Norman Stansfield napisał(a):
Po co 256? Bo zanim się nie obejrzymy, to 512 będzie standard, nawet przy słabszym chipsecie.
Standard do czego ? Większa ilość pamięci RAM daje tę wygodę, że karta przechowywyje w sobie większą ilość tekstur. Cóż Ci to da, jeśli układ niższy niż klasa R9800 ma znacznie mniejszy fillrate i będzie podcinał skrzydła całej magistrali. Do tego dojdzie słaby wydajnościowo system i nawet 512MB Ci nie pomoże.
Norman Stansfield napisał(a):
W zasadzie nie znam się na tyle by określić o ile ważniejszy jest chipset od ramu, ale po to właśnie pytam - może ktoś mnie przekona.
Im większa ilość pamięci na grafice tym system mniej korzysta z pamięci operacyjnej peceta. Drogą do tego celu są pamięci DDR2, które już spotyka się w kartach na magistrale PCI-E.
Większa ilość pamięci ma sens w przypadku bardzo szybkich układów GPU, klasy G6800 i X800, gdzie mozna grac w 1280 i wiecej przy pełnym AA i AF.
W przypadku poziomu 800-1000 zł starszych układów - nie widzę sensu jak i podstaw do zabaw.
Norman Stansfield napisał(a):
Mam wrażenie że ilość potrzebnych polygonów już powoli osiągnie wartość która będzie wystarczająca, natomiast tekstury zaczną być bardziej złożone, wielowarstwowe. Już sam unreal 3 engine, jak gdzieś można usłyszeć, będzie szczęśliwy dopiero przy 1gb ramu na grafice (2006 rok) Chyba że się mylę.
Zdajesz sobie sprawę, że w grafice pamięć to nie wszystko, a tym bardziej ilość. Przy GPU klasy R9600, R9800, FX 5900 nie ma najmniejszego sensu pakować się w dodatkowe koszta.
Proponuję zakup R9800 z 128MB (128bit) za kwotę 730 zł (znajdziej masę Sapphirów i HISów w sieci) i zabawę w kręcenie @PRO/XT.
Większa wydajność niż R9600Pro 256MB i satysfakcja potwierdzona frajdą.