Teraz jest 25 lis 2024, 08:32

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 12:29 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2002, 10:41
Posty: 79
drogi Plumie, tak sie nieszczęsliwie squada ze BFV jest jedynym znanym mi przypadkiem gry gdzie 512MB ramu to malo... wogóle to jakis extremalny przypadek :x

w normalnym enginie, wykorzystującym zgrabnie API wizualizacja jest robiona za pomocą GPU (czyt. grafy) i różnica w wydajnosci pomiedzy 8500 a 9600 jest porażająca - nowsze gry powinny uzywać PixelShaderow i multitexturowania...
przkladem jest (nielubiany) 3D3Mark

tutaj mamy kilka rozpustnych błędów - uzycie starego API (8.1), przeniesienie enginu BFa oraz dołożenie tysięcy nowych opiektów (dżungla) zaowocowało koszmarną wydajnością...

przykład?

odpal sobie 3Dmarka - test np MotherNature - mam w nim wiecej FPSów niz w bfv... i porównaj złozoność tamtej sceny z obrazem dżungli (a zwlaszcza wody) w BFV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 12:39 
Offline

Dołączył(a): 17 gru 2002, 10:11
Posty: 251
Lokalizacja: Varshafka
Viollus napisał(a):
szczerze to mnie smiesza takie dewagacje na temat plynnosci gry. Oko ludzkie przy predkosci 24 klatek na sekunde z powodu bezwladnosci ukladu nerwowego odbiera obraz jako ruch a nie serie obrazkow poklatkowych, zaleznie od osobniczych predyspozycji, ta liczba moze wyniesc powiedzmy do 35 klatek na sekunde, ale nie ma na tej ziemi goscia ktory widzidzialby roznice miedzy 50 a 150 klatek na sekunde. Dlatego gatki w stylu mi chodzi zajebiscie bo mam 100 a mi do dupy bo mam tylko 60 sa poprostu zalosne...


Coś nie tak z tą teorią. 25-28 klatek pasuje do wyświetlania wizji w systemach TV. Przy monitorach to się trochę inaczej. Dlatego jesteś w stanie widzieć różnicę pomiędzy 50 a 100 klatek. To nie obraz "rzeczywisty" i trochę inaczej się go odbiera.
Osobiście widzę różnicę wgrach do jakichś 100 powyżej to już nie ma znaczenia. Kwestia samej gry no i dodać trzeba lossa ale to już nie o klatki chodzi.

_________________
Tam gdzie kończy się logika zaczyna się Polska.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 12:45 
Offline

Dołączył(a): 17 gru 2002, 10:11
Posty: 251
Lokalizacja: Varshafka
@fitek

tak czy siak trochę skopali gre pod ATI. Mam 1024 pamięci i potrafi mi przyciąć gierę. Napewno to nie loss czy ping bo z tym na HQ nie mam problemów.

A jak dorzucę jeszcze 512 to się poprawi ??? Jak tak to zrobie Zigiemu z dupy lotnisko :D i odbieram pamiętke :D.

_________________
Tam gdzie kończy się logika zaczyna się Polska.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 13:36 
Offline
Moderator forum

Dołączył(a): 8 mar 2004, 01:27
Posty: 1858
Lokalizacja: Łódź
fit napisał(a):
tak sie nieszczęsliwie squada ze BFV jest jedynym znanym mi przypadkiem gry gdzie 512MB ramu to malo... wogóle to jakis extremalny przypadek :x


A co z Far Cry ?

Czytałem opinie, że 512 MB RAM i dla tej gry to nieco skromna ilość. Oczywiście podobnie jak i przy BF: V da się grać, ale twardy pracuje.
Mnie to tak przy okazji średnio interesuje, bo nie grywam ani w jedno ani w drugie ;) Na 768 MB RAM BF 1942 ładuje sie szybciej niż na 512 MB RAM, więc trzymam 768 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 14:10 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5351
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
a wiec:
http://pclab.pl/?art=&sid=4019&mode=nested&order=0
i troche tu:
http://twojepc.pl/b.php?id=61660

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 14:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
No i ? :roll: Przecież tam jest mowa o wersjach nie-pro zarówno 9600 jak i 9500.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 15:02 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5351
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
fit napisał(a):
drogi Plumie, tak sie nieszczęsliwie squada ze BFV jest jedynym znanym mi przypadkiem gry gdzie 512MB ramu to malo... wogóle to jakis extremalny przypadek :x

w normalnym enginie, wykorzystującym zgrabnie API wizualizacja jest robiona za pomocą GPU (czyt. grafy) i różnica w wydajnosci pomiedzy 8500 a 9600 jest porażająca - nowsze gry powinny uzywać PixelShaderow i multitexturowania...
przkladem jest (nielubiany) 3D3Mark

Cytuj:
Od jednego z naszych Czytelników otrzymaliśmy list, w którym napisał on, iż zaprezentowana w naszej recenzji RADEONa 9600 PRO tabelka z zestawieniem układów RADEON pod względem wydajności jest niepoprawna. Według naszej tabelki, RADEON 8500 jest szybszy od 9500 (nie PRO!), a także 9600 (nie PRO!). Czytelnik zasugerował, że 9500 i 9600 są szybsze od 8500. Aby nie było wątpliwości, przeprowadziliśmy kilka testów, które wykazały, że nasza tabelka jest jak najbardziej poprawna. Wyniki -

wiec... jesli masz gorsza grafe i wylaczysz tzw "bajery" to de fakto bedziesz mial szybsza grafike... zreszta przeczytaj...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2004, 15:17 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2004, 21:32
Posty: 61
Lokalizacja: miasteczko Piaseczno nieopodal Warszawy województwo Mazowieckie
Bardzo ciekawa dyskusja .
Wygląda więc na to ze w starym dobrym BF architekura GPU 4x2 (8500/9100/) sprawdza sie niekiedy lepiej niż nowsza i modniejsza 6x1 lub 8x1 w nowszych wiekiem radeonach (9500,9600).

Wydaje mi się że 800x600 i ustawiena medium nie stawiają na straconej pozycji żołnierza w BFV (tzn.widzi on przeciwników tak samo dobrze jak wojownik na 9800XT w maksymalsnych ustawieniach - jak sadzicie ?

Czy właczenie EAX ułatwia w BFV precyzyjne namierzanie przeciwnika na słuch ?
np.słychać że z tylu z prawj strony nadjeżdża BTR-60 którego można spróbować elegancko "zdjąć" z LAW'a ? z dystansu 25 metrów.

Czy więc zainstalowanie Audigy ułatwia walkę w dżungli wśród pagórków gdzie widoczność jest nędzna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2004, 15:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
Plum73 napisał(a):
Czy właczenie EAX ułatwia w BFV precyzyjne namierzanie przeciwnika na słuch ?
np.słychać że z tylu z prawj strony nadjeżdża BTR-60 którego można spróbować elegancko "zdjąć" z LAW'a ? z dystansu 25 metrów.

Czy więc zainstalowanie Audigy ułatwia walkę w dżungli wśród pagórków gdzie widoczność jest nędzna ?


I tak i nie.
Efekt przestrzenności dzwięku jest nieporównywalnie lepszy na EAX, niestety efekt przytłumiania dzwięków przez przeszkody także.
Powoduje to np. że nie słychać F4 lecącego 40 m od nas.
EAX wprowadza także potworne obciążenie i lagowanie gry.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2004, 16:18 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2003, 20:42
Posty: 2969
Lokalizacja: Edinburgh
Plum73 napisał(a):
Wydaje mi się że 800x600 i ustawiena medium nie stawiają na straconej pozycji żołnierza w BFV (tzn.widzi on przeciwników tak samo dobrze jak wojownik na 9800XT w maksymalsnych ustawieniach - jak sadzicie ?

Jeśli ustawienia "geometrii" masz na "low", to często widujesz pojazdy widmo. Dopiero, kiedy te zbliżą się do Ciebie zauważasz na nich żołnierza :P Więc panowie - Geometry Detail na high.

_________________
arcy.SithSurfer
These are the old days, the bad days, the all-or-nothing days.
They're back! There's no choice left. And I'm ready for war.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2004, 16:24 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2004, 21:32
Posty: 61
Lokalizacja: miasteczko Piaseczno nieopodal Warszawy województwo Mazowieckie
Piasecznik napisał(a):
Plum73 napisał(a):
?


I tak i nie.
Efekt przestrzenności dzwięku jest nieporównywalnie lepszy na EAX, niestety efekt przytłumiania dzwięków przez przeszkody także.
Powoduje to np. że nie słychać F4 lecącego 40 m od nas.
EAX wprowadza także potworne obciążenie i lagowanie gry.


Efekt lagowania być moze bedzie mniej dokuczliwy po aplikacji update do Audigy und Audigy 2 które pokazały się w zeszłym tygodniu ?
version 5.12.5.0441

walka z dokładnym pozycjonowaniem dżwięku byłaby bardzo ciekawa i dawała naturalną przewage użytkownikom EAX3 o ile udało by sie zmniejszyc dolegliwość lagów i podnieść "zasięg" :oops:

te nowe drivery według opisu obsługują nawet EAX4
Added Feature:

EAX 4.0, containing DirectSound and Open AL API extensions, to utilize the EAX 4.0 ADVANCED HD Multiple Environment feature


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2004, 17:09 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2002, 10:41
Posty: 79
Piasecznik napisał(a):
Plum73 napisał(a):
Czy właczenie EAX ułatwia w BFV precyzyjne namierzanie przeciwnika na słuch ?


Efekt przestrzenności dzwięku jest nieporównywalnie lepszy na EAX,


to sie nazywa autosugestia :D :lol: :lol:

EAX nie jest systemem przestrzennego pozycjonowania dzwięku tylko nędznym API dokładajacym tzw. efekty środowiskowe...

na słuchawkach na pewno bez EAXa precyzyjniej zlokalizujesz dzwiek uzywajac zwyklego Miles 2D - o 3D mozesz pomarzyc..

jedynym dobrym i sprawdzonym standardem pozycjonowania 3D bylo A3D v2.0 (kupiona ze nedzne 30mln$ przez Creative i schowana do szuflady) - obecnie podobnej metody używa Sensaura ale jest rzadko używana...

różnica miedzy 2D a 3D jest mniej więcej taka ze słyszysz czy żródlo dzwięku jest z lewej u GORY czy na DOLE... - tego nie potrafi żaden system X.1 (gdzie zamiast X wpisz dowolna liczbe np 3,5,7 czy 133) - bo one roba tylko dzwięk dookólny

potrzeba albo algorytmu 3D albo glosników na dole i góry :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 17:13 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2002, 10:41
Posty: 79
Okota napisał(a):
wiec... jesli masz gorsza grafe i wylaczysz tzw "bajery" to de fakto bedziesz mial szybsza grafike... zreszta przeczytaj...


no wlasnie no wlasnie - to po prostu BFV dziala prawie tak jakbys uzyl software rendering...(no uzywasz 8.1) engine mało korzysta z szybkosci GPU (vide testy Q3 gdzie jest podobnie) - zreszta soft Q3 uzywa sie czasem jako testu wydajnosci CPU :D

a 8500 jest swietna karta na 8.1 - pewnie moze i lepsza niz 9600? ja sie za bardzo benchmarkami nie pasjonuje bo nie gram w 3Dmarka - stwierdzam fakt - engine BFV suxx duzo bardziej niz BF1942


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2004, 20:10 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2003, 07:58
Posty: 1901
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zgadza sie - EAX nie jest systemem pozycjonowania dzwieku, tylko dokladka do API DirectSound 3D. EAX-Environmental Audio Extensions... efekty srodowiskowe tylko. Pelny Wavetracing mialo A3D 2 i 3 i to bylo przelomem, z tym ze wykorzystywalo dosc mocno procesor kompa. Obecnie nawet Sensaura nie ma pelnego Wavetracingu, ale za to duzo lepiej radzi sobie z pozycjonowaniem dzwieku w przestrzeni niz Creative'y :)
A Miles 2D i wlaczone PhonesSurround na wzmacholu daje rade :) i w BF1942 i w BF:V :)

_________________
Nikogo nie ma w domu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2004, 09:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
Nie zmienia to faktu że na Miles Fast 2D uczucie przestrzeni jest znacznie gorsze, nie ma rozróżnienia między przodem a tyłem.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL