Teraz jest 19 wrz 2025, 13:18

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2003, 22:05 
Offline

Dołączył(a): 9 mar 2003, 17:38
Posty: 609
Lokalizacja: Radom
XENA to kup se Ghost Recoon albo Line of Sight :Vietnam i graj sobie dowoli
gdzie ktoś do ciebie strzela z 1 km ty go nie widzisz i jesteś jak kaczka na strzelnicy
GRA MUSI być grywalna dla MAS ( czyt. wielu ludzi, rzeszy ) aby była opłacalna dla producenta i ci GŁUPI ludzie którzy grają z pewnymi ograniczeniami narzuconymi przez TWÓRCÓW i alpha testerów mieli MEGA relax i ODJAZDOWA zabawe strzelajac do kogos kogo sie widzi co kilkanascie sekund a nie czeka na niego 1 h przed monitorem wypatrując czy ten krzaczek to sięjakoś zmienił czy nie :?:


Wkurzają mnie takie teksty że to że tamto mu sie nie podoba
WYWAL do śmietnika albo ofddaj na PCK - aukcje i koniec kropka .

_________________
[swf width=300 height=100]http://www.iadurobros.friko.pl/varia/iadur.swf[/swf]
[FS] Iadurobros


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2003, 22:40 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
#1. Nie wiem, czym się denerwujesz - trzeba jeszcze z tego kilometra trafic - to ograniczenie IMHO jest raczej wprowadzone by zmniejszyć wymagania sprzętowe - grywalności by bardzo nie zmieniło - dodało by to tylko niewielkim kosztem deko realizmu.

#2. Gdyby nie było tekstów że jednym się to, a innym tamto nie podoba nie byłoby postepu (bo po co zmieniać coś co wszyscy lubią) i dalej zapewne zamiast w BF-a gralibysmy po sieci w Dooma. Zawsze mozna cos poprawić.

#3 Ja lubie BF-a wiec nie mam zamiaru się jego pozbywac. Nawet na PCK.

#4. A wiesz że bardzo lubie także Ghost Recon (choć tam broń wcale nie jest taka realistyczna) :twisted: Za to snajpowanie w "Delta Force: Land Warrior" było prawdziwa zabawą - z bareta można było ściągnąć gościa nawet z 2 kilometrów - a pojedynki snajperów w multi tesz były *******. Kto ogladał "Enemy At the Gates" i lubi te klimaty wie o czym mówie...
A na Line of Sight na razie mnie nie stać - wyprułem ostatnie grosze na ściagnięcie Road to Rome i teraz musze biedować :?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2003, 22:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
>Czyli jak ustawie sobie na 10% (praktycznie nic nie widać) jestem mega >fair? (bo np daje fory graczom, któży mają tak słaby sprzęt, że nie moga >ustawić sobie więcej?)

To czy sobie sam utrudniasz gre to już twoja sprawa. Byle byś sobie jej nie ułatwiał bardziej niż to przewiduje gra.

>Dziwne... W CS zmiany interface (FOV, tekstury itp) są jak najbardziej >dozwolone.

Niedozwolone sa w CS ustawienia ułatwiające widzenie przeciwników np. na ultra jasnośc na mapie. Jest to uznawane za cheat i csguard od razu wykryje to jako cheat.


>Usuwanie mgły przecież nie ułatwia mi strzelania,

LOL nie no wcale nie ułatwia :D
Weź się zastanów ci piszesz... przy widoczności 200 albo 300% stajesz czołgiem na wzniesieniu i walisz na całą mape :) Albo snajper zabijający ludzi po drugiej stronie mapy :) Właśnie żeby takich sytuacji nie było od patcha 1.3 w góre widoczność jest zmniejszona niż w starszych wersjach (1.0-1.2).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2003, 02:05 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
>To czy sobie sam utrudniasz gre to już twoja sprawa. Byle byś sobie jej >nie ułatwiał bardziej niż to przewiduje gra.

Z tym się moge zgodzić.

>Niedozwolone sa w CS ustawienia ułatwiające widzenie przeciwników np. >na ultra jasnośc na mapie. Jest to uznawane za cheat i csguard od razu >wykryje to jako cheat.

Z tym się tesz moge zgodzić. BTW wiesz po czym poznać monitor na którym lama grała w CS-a? Po jasności ustawionej na maxa ;))
A CS guard tak naprawde nic nie wykrywa (widziałem tylu cziterów używajacych różnych oszustw mimo CS guarda, że moge to z pełną świadomością powiedzieć)

>Usuwanie mgły przecież nie ułatwia mi strzelania,

>LOL nie no wcale nie ułatwia
>Weź się zastanów ci piszesz... przy widoczności 200 albo 300% stajesz >czołgiem na wzniesieniu i walisz na całą mape Albo snajper zabijający >ludzi po drugiej stronie mapy Właśnie żeby takich sytuacji nie było od >patcha 1.3 w góre widoczność jest zmniejszona niż w starszych wersjach >(1.0-1.2).

Nie zrozumiałeś kontekstu... Oczywiście, że więcej widze więc jestem w stanie dalej trafić. Pozostaje tylko jedno - trafić. Jusz na maksymalnum zasiegu widoczności jest trudno (nawet ze snajpy) a co dopiero na większych odległościach. A co do przykładu z czołgiem...nie jestem pewien, czy starczy zasięgu na taki daleki strzał.

Ale z jednym ty się powinieneś ze mną zgodzić - przez tą mgłę gra wygląda brzydziej i mniej efektownie (wiem wiem, niektórzy qmple uważają mnie za megalomana :twisted: )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2003, 08:26 
Offline

Dołączył(a): 9 mar 2003, 17:38
Posty: 609
Lokalizacja: Radom
Grywałem w LAND WARRIORA :!:
I nie moge powiedzieć aby pojedynki snajperskie ( strzały z 2 -3 km ) były BARDZO emocjonujace średnio ginęła jedna osoba na 2 min bo każdy się czaił. Gra sieciowa powinna mieć akcje, coś się musi dziać i to NON STOP :!: a nie co kilka minut i dlatego to LoS:V jedyny tryb gry w sieci który wystepuje i jest oblegany to kooperatywa a nie TDM . Dlaczego ?? tak jak wcześniej pisałem nic nie widać ( nawet w dzień ) TAK gra jest realistyczna idealna dla kamperów :!: (i nikogo więcej).

_________________
[swf width=300 height=100]http://www.iadurobros.friko.pl/varia/iadur.swf[/swf]
[FS] Iadurobros


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2003, 09:50 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
To jusz jest sprawa gustów, a te jak wiemy nie podlegają dyskusji ;)
Ja niekiedy lubie oderwać się od nerwowej ganianiny i pokampić deko. Nie rozumiem pogardy ogółu dla kamperów - przecież gry typu BF są stworzone także dla kamperów (po to jest na przykład snajper) - nie wszyscy moga atakować, czasami ktos musi bronić. A w pojedynkach snajperów zmniejsza się znaczenie skilla a zwieksza intelektu (3 rzeczy ważne w snajpowaniu to #1.pozycja #2,pozycja i #3.pozycja - znasz to?).
Mi osobiście walka z dobrym i inteligentnym snajperem sprwaia wielką przyjemność (nawet jak przegrywam) - potrafię docenić klasę przeciwnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2003, 11:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
>Z tym się tesz moge zgodzić. BTW wiesz po czym poznać monitor na >którym lama grała w CS-a? Po jasności ustawionej na maxa ;))

:D

>A CS guard tak naprawde nic nie wykrywa (widziałem tylu cziterów >używajacych różnych oszustw mimo CS guarda, że moge to z pełną >świadomością powiedzieć)

Nie ma zabezpieczeń nie do obejścia. Szczególnie że csguard do najlepszych sie nie zalicza. Dlatego coraz więcej serwerów wymaga włączonego cheat-death.

>Nie zrozumiałeś kontekstu... Oczywiście, że więcej widze więc jestem w >stanie dalej trafić. Pozostaje tylko jedno - trafić.

No i właśnie tu jest ten problem że ty mógł byś trafić a ktoś nawet takiej szansy mieć nie bedzie bo cię nie bedzie widział.
Pozatym ty go widzisz, wiesz gdzie idzie/jedzie/leci a on nie wie nic o tobie bo jesteś poza zasięgiem widoczności. To nie jest sprawiedliwe dlatego no-fog jest trainerem a trainer to urządzenie do chatowania :)

>Jusz na maksymalnum >zasiegu widoczności jest trudno (nawet ze >snajpy) a co dopiero na większych odległościach.

Dla jednego to może być trudne a dla drugiego bajecznie proste :)
Dobry snajper, 300% widoczności i gościu kosi wszystkich jak popadnie na w miare prostej, nie zabudowanej mapie.

> A co do przykładu z czołgiem...nie jestem pewien, czy starczy zasięgu >na taki daleki strzał.

Starczy na baaardzo dalekie strzały. Daleko poza 100% widoczności. Nie mówiąc już o działach samobierznych których zasięg jest jeszcze większy.

>Ale z jednym ty się powinieneś ze mną zgodzić - przez tą mgłę gra >wygląda brzydziej i mniej efektownie (wiem wiem, niektórzy qmple >uważają mnie za megalomana

Bez mgły widział byś obleśne rysowanie się textur na granicy widoczności.
Mi ona w niczym nie przeszkadza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2003, 01:35 
Offline

Dołączył(a): 16 kwi 2003, 01:32
Posty: 1
Jezeli chcesz przyspieszyc BF1942 sprobuj moich rad: ( sam mialem wielki problem ale dzieki pomocy tego forum i innych zrodel udalo sie, napisze swoja konfiguracje i co robic po kolei aby polepszyc jakosc )
1. Konfiguracja
Celeron 1.7 Ghz
Pamiec 256 SDR 133Mhz
GF4 MX440 64MB DDR z TVout
System Win 98SE
Dysk 5400 obrotow
2. Co pomoglo ?
a. zmiana ustawien w biosie
- "Graphic Win Size" z 64MB na 128MB
- zmiana predkosci "CPU/DRAM Speed" a konkretnie DRAM ze 100 na 133 MHz
b. najnowszy dopalacz do kart GF z chipseten NVidii
c. zmiana ustawien dzwieku w grze na najslabsze, 11KHz itd
d. moj dysk byl swiezo po sformatowaniu, zainstalowane tylko system, sterowniki i BF1942, ale mysle ze to chyba niewiele pomoglo
e. podobno mozna jeszcze pomieszac cos z pamiecia wirtualna niestety niewiem co i jak bo mi jednak wystarczyly ww rzeczy

Po tych zmianach gra zaczela smigac na 640x480/16bit przy najmniejszych detalach ( wczesniej zacinala sie nawet przy takich ustawieniach ).
Spokojnie moglem grac na srednich ustawieniach i rozdzielczosci 800x600/16bit ktora akurat mi odpowiadala zawsze w grach i tak gram do tej pory.
Sprobowalem na najmniejszej rozdzielczosci 640x480/16bit i przy najwiekszych detalach i czasami sie zacinalo, np. gdy bylo duzo animacji na ekranie.
To wszystko co moge poradzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2003, 08:49 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Moje uwagi:

> b. najnowszy dopalacz do kart GF z chipseten NVidii

Niekoniecznie musi być najnowszy (GeForce FX jest raczej pomyłką niż akceleratorem) - GF4 Ti, albo nawet 3 Ti wystarczy.
Niekoniecznie musi być nVidii - Radeony tesz są niezłe (a te najnowsze są nawet deko mocniejsze niż GF-y) - Radek 9000 byłby niezły za znośną kaskę...

> c. zmiana ustawien dzwieku w grze na najslabsze, 11KHz itd

Sugeruję 22 khz - dźwięk może jest mniej istotny od obrazu, ale dalej jest zauważalny - 11 moim zdaniem to jusz za mało (trzeszczy).
Poza tym ustawienie 11 da zysk jedynie w przypadku muzy zintegrowanej (i to nie każdej) - w przypadku większości kart muzycznych nie powinno być zauważalnej różnicy - one załatwiają to sprzętowo (same - bez udziału jakiegokolwiek innego kompomemtu)

> d. moj dysk byl swiezo po sformatowaniu, zainstalowane tylko system, sterowniki i BF1942, ale mysle ze to chyba niewiele pomoglo

Tu się możesz mylić - świeży znaczy mało zdefragmentowany - wszystko, co jest czytane z twardziela powinno wczytywać się szybciej (nawet do 10-15%). W grze różnicy nie powinno być (najlepiej jak nic się w jej trakcie nie dogrywa), ale podczas ładowania mapy powinno być wyraźnie widoczne. Warto także co pewien czas robić porządek (z "rozczłonkowanymi plikami") defrag-iem (albo innym podobnym programem).
A co do świerzo instalniętego systemu - im więcej masz pod nim zainstalowane (programy rezydentalne - tzn działające w trayu, dodatkowe sterowniki), tym więcej mocy obliczeniowej (i pamięci) Windows musi pościęcić na swoje własne działanie. Czyli tylko to, co niezbędne.
> e. podobno mozna jeszcze pomieszac cos z pamiecia wirtualna niestety niewiem co i jak bo mi jednak wystarczyly ww rzeczy

Pomaga ustawienie pamięci wirtualnej "na sztywno" tzn ustawienie stałego jej rozmiaru (w tym przypadku polecam 200 Mb). Windows normalnie non stop dobiera sobie jej rozmiar przez co poświęca jej pewien procent mocy obliczeniowej (mało znaczący) i regularnie realizuje zmiany mieląc twardzielem (to jusz więcej boli).

> Po tych zmianach gra zaczela smigac na 640x480/16bit przy na

/CIACH

>ekranie.

Dziwne - moim zdaniem na takim sprzęcie powinno śmigać w 1024 na 768 w 32 bitach. BTW przy dobrej karcie graficznej róznica w szybkości w 16 i w 32 bitach powinna być mniejsza niż 5% (czyli prawie żadna). Jedynym mankamentem mogą być większe wymagania co do pamięci na grafie. Ja jednak praktycznie nie używam (jedynie w przypadku niekomaptybilności sprzetowej) od dawna (od 3 lat) trybu 16 bitów. Miałem w tym czasie GF2 MX i GF4 Ti4200 (obie karty Leadteka), oraz TNT 2 (Asusa) i dla ich wszystkich to się sprawdzało. Jedynie niektórym grafom słabszych (jakościowo) producentów robi to różnice.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2003, 09:58 
Offline

Dołączył(a): 19 gru 2002, 22:32
Posty: 1397
Lokalizacja: Wawa
_XENA_ napisał(a):
A w pojedynkach snajperów zmniejsza się znaczenie skilla a zwieksza intelektu (3 rzeczy ważne w snajpowaniu to #1.pozycja #2,pozycja i #3.pozycja - znasz to?).
Mi osobiście walka z dobrym i inteligentnym snajperem sprwaia wielką przyjemność (nawet jak przegrywam) - potrafię docenić klasę przeciwnika.


zalezy jak na to popatrzec.. jesli pojedynek ma wygladac tak ze kazdy sie gdzies chowa i jednoczesnie szuka przeciwnika to rzeczywiscie liczy sie powiedzmy spryt :) Ale jesli np. 2 snajperow biega po polu to oczywiscie liczy sie skill.. bo prawde mowiac snajper wcale taki schowany zawsze siedziec nie musi.. przy odrobinie praktyki da sie walic heady niemalze z biegu (zatrzymujesz sie tylko na oddanie strzalu (prawda Kaczy :P)... czyli jakis ulamek sekundy :P no moze sekunda hehe)... najlepszym przykladem jest mapka omaha.. gdzie jako allies biegajac po plazy jak wariat natluklem 14 niemiaszkow zanim ktorys mnie dopadl (bynajmniej chwalic sie nie chce czy cos w tym rodzaju.. po prostu daje przyklad :) No ale walka z innym snajperem to jednak najlepsze co moze byc :) Te emocje.. hehe

_________________
Pan Szmata
OBIT M.D. CCC. XXIII. CALENDIS NOVEMBRIS

HIC NATUS EST
Scierkens
M.D. CCC. XXIII. CALENDIS NOVEMBRIS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2003, 10:05 
Offline

Dołączył(a): 19 gru 2002, 22:32
Posty: 1397
Lokalizacja: Wawa
I jeszcze jedna sprawa.. czy qrcze snajpowanie to dla was kampienie? No bez jaj ludzie.. od tego jest snajper... ja za to nie trawie kolesi ktorzy robia wjazd do bazy i siedza w hangarze.. no qrcze.. nic innego jak psucie gry innym graczom.. i co z tego ze dostanie taki koles medalik za fragi.. skoro tak go zdobyl.. Na klanowkach to co innego.. choc tez uwazam ze to z deka nie fair.. albo troszke lamerskie.. choc z tego co widze w CB korzysta sie ze wszystkich dostepnych srodkow aby wygrac (czyt. niestety takze czitow...)

_________________
Pan Szmata
OBIT M.D. CCC. XXIII. CALENDIS NOVEMBRIS

HIC NATUS EST
Scierkens
M.D. CCC. XXIII. CALENDIS NOVEMBRIS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2003, 12:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
>b. najnowszy dopalacz do kart GF z chipseten NVidii

A czemu NVidi a nie ATI ? :lol: :lol: :lol:
Tylko dlatego że ty masz karte NVidi ?

>c. zmiana ustawien dzwieku w grze na najslabsze, 11KHz itd

Powinieneś dodać "jeśli nie przeszkadza ci fatalna jakość dzwięku to...".
Pozatym jak ktoś ma k. muzyczną ze sprzętowym DSP to zmiana dzwięku praktycznie nic mu nie da bo i tak najwięcej obliczeń wykonuje sama k.muzyczna a nie procesor. To co opisałeś jest dobre ale jak ktoś ma zintegrowany w 100% softwarowy dzwięk (np.AC97).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2003, 12:59 
Offline

Dołączył(a): 1 lut 2003, 15:38
Posty: 6
Co mam:
- PIV 2.5 GHz
- 512 MB 333 MHz
- NGF 4 Ti 128 MB
- SB Exdigi
Co u mnie pomoglo:
- przede wszystkim pamiec: 256 MB to stanowczo za malo, choc gra dzialala. W multu bylo OK (choc co chwila mialem komunikat, ze mi pamiec podreczna zwieksza), ale w singlu BARDZO kiepsko bylo (no co? Pocwiczyc chcialem :)) Jak kupilem 512 to po prostu odlot na calego: max botow, max grafika i max inteligencji botow (ale nadal sa gupki na maxa ;))
- przelaczenie muzy ze zintegrowanej na Exdigi: jakie sa zintegrowane karty, kazdy chyba wie... jak BG z nimi wspoldziala, tez... ALE JAK TO WSZYSTKO CUDOWNIE CHODZI NA SB AUDIGY / EXDIGI to juz chyba nie wszyscy :( A zapewniam, ze to nowe oblicze jakosci. Nieraz stawalem sobie w cichym kaciku i sluchalem odglosow walk. Czterej Pancerni do BF to jak cicha msza do pozaru w tajskim burdelu :)

Co do giercowania, lamowania, oszukiwania i innego posuwania glodnych kawalkow:
- WYLUZUJCIE ludzie
- tych co czituja to bym na galeziach porozwieszal! Tam jest miejsce dla tej bandy debili (A CO!), a nie na serwerach! To tak jakby onanista opowiadal o swoich wyczynach :)
- snajper MUSI snajperowac. I nie jest to kampowanie!!! Od tego ma snajperke (podobnie jak lornetke ma do podawania namiarow dla altylerii, a nie do podgladania jak sie zajaczki gza w krzaczorach)
- podobnie medyk i inzynier. Nikt od nich nie powinien wymagac, zeby szli w pierwszej linii, ale powinni robic to do czego sa dedykowani!!!
Wszystkie przepychanki by znikly, gdyby system w grze przewidywal jakies bonusowe punkty za dzialanie, do ktorego dany ludzik jest dedykowany. A tak na serio jak by tych punktow nie bylo, to tez by fajnie bylo - chodzi o gre i zgranie w zespole, a nie punktowanie wszelkim kosztem....

UF! Ale sie napisalem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2003, 14:37 
Offline

Dołączył(a): 9 mar 2003, 17:38
Posty: 609
Lokalizacja: Radom
AC 97 to jest pewien standard dźwięku i czemu softwarowy ???/
TO co robi kość Realteka AL650 z dźwiękiem przestrzennym ??
Jeszcze jeden "napęd" , raczej NIE - to coś załatwia sprawe karty muzycznej
LAN karta nie działa w 100 % hardwarowo - mowa tu o tanich kartach 40-70 PLN
Te droższe są w 100 % Hardwareowe natomiast tansze tylko część roboty odwalają za procesor - znaczną ale część.

_________________
[swf width=300 height=100]http://www.iadurobros.friko.pl/varia/iadur.swf[/swf]
[FS] Iadurobros


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2003, 18:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
>AC 97 to jest pewien standard dźwięku i czemu softwarowy ???/

Softwarowy po to aby był tani. A czy to jest standard... owszem ale tylko do komputwrów low-end. Obecnie jest jedyny standard to EAX oraz ewentualnie DirectSound3D. Kiedyś była konkuręcja w postaci A3D ale Crative wchłoneło Aureala :)

>TO co robi kość Realteka AL650 z dźwiękiem przestrzennym ??

Ta kość to pewnie sam przetwornik cyfrowo-analogowy a i tak wszystkie dzwięki przestrzenne (A3D,EAX) są tworzone przez procesor za pośrednictwem sterowników.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL