Teraz jest 23 lis 2024, 01:18

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 cze 2005, 15:41 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
No dobra Panowie. Miarka mi się już przelała.

Tworzę ten wątek nie znajdując rozwiązania i podobnego problemu w żadnym innym tutaj poruszanym.

Problem kieruję do pasjonatów kart z układami Nvidii.

Testuję już wszystkie możliwe jakie się ukazały wersje sterowników do układów GF6. BF2 uświadomił mi, że coś w kwestii ustawień nie pasuje jednostce odpowiedzialnej za prawidłowe nanoszenie tekstur w całej serii BF. Od początku.

W wersji BF1942 i modzie Desert Combat podczas ekspresyjnego lotu wersją pojazdu zwanego samolotem przy widokach na zewnątrz samolotu, w niektórych przypadkach zauważam, że tekstury przy przejściach budynków z podłożem czasem dziwnie "pracują" (lekko mrugają, drżą, co tam jeszcze im przyjdzie do głowy). Nie powoduje to artefaktów w prawidłowym wyświetlaniu grafiki. Wszystko jest poprawnie ukazywane, bez przekłamań i udziwnień. Wersja klasyczna nie ukazuje takich zachowań.

Analogiczna sytuacja miała miejsce z Vietnam. Tutaj problemy były tylko w przypadku prawidłowego wyświetlania helipad (lądowisko dla śmigłowców). Po wzlocie i zmianie kamery na zewnątrz helipad dziwnie drżał. Machnąłem ręką, gdyż to nie był klimat godny prawdziwego fruwaka. Wszystko inne zresztą czyli obiekty naziemne stojąc twardo na 2 nogach wyświetlały się poprawnie. Problem tylko z powietrza.

No to teraz strzał w 10-tkę. BF2.
Wszyscy wiemy, że nvidia i poprawne ukazywanie się cieni ma się jak dzień do nocy, a sam producent (EA) na chwilę obecną rekomenduje tylko jedną, jedyną wersję sterownika - 77.30.
Tutaj plus za to, że chociaż wiedzieli co zaoferować. Jest OK, pomimając ogólne zachowania w trybach HIGH bez względu na super wydajność PC-ta gracza.

Kilkoro z Was już się zapewne przekonało, że kontynuując wiernie tradycję do zasiadania w odrzutowe fotele nie warto ze mną zadzierać w powietrzu. Zafascynowany możliwościami graficznego odwzorowania modelu maszyn wydziwia się to i owo (pozdrowienia dla FSPQR Pretouriusa - nigdy nie walcz F-18 przeciwko Mig-owi :D).
Prawdziwi piloci wiedzą, że używanie zewnętrznych widoków podczas lotniczych pojedynków, podchodzenia do celu jest rzeczą podręcznikową niezbędną do przetrwania w powietrzu, a HatSwich musi działać równie sprawnie co jego operator.
No i kurde masz ! .. Znowu mam cuda niewidy :( ... szczególnie na połączeniu warstw teksturujących droga-most. Dziwie mi to wszystko "mruga, drży". Szlak trafić człowieka może. Doszukuję się wszystkich za i przeciw wykluczając winę sprzętu wszak cuda zdarzają się tylko w BF-ach. Inne wirtualne rozrywki 3D ukazują swój potencjał poprawnie.

Zatem wyznawcy nvidii ukarzcie rąbka tajemnicy, co tam trzeba kliknąć, aby wszystko działało jak należy. Jest tutaj ktoś kto ma podobne zachowania ? Jako, że nie jestem marudą może okazać się, że ponad pół roku od zakupu MSI 6800GT mam coś nie tak jak trzeba. Nie ma czasu na grę to i w podświadomości można przyjąć niepoprawne zachowania jako te właściwe. Jednak teraz, gdy więcej wolnych chwil pora znaleźć rozwiązanie.

Liczę na sugestywne rady, bez domysłów i wracania do korzeni typu "sprawdź czy kabel zasilający komputer jest niezagięty" :-)
Tylko kwestie podobe do wymienionych powyżej.

BTW: za chwilę przyjdzie Holman i powie "a nie mówiłem, że ATI rządzi" :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 16:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, 01:54
Posty: 61
Nie jestem Holman, ale rządzi. :)

_________________
Nie przestrzegam zasad i stosuję zbyt duży obrazek


i zwisa mi to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 16:27 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
Goomich napisał(a):
Nie jestem Holman, ale rządzi. :)


To nie jest rzeczowa odpowiedź .. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 16:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 cze 2005, 14:58
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
jak dla mnie to wina lezy po stronie hardwaru plyta-grafa, moze pamiec, moze procek ciezko niestety to stwierdzic.

ja mam karty na nvidii od poczatku i nigdy nie mialem takich akcji.

sproboj zrobic to droga eleiminacji:
pozycz od kumpla karte i sprawdz
ewentualnie pamieci
a na koncu plyte...

...wiem ze to moze nie jest zbyt konkretna rada, ale takie przypadki jak ty opisales raczej sa wina sprzetu.

_________________
Shut up and fight!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 16:42 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
b3D napisał(a):
jak dla mnie to wina lezy po stronie hardwaru plyta-grafa, moze pamiec, moze procek ciezko niestety to stwierdzic.


Pisałem - wykluczam problemy ze sprzętem. Wszystko inne działa jak należy (inne gry) tym bardziej, że problem tyczy tylko pewnej grupy tekstur. Grając jako assault wszystko jest jak należy. Przekłamania widoczne sa tylko z powietrza.

b3D napisał(a):
sproboj zrobic to droga eleiminacji:
pozycz od kumpla karte i sprawdz
ewentualnie pamieci
a na koncu plyte...


Cieszę się za odzew, ale ta metoda odpada z w/w argumentów.
Gdybym podejrzewał sprzęt nie tworzyłbym tego wątku zanim sam drogą eliminacji nie wyłączyłbym wadliwego urządzenia.

b3D napisał(a):
...wiem ze to moze nie jest zbyt konkretna rada, ale takie przypadki jak ty opisales raczej sa wina sprzetu.


Sam doradzam społeczeństwu, aby wykluczyć to i owo. Jednak chcę najpierw skupić się na wyeliminowaniu konfliktów na drodze karta -> sterownik. Stąd mam nadzieję, że wystarczy włączyć/wyłączyć jakiś feature ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 16:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 cze 2005, 14:58
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
rozumiem, ale wiem z doswiadczenia ze niczego nie mozna byc pewnym jesli chodzi o kompy, a sprawdzic nie zaszkodzi, ale jak sobie tam chcesz 8)

ja mam nvidie i stery 77.72 wiec stawiam jednak na zjebanana czesc twojego kompa


update:

oki zeby juz balaganu nie robic to tu napisze:
rozumiem ze cala reszta chodzi ci idealnie, ale niestety zdarzaja sie sytuacje w ktorych pewne konkretne programy powoduje bledy pewnej konkretnej konfiguracji sprzetowej, moze w przypadku twojego sprzetu takim programem jest wlasnie bf.

i niestety niema niczego co mozna lub trzeba zaznaczyc w sterownikowach zeby to zmienic.

chyba ze wlasnie ty sam juz cos zaznaczyles co jest inne niz defaultowe.

pozdrawiam

_________________
Shut up and fight!


Ostatnio edytowano 29 cze 2005, 17:16 przez b3D, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 17:14 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
B3D zrozum proszę: nie moge przyjąć BF-a jako wyznacznika jakości poprawnego działania sprzętu. Powtarzam: wszelkie inne gry działają prawidłowo (np. AAO, BiA, Lock-On, masa gier 3D mojego synka).
Nie wspomnę o numerologicznych testerach typu: 3DMark oraz podwodne parki natury typu Aquamark-i.

Gdybym przyjął wadliwość sprzętu miałbym kłopoty w codziennej pracy.
Tak nie jest.

b3D napisał(a):
chyba ze wlasnie ty sam juz cos zaznaczyles co jest inne niz defaultowe.


Pewnie - za każdym razem zmiany sterownika wyłączam pionową synchronizacje i ustawiam stosunek jakości względem wydajności.

OK. Ma ktoś jeszcze inne pomysły ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 17:36 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
IMHO Typowy objaw seri BF. Na krawędzi styku ziemi z innym obiektem takie miganie. Najlepiej widac na styki ziemia/woda. Zauważona u mnie przyczyna - za duże O/C grafy. Przykład - GeForce FX5950U, mapa Boccage:
nominalne taktowanie 475 - wszystko O.K.
520 - niekiedy pojawiają się artefakty. Inne gry O.K.
530 - Staje się to nieznośne (tak wiele ich - prawie niezauważalne). Inne gry O.K.
540 - grafa wariuje kompletnie - inne gry tesz mają arty. 3Dmark wyświetla testy na fioletowo.

BFV ma to samo, ale mocniej. Taka uroda tego engine-u. Ja go uzywam do testowania O/C grafy - jeżeli BFV będzie mi po działał bez sensacji przez 2-3 godziny grania to znaczy, że karta na pewno się nie przegrzewa. Zapewne BF2 kontynuuje rodzinną "tradycję".

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 17:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2005, 09:49
Posty: 222
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
hmmm Tommy ja mialem cos takiego na sterach 77.30 jezeli mialem chyba oswietlenie i textury na high :shock: Poważnie mowie! przeinstalowalem na stery 77.72 i mam juz ok! W zwiazku z tym ze bf2 nie jest jeszcze dopracowany sprobuj pokombinowac w ustawinieach graficznych... czyli raz wez to na medium raz to na high o ile Ci pojdzie na high wszytko. Mi to pomagalo przy 77.30.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lip 2005, 10:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2005, 15:13
Posty: 27
Lokalizacja: Luboń k/Poznania
Witam. Te stery 77.72 są zje......ne na maxa. Wróciłem do tych z gry i jest ok. Sprzętmam ok : ASUS SLI Delux, GAIL ULD 4x512MB RAM, procek Athlon 64 3500+ Venice, grafika 6800 Ultra Golden Sample, dźwięk Audigy2. Zauważyłemże filmy i zdjęcia na nowych sterach były jak prześwietlone. W batku podłoże mi śnieżyło,ipionowe konstrukcje na Kudra Dam świeciły na seledynowo. Moi kumple też nażekali na te stery. Narazie 77.30 są ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2005, 13:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2005, 07:39
Posty: 34
Ok odpowiem Ci co jest winne -> procedury optymalizacyjne.
Chodzi o to, że przy redukcji dokładności obliczeniowej (zaokrąglenia) mogą się pojawić błędy obliczeń. Przejawia się to m.in. w przenikaniu obiektów.
Efekt który opisujesz -miganie- to nic innego jak efekt tego błędu.
Po prostu raz coś jest nad czymś, a raz pod czymś (a zmienia się to co ramkę/klatkę jak zwał tak zwał). Czyli miga.
A dlaczego tylko w BF i tylko na NVidii ?? Nie wiem. Przyczyną może być jakiś algorytm alternatywny (szybszy) który oferuje NVidia jako zabudowany w sterownik bądź jako procedurę supportową (autorską) i który to właśnie generuje takie błędy - nadaje się dobrze do bliskich dystansów, ale przy dalszych wychodzą niedoróby. I dlatego może być na NVidii szybciej ale ... no właśnie. Może w tym tkwi szczegół znakomitych wyników benchmarkowych tych kart hehe.
BTW: Zamieniłem ostatnio swoje HIS ATI9600 128 na ASUS NVidia6600GT 128.
I choć widzę teraz, że 6600GT jest przereklamowane, to nie żaluję.
Pozdrawiam :D

P.S.: Biedne te Twoje dzieciaki ("Tataaa daj pograć!!!! -Uciekaj!!!" hehe ;) )

_________________
Fight for U'r rights


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lip 2005, 14:14 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
To nie są żadne procedury optymalizacyjne :)

Efekt o którym mówisz Tomy to tak zwany z-fighting. Powodowany jest przez z-bufor lub w-bufor (zależnie od zastosowanego). Z-bufor w uproszczeniu określa w jaki sposów sortowane są płaszczyzny przez renderer. Wielkość z-bufora jest w zasadzie stała dla aplikacji i określona w kodzie, dlatego istnieje mała szansa na zmiane. Różne karty mogą używać różnych procedur do liczenia z i w bufora - od 16 bitowych po 32 bitowe + kompresja. BF ma bardzo duży zakres widoczności co skutuje niedokładnościami, a nvidia w nowych kartach stosuje 32 bitowy kompresowany z-bufor (podobno bardzo dobry, ale widać nie do końca - może jeszcze sterowniki coś zmienią). Jedynym ustawieniem w systemie które może mieć wpływ na dokładność z-bufora jest Image qualitty - spróbuj dać na jakość a nie na wydajność.

http://www.sjbaker.org/steve/omniv/love_your_z_buffer.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lip 2005, 22:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2003, 17:58
Posty: 28
W bf2 z-fighting nie tylko wystepuje na kartach nvidii , sam mam Radka x800xl i mam ten sam problem - to jest wina gry - ladnie to widac zreszta na filmiku w menu gry(widok ala commander) - miganie textur na krawedziach budunku - na polaczeniu drog z trawa ;]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2005, 02:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2004, 19:59
Posty: 1546
Lokalizacja: Polish Beer's Republic
Tomy - mogę Cię pocieszyć - nie jesteś sam, ja to miałem już na 3 kartach (GF4MX440, GF4Ti4200, GF4Ti4600) żadna nie kręcona. W BF1942 na wszystkich migały tekstury, Vietnama testowałem tylko na GF4Ti4200 i też migały. A drivery po prostu każde. W BF1942 trochę pomagało zwiększenie ustawień na maxa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lip 2005, 11:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Te migające texturki najlepiej widoczne na styku wody z lądem też mam i to na Radku. Wpływ na to ma ustawienie jakości textur w ustawieniach sterownika i tak jak powyżej już ktoś wytłumaczył im ustawiona gorsza jakość tym bardziej widać mryganie. Chyba trzeba się do tego przyzwyczaić skoro ani ati/nvidia ani EA nie poprawiło tego od czasu pierwszego BF'a :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL