dokonalo).


No raczej niekoniecznie. Same informacje wysyłane do serwera nie muszą być zmieniane - Bardziej urozmaicona grafika i tym samym siatki kolizyjne dociążą serwer, bo on przelicza wszystkie trajektorie i liczy trafienia (lokalnie jest to też robione). Dlatego AA pada - pakiety nie są większe niż w MOHu (nie ma potrzeby by były - pozycja, ruch, strzał, wektor strzału i niewiele więcej), serwery nie wydalają raczej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2004, 09:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2004, 23:29
Posty: 1186
Lokalizacja: Murowana Goślina
Z tymi pingami to bym sie zastanowił poniewaz w DF:BHD to ping 300-700 to był najlepszy ping a tu ping 10-100 jest najlepszy chociaz gdy ma sie juz 90 czasami gra laguje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2004, 13:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2003, 11:49
Posty: 1712
Lokalizacja: Warszawa
Hynol -> W AA pakiet wysyslany ma wielkosc 1920, kiedy nie strzelam. Gdy zaczynam strzelac pakiet powieksza sie do ponad 2000, a jak wiesz to juz oznacza problem. Proste doswiadczenie obrazujace to:
ping http://www.onet.pl
a pozniej
ping -l 2000 http://www.onet.pl
porownajcie pingi.

_________________
Marcin A.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 mar 2004, 16:48 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
No to coś przybajerzyli chłopcy - tak czy inaczej dałoby się poprawić znacznie grafe w BFie bez zwiększania pakietów. Widać to będzie w BF:V. Mam nadzieje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL