Napisze tutaj jak pozmieniać trochę istniejące mapy a do tego celu
potrzebne będą
MICROSOFT NET FRAMEWORK1.1
DX9
instalować należy najpierw Microsoft Net Framework a póżniej DX9
RFA EXTRACTOR 1.1
GMAKE RFA BETA 3
Map Editor 1.2 (dawniej HeightMap Editor)
Po zainstalowaniu Map Editora wejdźcie do katalogu gdzie go zainstalowaliście i naciśnijcie INSTALL_RESOURCES poczekajcie aż skończy.
Następnie wybieramy mapkę którą chcemy pomęczyć
Wchodzimy do katalogu gdzie są mapy standartowo:
Program Files\Ea Games\Battlefield1942\Mods\Bf1942\Archives\Bf1942\Levels
Po tym jak wybraliście tą mapkę ZRÓBCIE JEJ KOPIĘ W BEZPIECZNYM MIEJSCU.
Następnie programem RFA EXTRACTOR rozpakowywujemy wybraną mapkę (nie kopię którą stworzyliście)
W tym celu wybieramy FILE następnie OPEN ,szukamy tej mapki w katalogu z grą i otwieramy ją .Pojawi sie duzo plików.
Dalej wybieramy EXTRACT następnie ALL FILES i klikamy c: i OK
Program automatycznie stworzy katalog BF 1942
Teraz otwieramy Map Editor ,wybieramy FILE potem OPEN a następnie katalog tam gdzie rozpakowaliście mapkę c:\BF1942\LEVELS\Nazwa wybranej przez Was mapy wybieramy plik Heightmap.raw.Następnie pojawi się komunikat Select Map Size ,zostawiamy standartowy i klikamy OK (należy troche poczekać)Następnie ukazuje sie widok mapki.Do poruszania sie po mapie służy myszka i klawisze W,S,A,D
Popróbujcie sobie tego programu.Krótko ikonka ziemi aktywuje edycje terenu (ikonki z prawej strony ekranu),ikonka domku aktywuje panel wstawiania obiektów (i znowu ikony odpowiedzialne za wstawianie obiektów są z prawej strony)
UWAGA na początek powstawiajcie obiekty typu STATIC(Static Objects)
jest z tym mniej roboty.Obiekty takie jak drzewa,krzaki,dym występują w postaci kwadracików tak samo ja miejsca respawnu,obiekty ruchome.
Jeśli skończyliście edycje to wybieramy FILE i SAVE
Następnie odpalamy program GMAKE RFA BETA 3
wybieramy zakładkę SET MANAGER
w pierwszym polu ORIGIN FOLDER wpisujemy c:\bf1942
w drugim polu OUTPUT RFA dokładnie nazwe Waszej mapy(ORYGINALNĄ NIE WASZĄ!!)
z rozszerzeniem rfa i miejsce gdzie będzie się znajdowała np c:\el_alamein.rfa
z kolejnej zakładki BASE RFA FOLDER wybieramy bf1942
nie wybierajcie opcji Compress RFA Output bo takie pakowanie trwa kilka godzin.Opcja ta pozwala zmniejszyć rozmiar pliku i chyba sama mapka wgrywa sie troche krócej.
Następnie znajduje sie suwak # OF THREADS dajcie go max w prawo
Następnie klikamy ikonkę CREATE
I tu mała UWAGA podczas pakowania plików zwróćcie uwage na TOTAL PROGRESS np :235/235 cyfry przed ukośnikiem to ilość plików aktualnie pakowanych a za ukośnikiem całkowita ilość plików na mapie
cyfry te muszą się po spakowaniu zgadzać nie może być mniej ni więcej
bo podczas gry zdarzają sie błędy w wyświetlaniu grafiki dotyczy to textur ziemi.Jeśli sie to zdarzy to klikamy jeszcze raz CREATE.
Teraz obnajdujemy spakowaną mapkę i kopiujemy ją w miejsce oryginalnej mapy w katalogu z grą (gdy pojawi sie komunikat czy zamienić istniejący plik wybieramy tak
)
No i odpalamy gierkę wybieramy multiplayer tryb Conquest i patrzymy co sie dzieje.Na tym etapie powinien działać każdy tryb.
Mam nadzieję że choć trochę Wam pomogłem.Spróbuje coś dalej tworzyć
np jak dodawać pojazdy spawnpointy itd.W sumie też od bardzo niedawna cokolwiek potrafie.Jeśli ktoś coś potrafi robić z mapami to zapraszam do podzielenia się swoimi umiejętnościami się. Ok Powodzenie