Heh no tylko, ze 50Hz to za malo.
Cytuj:
Few people perceive flicker above 75 hertz for CRT monitors.
These rates would be impractical for the actual frame rate of most film mechanisms so the shutter in the projection devices is actually arranged to interrupt the light two or three times for every film frame. In this fashion, the common frame rate of 24 fps (frames per second) produces 48 or 72 pulses of light per second, the latter rate being above the flicker fusion rate for most people most of the time.
Cytuj:
For example, in the Grand Theft Auto series, Grand Theft Auto III and Grand Theft Auto: Vice City have a standard 30 fps (Grand Theft Auto: San Andreas runs at 25 fps) and this limit can only be removed at the cost of graphical and gameplay stability. It is also doubtful whether striving for such high frame rates is worthwhile.
Kolega z roboty pracował w kinie i zajmował się właśnie projekcją filmów dlatego jestem pewien, że puszczają tam 25fps i nikt jakoś nigdy nie skarżył sie na płynność obrazu ;] Prawda jest taka, że tam gdzie widzimy fpsy to sobie wmawiamy, że jest różnica. Jeśli by w CS/BF nie odpalać komendy na fpsy to okaże się, że o dziwo 30 klatek wystarcza w zupełności. Zresztą sam zawsze w bfie miałem 25-30fpsów i nigdy nie narzekałem. Inni co prawda dziwili się jak można tak grać skoro oni mają po 70-80 ale widać efekt placebo działa tylko gdy się nie zna prawdy...