Teraz jest 22 lis 2024, 18:04

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 10:17 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2002, 10:41
Posty: 79
na 100% do BFV dziala na dx 8.1 (w sensie zgodnosci API) - zreszta wydajnosc enginu na ATI jest żenująca.... zeby nie mozna grac w 1024x768 w full detalach mając ponad 6k 3D markow???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 12:58 
Offline

Dołączył(a): 24 sty 2004, 22:27
Posty: 22
fit napisał(a):
na 100% do BFV dziala na dx 8.1 (w sensie zgodnosci API) - zreszta wydajnosc enginu na ATI jest żenująca.... zeby nie mozna grac w 1024x768 w full detalach mając ponad 6k 3D markow???


Mozesz powiedziec o jakie ATi ci chodzi.Bo na moim R9600PRO chasam na max detalach w 1024x768 a na pozyczonym R9000 grałem w 1024x768 w medium detal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 13:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Bo to wszystko zależy jak kto rozumie pojęcie płynności gry. Moje zdanie jest takie że BF:V chodzi beznadziejnie. Na mojim R9500Pro praktycznie da rady komfortowo grać w 1024x768x32. Ale nauka radziecka zna przypadki że ludzie grali na GF2MX w BF (nie BF:V) przy 1024x768x32 ze wszystkim na max i mówili że im to chodzi płynniutko :lol: Tak i Tobie nie wierze w te chasanie na R9600Pro no chyba że należysz do tych którym niewiele do szczęścia potrzeba :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 13:39 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2002, 10:41
Posty: 79
Yasiu napisał(a):
fit napisał(a):
na 100% do BFV dziala na dx 8.1 (w sensie zgodnosci API) - zreszta wydajnosc enginu na ATI jest żenująca.... zeby nie mozna grac w 1024x768 w full detalach mając ponad 6k 3D markow???


Mozesz powiedziec o jakie ATi ci chodzi.Bo na moim R9600PRO chasam na max detalach w 1024x768 a na pozyczonym R9000 grałem w 1024x768 w medium detal.


chodzi mi konkretnie o ten system:
3Dmark

tylko wzmocniony do 1GB

w czolgu moze 20fps starcza ale assault potrzebuje >50


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 15:41 
Offline

Dołączył(a): 24 sty 2004, 22:27
Posty: 22
PhoeniX napisał(a):
Bo to wszystko zależy jak kto rozumie pojęcie płynności gry. Moje zdanie jest takie że BF:V chodzi beznadziejnie. Na mojim R9500Pro praktycznie da rady komfortowo grać w 1024x768x32. Ale nauka radziecka zna przypadki że ludzie grali na GF2MX w BF (nie BF:V) przy 1024x768x32 ze wszystkim na max i mówili że im to chodzi płynniutko :lol: Tak i Tobie nie wierze w te chasanie na R9600Pro no chyba że należysz do tych którym niewiele do szczęścia potrzeba :wink:


Bez komętarza.Jak ty to robisz że ci sie to tnie na R9500PRO :shock: .Mozesz mnie oswiecić.Ja mam R9600PRO lekko podkręcony + Omegi 4.2 + czysty windows i nie ma problemu.Z tego co ja zauwazyłem to gra lubi duzo ramu.
PS.
mozecie napisac na jakich sterach gracie.


Ostatnio edytowano 25 kwi 2004, 15:45 przez Yasiu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 15:44 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2002, 10:41
Posty: 79
jak tnie na 9800PRO to i na 9500 pewnie tez
gram na omegach 4.4 - jasiu ile masz 3dmarkow??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 15:47 
Offline

Dołączył(a): 24 sty 2004, 22:27
Posty: 22
Jak powykręcam wszystko na Full to mam 4K z hakiem.No ale 3DMark nie jest wyznacznkiem wydajnosci w grach.
PS
Omegi 4.2 sa najlepsze dla nowszych kart ATi. Omegi 4.4 sa pisane dla starszych kart bo w nich sa poprawki dla R9100,8500,9000,9200.
Na twoim miejscu bym zrobił format winda na nowo i Omegi 4.2

the Real Dude napisał(a):
no to, hehe, pryszedl ten moment wyjecia zabaweczki z pudeleczka

Abit IC7 FL
AMD Athlon 2500 Mhz (barton)
Radeon 9800 PRO Power Color 128 DDR RAM
512 DDR RAM (333 Mhz) Kingston
lite-on combo
chieftec 420W
17'' LG 700P
logitech mx510
logitech internet navigator
saitek cyborg evo /saitek 0 PLN! na zwrocie gotowki za uszkodzonego logitecha na gwarancji, ktorego jak frajer kupilem za 199 PLN w GEANT, zaoszczedzilem 59 PLN ^^ /
+ 2 glosniczki creativa za 42 zet

wyszlo

4842 pln

wczoraj test na:
- vietnamie 20 botow 1600x1200x32 power on, swiatla, cienie, blaski all i 60-200 FPS
- 1942 - masakra

thx all
dam tu fote kiedys przy okazji.
emituje duzo swiatla
/jeszcze tylko na lacze waitin...


Oto posiadacz Bartona 2500+(pomyliło mu sie z MHz) i R9800PRO.Mu sie nie tnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2004, 19:16 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2004, 21:32
Posty: 61
Lokalizacja: miasteczko Piaseczno nieopodal Warszawy województwo Mazowieckie
Ja przypadkiem doszedem do ciekawego odkrycia
mając dwa różne ale podobne pecety testowałem wydajność w Vietnam i RtR na nowej karcie i nowych pamięciach.
Testowane ustawienia to 512 i 756mb DDR 333 Kingston oraz w drugim przypadku 1024mb Kingston tez DDR333.
No więc komputer z nową karta Radeon -Gigabyte 9600 Pro 128mb
wysypał mi się (cheksum bios error) i uruchomiłem go w bezpiecznych ustawieniach bIOS procesor obniżony do 1100MHz reszta także na wolno i wymieniłem kartę na ATI 8500 box.

No i okazało sie że maszyna z wolniejszym procesorem i słabszą karta grafiki chodzi znacznie płynniej niż teoretycznie dużo mocniejszy sprzet .
Roznica była taka że na "awaryjnym" komputerze pamięć ram wynosiła 1GB a na dużo mocniejszym 512 mb RAM.

Konkluzja jest taka że oba komputery podobne oba Barton 2500 i Win XP ustawienia gry takie same .Tyle że ten z 1gb ram miał bezpieczne ustawienia (np.procesor 1100MHz) a ten wydajny miał ostre timingi pamieci , starannie dostrojony BIOS procesor taktowany na 1850MHz ale RAM'u 512 i wyraźnie przegrywal gra była szarpana kiedy lotnicy zaczynali zadymę.

Tak wie liczy sie ilość ram'u to priorytetowy parametr peceta w dowolnym odcinku pola walki 42' i wietnamskiego.

Błedy z teksturami w ustawieniach high + shadows+enivroment bumpmapinng takze u mnie występowały na catalystach 42.Po zejściu do medium i zdjeciu lightmaps,oraz shadows nie pojawiają się.
Sorry za nieco mętny wywód ale trzykrotnei pisałem ten post.

Generalnie 1GB RAM rulez !

Ciekawe czy zwiększenie wilekości pamięci do 1.5GB także da zauważalny przyrost wydajności podczas ciężkich bojów spotkaniowych.

Mały wniosek racjonalizatorski.
No więć proponuję przetestować drivery do Audigy&Audigy2 które wypłyneły całkiem niedawno
drivers EAX 4.0 ADVANCED HD officiel
drivers version 5.12.01.0443 pour windows 98/Se/Me/2000 Sp3/Xp Sp1/ multilangues
i dodatkowo
drivers version 5.12.5.0441 officiel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 19:47 
Offline

Dołączył(a): 24 sty 2004, 22:27
Posty: 22
Zgadzam sie.W BFVietnam można grać nawet na słabszej grafie ale trzeba zadbac o RAM,i odpowiedznie stery do grafy.JA nie gram po necie bo mam za wolne łacze ale pogrywam po sieci z kumplami + boty.Gra sie fajnie gra pływa i 512 MB wtedy wystarczy.Oczywiście z chęcia bym zobaczył u siebie 768MB bo gra wtedy jest super płynna.
PS
Zalecam wyłaczyc "przywracanie systemuj", pozbędziemy sie wtedy tego upierdliwego mielenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 21:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Jeśli udowodnisz że większa ilość ramu wpływa na prędkość renderowania obrazu to nobel gwarantowany :lol: Ilość ramu ma wpływ na ogólną wydajność gier ale nie przez prędkość renderowania (liczona w fps) tylko na ilość doczytywania się danych z HDD co powoduje przestoje (rwanie) w grze. Ja i jak się domyślam również Fit mówimy o prędkości w fps która jest po prostu żenująco niska nawet na wypasionych procesorach i kartach graficznych a tego nawet 100GB ramu tego nie zmieni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2004, 23:58 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2004, 13:22
Posty: 49
Lokalizacja: Opole Zity
szczerze to mnie smiesza takie dewagacje na temat plynnosci gry. Oko ludzkie przy predkosci 24 klatek na sekunde z powodu bezwladnosci ukladu nerwowego odbiera obraz jako ruch a nie serie obrazkow poklatkowych, zaleznie od osobniczych predyspozycji, ta liczba moze wyniesc powiedzmy do 35 klatek na sekunde, ale nie ma na tej ziemi goscia ktory widzidzialby roznice miedzy 50 a 150 klatek na sekunde. Dlatego gatki w stylu mi chodzi zajebiscie bo mam 100 a mi do dupy bo mam tylko 60 sa poprostu zalosne...

_________________
GOOOOOODDDMOOORNIIING VIEEEEEEEETNAAAAAAAM!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 00:00 
Offline

Dołączył(a): 19 gru 2002, 22:32
Posty: 1397
Lokalizacja: Wawa
z tego co slyszalem powyzej 60 klatek juz roznicy nie zobaczysz.. i w praktyce to sie sprawdza..

jesli nie widzisz roznicy pomiedzy 24 klatkami a 50 to wspolczuje i zazdroszcze (qrcze.. wszystko by mi plynniutko chodzilo :P)

_________________
Pan Szmata
OBIT M.D. CCC. XXIII. CALENDIS NOVEMBRIS

HIC NATUS EST
Scierkens
M.D. CCC. XXIII. CALENDIS NOVEMBRIS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 00:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Pograj sobie w CS'a przy 25fps a przy 100fps. Jak nie zaówarzysz różnicy to coś nie tak z twoimi oczami/monitorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 11:19 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2004, 21:32
Posty: 61
Lokalizacja: miasteczko Piaseczno nieopodal Warszawy województwo Mazowieckie
PhoeniX napisał(a):
Jeśli udowodnisz że większa ilość ramu wpływa na prędkość renderowania obrazu to nobel gwarantowany :lol: Ilość ramu ma wpływ na ogólną wydajność gier ale nie przez prędkość renderowania (liczona w fps) tylko na ilość doczytywania się danych z HDD co powoduje przestoje (rwanie) w grze. Ja i jak się domyślam również Fit mówimy o prędkości w fps która jest po prostu żenująco niska nawet na wypasionych procesorach i kartach graficznych a tego nawet 100GB ramu tego nie zmieni.


z pewna taką niesmiałościa napisze ze przecież gra składa się z wielu warst a my postrzegamy głównie warstwę wizualną. :oops:
No więc uważam że wielkosć pamieci ram jest krytyczna dla tych wszystkich przeliczeń ogromnej ilości obiektów na wszystkich warstwach i przekłada sie to na to co widzą moje oczy. 8)

w efekcie duza ilość ram'u -1GB = dobra płynnosć gry

to widzą moje oczy to slyszą moje uszy , to czuje moje ręka na myszce

Ps.Zauważ drogi kolego że graficzne stacje robocze mają ogromna pamieć ram do oblizczeń.
Tak więc pozwolę sobie zachować moje przekonanie że wielkość pamiec RAM ma krytyczne znacznie dla wydajności gry.

Karta graficzna ma mniejsze znaczenie w tym sensie że różnica między np.Radeonem 8500 64mb a Radeonem 9600Pro 128mb jest bardzo łatwo zbalansować ustawiniami jakości obrazu bez rażącej degradacji jakości wyświetlanej grafiki 3D.
W jakims innym bardziej skrajnym wypadku roznica może byc oczewiście dużo większa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL