Teraz jest 18 gru 2024, 06:35

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 kwi 2003, 13:43 
Offline

Dołączył(a): 10 kwi 2003, 12:46
Posty: 140
Lokalizacja: Ostrów wlkp.
Napisze tutaj jak pozmieniać trochę istniejące mapy a do tego celu
potrzebne będą
MICROSOFT NET FRAMEWORK1.1
DX9
instalować należy najpierw Microsoft Net Framework a póżniej DX9
RFA EXTRACTOR 1.1
GMAKE RFA BETA 3
Map Editor 1.2 (dawniej HeightMap Editor)
Po zainstalowaniu Map Editora wejdźcie do katalogu gdzie go zainstalowaliście i naciśnijcie INSTALL_RESOURCES poczekajcie aż skończy.
Następnie wybieramy mapkę którą chcemy pomęczyć :wink:
Wchodzimy do katalogu gdzie są mapy standartowo:
Program Files\Ea Games\Battlefield1942\Mods\Bf1942\Archives\Bf1942\Levels
Po tym jak wybraliście tą mapkę ZRÓBCIE JEJ KOPIĘ W BEZPIECZNYM MIEJSCU.
Następnie programem RFA EXTRACTOR rozpakowywujemy wybraną mapkę (nie kopię którą stworzyliście)
W tym celu wybieramy FILE następnie OPEN ,szukamy tej mapki w katalogu z grą i otwieramy ją .Pojawi sie duzo plików.
Dalej wybieramy EXTRACT następnie ALL FILES i klikamy c: i OK
Program automatycznie stworzy katalog BF 1942




Teraz otwieramy Map Editor ,wybieramy FILE potem OPEN a następnie katalog tam gdzie rozpakowaliście mapkę c:\BF1942\LEVELS\Nazwa wybranej przez Was mapy wybieramy plik Heightmap.raw.Następnie pojawi się komunikat Select Map Size ,zostawiamy standartowy i klikamy OK (należy troche poczekać)Następnie ukazuje sie widok mapki.Do poruszania sie po mapie służy myszka i klawisze W,S,A,D
Popróbujcie sobie tego programu.Krótko ikonka ziemi aktywuje edycje terenu (ikonki z prawej strony ekranu),ikonka domku aktywuje panel wstawiania obiektów (i znowu ikony odpowiedzialne za wstawianie obiektów są z prawej strony)
UWAGA na początek powstawiajcie obiekty typu STATIC(Static Objects)
jest z tym mniej roboty.Obiekty takie jak drzewa,krzaki,dym występują w postaci kwadracików tak samo ja miejsca respawnu,obiekty ruchome.
Jeśli skończyliście edycje to wybieramy FILE i SAVE
Następnie odpalamy program GMAKE RFA BETA 3
wybieramy zakładkę SET MANAGER
w pierwszym polu ORIGIN FOLDER wpisujemy c:\bf1942
w drugim polu OUTPUT RFA dokładnie nazwe Waszej mapy(ORYGINALNĄ NIE WASZĄ!!)
z rozszerzeniem rfa i miejsce gdzie będzie się znajdowała np c:\el_alamein.rfa
z kolejnej zakładki BASE RFA FOLDER wybieramy bf1942
nie wybierajcie opcji Compress RFA Output bo takie pakowanie trwa kilka godzin.Opcja ta pozwala zmniejszyć rozmiar pliku i chyba sama mapka wgrywa sie troche krócej.
Następnie znajduje sie suwak # OF THREADS dajcie go max w prawo
Następnie klikamy ikonkę CREATE
I tu mała UWAGA podczas pakowania plików zwróćcie uwage na TOTAL PROGRESS np :235/235 cyfry przed ukośnikiem to ilość plików aktualnie pakowanych a za ukośnikiem całkowita ilość plików na mapie
cyfry te muszą się po spakowaniu zgadzać nie może być mniej ni więcej
bo podczas gry zdarzają sie błędy w wyświetlaniu grafiki dotyczy to textur ziemi.Jeśli sie to zdarzy to klikamy jeszcze raz CREATE.
Teraz obnajdujemy spakowaną mapkę i kopiujemy ją w miejsce oryginalnej mapy w katalogu z grą (gdy pojawi sie komunikat czy zamienić istniejący plik wybieramy tak :D )
No i odpalamy gierkę wybieramy multiplayer tryb Conquest i patrzymy co sie dzieje.Na tym etapie powinien działać każdy tryb.
Mam nadzieję że choć trochę Wam pomogłem.Spróbuje coś dalej tworzyć
np jak dodawać pojazdy spawnpointy itd.W sumie też od bardzo niedawna cokolwiek potrafie.Jeśli ktoś coś potrafi robić z mapami to zapraszam do podzielenia się swoimi umiejętnościami się. Ok Powodzenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2003, 20:11 
Offline

Dołączył(a): 10 kwi 2003, 12:46
Posty: 140
Lokalizacja: Ostrów wlkp.
Jeśli chcecie nadać mapie nową nazwę to przed spakowaniem
zmieńcie w pliku init.con w głównym katalogu z rozpakowaną mapą
linijkę w której znajduje się stara nazwa mapy.Potem w katalogu INIT
wejdźcie do pliku terrain.con i tam zamieńcie 4 linijki
Następnie zmieńcie główny katalog ze starą nazwą na nową nazwę
oraz podczas pakowania musicie podać nową nazwę + rozszerzenie rfa
PS
przed spakowaniem dodajcie tą linijkę do pliku init.con w głównym katalogu z mapą


game.setMapid "BF1942"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2003, 12:40 
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2003, 04:37
Posty: 8
Heja..

A mam pytanko: Wiecie może jak importować do BF Map Edytor pojazdy z już istniejących map????

Tzn. jak przerobic mapki z Bfa na Dc...????


Poz.

UBeL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2005, 09:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2004, 10:13
Posty: 755
Lokalizacja: Sopot
ja mam pytanie czy to bedzie modyfikacja od strony serwera??

_________________
http://www.nuclear-outside.pl
#nuclear-outside @ quakenet


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2005, 15:43 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5351
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
jesli chodzi o DC to poczytaj readme od tego moda oraz poprzegladaj forum desertcombat.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2005, 13:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2004, 20:20
Posty: 609
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
a jak scalic pliczki mapy, w jeden plik .rfa ? :?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL