Teraz jest 25 lis 2024, 19:38

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2004, 13:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
Błędy w procah Nvidii? No chociażby plamiaste tekstury (już nie pamiętam czy to była wina mipmapingu czy czegoś innego) - słynne skriny porównawcze z Quake3. We wszystkich gierach to możnabyło zauważyć, ostatnia Nvidia jaką miałem GF 4 ti 4200 ciągle to miał, nie wiem jak to w FXach się przedstawia.
Zorientowani w temacie będą wiedzieli o co chodzi, niezorientowani - cóż, może gdzieś w archiwach tomshardware dałoby się to wygrzebać, to strasznie stary temat.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2004, 13:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
To o czym piszesz faktycznie ma miejsce i tyczy się płynnych przejść z jednej barwy do innej co niestety kuleje nawet w przypadku FX6800 ale nie powiedział bym aby to był błąd. Raczej celowe zmniejszenie jakości obrazu w celu zwiększenia jego wydajności rendereowania. W Nvidi nie pracują przecież niewidomi więc na pewno widzą że efekty rozmycia na ich kartach są wyraźnie gorsze od tych samych efektów na ATI. Jeśli był by to błąd to na pewno poprawili by to w kolejnych sterownikach. Widząc jak nvidia przygotowywuje nowe sterowniki z optymalizacją polegającą na zmniejszeniu jakości dla wydajności bardzo możliwe że i w przypadku syfistego rozmywania jest to efekt zamierzony i zapewne ustawiony tak a nie inaczej w sterownikach a nie żadnym mikrokodzie o którym wiadomo tyle co nic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2004, 14:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
Skoro dziesiątki wersji sterowników nie rozwiązały tego problemu to nie liczyłbym zbytnio na to że nagle się to poprawi. Stąd moje przekonanie że błąd czy słaba jakość mipmapingu tekstur (nie chodzi tu o shadery - skriny z FarCry na 6800U) to wina mikrokodu procesora (każdy bardziej skomplikowany od pamięci układ ma mikrokod). Mogę oczywiście się mylić i może to być spowodowane dawno nie optymalizowaną procedurą drivera. Dalej jednak dobrze o Nvidi to nie świadczy.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2004, 15:05 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
Piasecznik napisał(a):
Mogę oczywiście się mylić i może to być spowodowane dawno nie optymalizowaną procedurą drivera. Dalej jednak dobrze o Nvidi to nie świadczy.


Możesz się oczywiście mylić, gdyż takiej informacji nie podaje nawet producent. Uważałbym z takimi opiniami, stąd moje zdziwienie. Przeglądając zachodnie "spekulacje" nikt nie wini za błędy samego układu. Tym samym nowego 6800, więc spokojnie. Obrazki to tylko papka marketingowego bełkotu. Na tym etapie pozostaje szukać rozwiązania w oprogramowaniu - kodzie sterownika.
Jeśli ten jest niepoprawnie optymalizowany pod układ - występują problemy.

Tyczy się to Nvidii tak samo jak ATI.

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2004, 15:45 
Offline

Dołączył(a): 24 sty 2004, 22:27
Posty: 22
Ben napisał(a):
Co wy wszyscy radki macie i kupujecie radki :? :?: Czy aż taki z niego kolos w stosunku do geforców :?:

Ps Mój kolega ma radeona 9200 128mb 128 bit i ma problemy z co trzecia grą (z bf-em też).
Czy ktokolwiek z was kto ma geforca miał jakieś problemy w grach (spowodowane przez karte) ?
Ja mam do wyboru radeona 9600xt i GF FX5700 256mb i kupuje tę drugą.


Ech stary jedna sprawa.R9200 to staruszek i problemy sa w starych kartach ATi i dlatego mamy co troche nowe Catalysty(teraz wyszły 4.4).JA bym nie brał żadnego FX bo to szrot niemiłosierny ze wzgledu na te cyrki w DX9.0.Ja bym brał tego R9600XT bo ma normalnego DX 9.0(chyba nie musze mówic że BF Vietnam kozysta z PS 2.0 -czyt DX9.0).Sa jestem posiadaczem R9600PRO BFVietnach chodzi aż miło.Na staruszku R9000 i R9100 tez nie ma problemu no ale jak ktos jedzie na stera sprzed roku to sie nie dziwie ze mu sie gry kaszania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2004, 16:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
===Tomy===[PL] napisał(a):
Uważałbym z takimi opiniami, stąd moje zdziwienie. Przeglądając zachodnie "spekulacje" nikt nie wini za błędy samego układu. Tym samym nowego 6800, więc spokojnie. Obrazki to tylko papka marketingowego bełkotu.


NIE CHODZI MI TU O JAKOŚĆ SHADERÓW 3.0 W FAR CRY.
To jest całkiem inna bajka. Chociaż kto wie, może mają to samo źródło.
Nie chce mi się szukać przykładów.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2004, 16:57 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
Piasecznik napisał(a):
NIE CHODZI MI TU O JAKOŚĆ SHADERÓW 3.0 W FAR CRY.To jest całkiem inna bajka.


Mi także, ale odniosłem dziwne wrażenie, że z góry przekreśliłeś nowy układ dzięku obrazkom, które tu przytoczyłeś.

Piasecznik napisał(a):
Chociaż kto wie, może mają to samo źródło. Nie chce mi się szukać przykładów.


Szkoda, liczyłem na rzetelne popracie tak odważnej opinii jak "błąd mikrokodu GPU", o którym pierwszy raz w życiu słyszę.
Chyba, że mamy wierzyć bo Ty tak sądzisz :wink:
To zmienia postać rzeczy.

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2004, 17:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Yasiu napisał(a):
(chyba nie musze mówic że BF Vietnam kozysta z PS 2.0 -czyt DX9.0).


Tak lekko OT ale może ktoś przytoczy tu jakiegoś linka do informacji gdzie będzie jasno i wyraźnie napisane że BF:V korzysta z PS 2.0 ???
I nie chodzi mi tu o linki do jakichś amatorskich stron czy opinji ludzi nie związanych z twórcą/wydawcą gry lecz o oficjalne i pewne dane.
Bo na moje oczko to tam jest PS 1.3 (DX8.1).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2004, 11:17 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2003, 12:23
Posty: 269
Lokalizacja: Gdynia
PhoeniX napisał(a):
To o czym piszesz faktycznie ma miejsce i tyczy się płynnych przejść z jednej barwy do innej co niestety kuleje nawet w przypadku FX6800 ale nie powiedział bym aby to był błąd. Raczej celowe zmniejszenie jakości obrazu w celu zwiększenia jego wydajności rendereowania. W Nvidi nie pracują przecież niewidomi więc na pewno widzą że efekty rozmycia na ich kartach są wyraźnie gorsze od tych samych efektów na ATI. Jeśli był by to błąd to na pewno poprawili by to w kolejnych sterownikach. Widząc jak nvidia przygotowywuje nowe sterowniki z optymalizacją polegającą na zmniejszeniu jakości dla wydajności bardzo możliwe że i w przypadku syfistego rozmywania jest to efekt zamierzony i zapewne ustawiony tak a nie inaczej w sterownikach a nie żadnym mikrokodzie o którym wiadomo tyle co nic.


Najciekawsze jest to ze na Riva TNT M64 której byłem posiadaczem kilka lat temu efekt rozmycia był prawidłowy chodzi mi tu niebo w Q3 Arena po przesiadce na gf3 niebo wygląda dużo gorzej. :?

_________________
1945-Hiroszima, 1986-Czarnobyl, 1995-Windows, 2005 Lepper?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2004, 11:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
To akurat wina kompresji tekstur a nie nvidi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2004, 11:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
PhoeniX napisał(a):
To akurat wina kompresji tekstur a nie nvidi.

O WŁAŚNIE!!
O ten efekt mi chodzi.
Dzięki za przypomnienie.
Niestety właśnie implementacja kompresji tekstur by Nvidia kuleje.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2004, 11:44 
Offline

Dołączył(a): 24 sty 2004, 22:27
Posty: 22
Lekko zejde z tematu:
Dla ludzi któzy chca troche poczytac o przekrętach NV zapraszam do:
http://forum.tweak.pl/viewtopic.php?t=69311
http://forum.tweak.pl/viewtopic.php?t=66764
A tutaj nowinki o R420 i NV40.
http://forum.tweak.pl/viewtopic.php?t=6 ... &start=540
PS
PhoeniX napisał(a):
To akurat wina kompresji tekstur a nie nvidi.

:lol: :lol: :lol: A nie wiesz może skad sie wzieła kompresja tekstur.Przeciez z powietrza jej nie wyssali i musieli ja zrobic.Tu NV dała ciała.


Ostatnio edytowano 22 kwi 2004, 11:47 przez Yasiu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2004, 11:45 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2003, 12:23
Posty: 269
Lokalizacja: Gdynia
PhoeniX napisał(a):
To akurat wina kompresji tekstur a nie nvidi.


Taa, masz raacje ale, dalej uwazam ze to wina Nvidii bo to na jej układach kompresja jest taka słaba :wink:

_________________
1945-Hiroszima, 1986-Czarnobyl, 1995-Windows, 2005 Lepper?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2004, 12:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Nvidia nigdy nie dążyła do jak najlepszej jakości obrazu. Ich wyjścia TV to nadal lipa w porównaniu z ATI zarówno pod względem jakości jak i obsługi. Dla nvidi najważniejsza jest wydajność i nie ukrywają tego podczas zamierzonych zmian w jakości obrazu na gorsze dla większej wydajności jak to nie raz miało miejsce przy premierze nowych "szybszych" detonatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2004, 12:17 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2003, 12:23
Posty: 269
Lokalizacja: Gdynia
PhoeniX napisał(a):
Nvidia nigdy nie dążyła do jak najlepszej jakości obrazu. Ich wyjścia TV to nadal lipa w porównaniu z ATI zarówno pod względem jakości jak i obsługi. Dla nvidi najważniejsza jest wydajność i nie ukrywają tego podczas zamierzonych zmian w jakości obrazu na gorsze dla większej wydajności jak to nie raz miało miejsce przy premierze nowych "szybszych" detonatorów.


Tak dokładnie panowie z wielkiego N podążając za wydajnością zapomnieli o jakości widać to dobrze na przykładzie wymienionym przezemnie kilka postów wyżej. Skok miedzy tnt a gf przeszedł do historii ale, niestety również w złym tego słowa znaczeniu.

_________________
1945-Hiroszima, 1986-Czarnobyl, 1995-Windows, 2005 Lepper?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL