Teraz jest 1 gru 2024, 06:10

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 759 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 51  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2007, 17:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2005, 14:13
Posty: 1042
Lailonn napisał(a):
Filmy w kinie - 25fps
Filmy ogolnie - 25fps

Badania naukowe - oko widzi max 25-30fps

No ale wy dalej swoje :lol:


Nie moge się z tobą zgodzić zrób sobie prosty eksperyment jeśli masz monitor CRT ustaw odświeżanie na 50Hz i poprzyglądaj się 10 minut po tem ustaw 80Hz jak nie widzisz różnicy hym....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2007, 17:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2004, 00:08
Posty: 4910
Heh no tylko, ze 50Hz to za malo.

Cytuj:
Few people perceive flicker above 75 hertz for CRT monitors.

These rates would be impractical for the actual frame rate of most film mechanisms so the shutter in the projection devices is actually arranged to interrupt the light two or three times for every film frame. In this fashion, the common frame rate of 24 fps (frames per second) produces 48 or 72 pulses of light per second, the latter rate being above the flicker fusion rate for most people most of the time.


Cytuj:
For example, in the Grand Theft Auto series, Grand Theft Auto III and Grand Theft Auto: Vice City have a standard 30 fps (Grand Theft Auto: San Andreas runs at 25 fps) and this limit can only be removed at the cost of graphical and gameplay stability. It is also doubtful whether striving for such high frame rates is worthwhile.


Kolega z roboty pracował w kinie i zajmował się właśnie projekcją filmów dlatego jestem pewien, że puszczają tam 25fps i nikt jakoś nigdy nie skarżył sie na płynność obrazu ;] Prawda jest taka, że tam gdzie widzimy fpsy to sobie wmawiamy, że jest różnica. Jeśli by w CS/BF nie odpalać komendy na fpsy to okaże się, że o dziwo 30 klatek wystarcza w zupełności. Zresztą sam zawsze w bfie miałem 25-30fpsów i nigdy nie narzekałem. Inni co prawda dziwili się jak można tak grać skoro oni mają po 70-80 ale widać efekt placebo działa tylko gdy się nie zna prawdy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2007, 18:26 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
30 fps to faktycznie wartość krytyczna dla naszego oka, bo nie jest mozliwe częstsze wysyłanie impulsów i "ładowanie" rodopsyny do pręcików wzrokowych. Niemniej jednak nie jest to skoordynowane z fpsami monitorowymi i nie jest idealnie "hercowe" (znaczy się przerwy między kolejnymi impulsami nie są identyczne). Dlatego można zobaczyć lepszą płynność ruchu przy fps>30. Nie wiem niestety jak jest z koordynacją impulsów z obu oczu i czy jest tak że każde oko działa osobno i dopiero na etapie obróbki podkorowej obraz jest sklejany w całość - to bym musiał sprawdzić). Natomiast przy prędkości klatek => 30 nie mozna już wykryć wzrokiem "nieprawidłowych" klatek - stąd eksperymenty nad efektami podprogowymi (stąd też i nazwa, bo próg percepcji ekspozycji to 30 fps).

Tak więc częściowo obaj macie racje. A każdy niech gra na takich fpsach jakie mu najbardziej odpowiadają ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2007, 22:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 16:27
Posty: 1127
Lailonn napisał(a):
Zresztą sam zawsze w bfie miałem 25-30fpsów i nigdy nie narzekałem. Inni co prawda dziwili się jak można tak grać skoro oni mają po 70-80 ale widać efekt placebo działa tylko gdy się nie zna prawdy...

mam 2 kompy w domu, na obu enemy territory, te same ustawienia graficzne, na jednym ~30 klatek, na drugim ustawione na max 124. różnica jest odczuwalna, na większej ilość gra się o wiele przyjemniej :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 14:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2004, 00:08
Posty: 4910
Exil przeczytaj co pisalem. Efekt 'placebo" wiesz wiec "widzisz" roznice. Zaloze sie, ze nie zgadlbys na ilu fpsach teraz gram gdybys pogral na moim kompie ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 14:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2005, 09:48
Posty: 643
Lokalizacja: Leamington SPA, UK
Różnice pewnie nie ma jeśli np. w grze patrzymy oczyma postaci w jedno miejsce i jakaś akcja się rozgrywa, przypuśćmy jedzie czołg i ludzie biegają. Wystarczy w miarę szybko obrócić się postacią i już widać różnice pomiędzy 30fps a 100fps.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 14:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2007, 14:15
Posty: 205
spiderko napisał(a):
Różnice pewnie nie ma jeśli np. w grze patrzymy oczyma postaci w jedno miejsce i jakaś akcja się rozgrywa, przypuśćmy jedzie czołg i ludzie biegają. Wystarczy w miarę szybko obrócić się postacią i już widać różnice pomiędzy 30fps a 100fps.


dokladnie :) robilem taki maly tescik w css :) ustawilem sobie max fps do 30 ... i pobawilem sie troche, skasowalem limit i bylo 100x przyjemniej :) no czyli krotko mowiac czuc ta roznice :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 15:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2004, 00:08
Posty: 4910
Tak ale zauwaza sie to tylko przy bardzo gwaltownych obrotach. Aby jednak nawet wtedy bylo wszystko ok wystarczy 60FPS ;]

Cytuj:
For example, a card may render a game at 100 FPS on a monitor running 75 Hz refresh, but no more than 75 FPS can actually be displayed on screen.


Wiec prosze nie piszcie w kolko o cudownnosci 100 FPS ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 15:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2007, 14:15
Posty: 205
a i 60 wystarczy :P byle zeby nie spadlo ponizej 30 :P przy 25 sie juz calkiem plynnosc wytraca i dziekuje za taka gre :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 15:27 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Jeszcze zależy jak macie synchronizacje ustawioną.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 18:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2007, 23:27
Posty: 24
Lokalizacja: Kielce
A czemu w temacie "Call of Duty 4" piszecie o fps i itp. :?: :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 19:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 cze 2006, 18:08
Posty: 3819
Lokalizacja: Ozorków
[FoW]Peter951 napisał(a):
A czemu w temacie "Call of Duty 4" piszecie o fps i itp. :?: :twisted:


właśnie co to w ogóle za temat o ilości fps. Dla kogoś 60fps w zupełności starcza, a dla innego nie. W każdej grze ilość fps również inaczej się objawia, w zależności od silnika i nie ma co tu porównywać jak ilość klatek wpływa na komfort gry w bf czy w cs. Innymi słowy taka dyskusja jest idiotyczna i do niczego nie prowadzi bo każdy zostanie przy swoim.

_________________
http://www.arma2coop.pl/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 20:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2005, 18:36
Posty: 1340
Lokalizacja: Poznań
$towarzysz$ napisał(a):
[FoW]Peter951 napisał(a):
A czemu w temacie "Call of Duty 4" piszecie o fps i itp. :?: :twisted:


właśnie co to w ogóle za temat o ilości fps. Dla kogoś 60fps w zupełności starcza, a dla innego nie. W każdej grze ilość fps również inaczej się objawia, w zależności od silnika i nie ma co tu porównywać jak ilość klatek wpływa na komfort gry w bf czy w cs. Innymi słowy taka dyskusja jest idiotyczna i do niczego nie prowadzi bo każdy zostanie przy swoim.


my mowimy o czyms innym niz roznicy ilosci klatek w takiej a takiej grze.

staramy sie poprostu wytlumaczyc pare rzeczy, bo cod4 ma nie zchodzic ponizej 60 fps

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 20:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2007, 14:15
Posty: 205
vesp3r ... chyba na X bo na pc to niektorzy beda miec i 10 klatek :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, 22:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2005, 18:36
Posty: 1340
Lokalizacja: Poznań
no na X bo od tego sie zaczelo
chyba ze tworcy w pc zrobia tak:
if fps <60
then exit
else run game

:P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 759 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 51  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL