Teraz jest 23 lis 2024, 15:22

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2005, 00:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2005, 16:13
Posty: 958
Lokalizacja: Aberdeen, Szkocja
Ok. Tematu problemy z filmikiem mine w ogóle nie zauważyłem. Jakoś mi umknął. A co do reszty napisałm już co myślę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2005, 00:55 
Offline

Dołączył(a): 5 sie 2005, 20:06
Posty: 56
pasqdnick napisał(a):
Ok. Tematu problemy z filmikiem mine w ogóle nie zauważyłem. Jakoś mi umknął. A co do reszty napisałm już co myślę.


Skoro tobie umknął temat a miał prawo to ja miałem prawo być niecierpliwy(przyznaję troche mnie poniosło). A mogłeś normalniej sie odezwać.A nie wypowiadać sie w imieniu innych"nie zawracaj ludziom głowę","Oczekujesz że wszyscy rzucą wszystko bo ty masz problem."-jakoś znależli się co pomogli.Czym cie tak uraziłem? Że prosiłem o pomoc?Że byłem niecierpliwy? Zdenerwowała cię raczej moja wypowiedz na temat kodekow która nawet nie dotyczyła twego tematu ot co"A coś ci się nie podobało w temacie MINE? Bo to ja go założyłem."-a dalej to już lawinowo poleciałeś.

Screen z płotem>belki do których jest mocowany płot tworzą te zakłócenia grafy http://img254.imageshack.us/my.php?imag ... 0148fd.jpg

następny po wdrapaniu sie dość wysoko widac "to" na oknach i płocie
http://img203.imageshack.us/my.php?imag ... 0004ws.png


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2005, 08:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2005, 23:28
Posty: 94
Lokalizacja: Chełm
Tez mialem taki poblem (moja karta to gf 6600 TD) mi pomoglo zainstalowanie sterow z plyty BF2 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2005, 09:13 
Offline

Dołączył(a): 5 sie 2005, 20:06
Posty: 56
Radek255 napisał(a):
Tez mialem taki poblem (moja karta to gf 6600 TD) mi pomoglo zainstalowanie sterow z plyty BF2 .


A jaką masz wersje karty AGP czy PCI-E?

Chcę zaznaczyć że to się ujawnia jeżeli znajduję się w odpowiedniej odległości od obiektu i sprawdziłem że to występuje na niektórych(oknach,płotach) Ogolnie to jest na jak dwa osobne modele 3D są połaczone ze sobą lub tak jak te okna(najpierw rama a pod spodem tekstura)

A to następny przykład http://img375.imageshack.us/my.php?imag ... 0309nt.jpg

Mam takie podejrzenia że to engine jest skopany.Czemu nie występuje to zawsze tylko jak oddalimy sie na znaczną odległosć lub patrzymy przez snajpe. Zauważ że ja nie moge zainstalować sterowników z płyty z grą.Jak je
chce zainstalować to pojawia sie napis że "ta wersja sterowników nie obsługuje twojego sprzętu" :( Mam GF7800GTX Leadtek więc pewnie te stery były robione jak tych kart jeszcze nie było.



>>Hynol "Problem zwie się z-fight i już był wałkowany nie raz w dziale problemy. Opcja szukaj will do."


<<Hynol używałem opcji szukaj ale nic nie znalazłem :( Czy możesz dać namiar na ten temat???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2005, 16:32 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
http://www.sjbaker.org/steve/omniv/love ... uffer.html
http://www.sjbaker.org/steve/omniv/alpha_sorting.html


Prosze bardzo.
Był taki temat ale faktycznie chyba już go nie ma :).

Po polskiemu to jest tak że odległość od kamery deklarowana jest jako zmienna z dla danej powierzchni. Zmienna Z może przyjąć wartości z zakresu widoczności kamery, jednak minimalna zmiana jest zdeklarowana dla renderera i zależy od rodzaju bufora (16, 24, 32 bity) i odległości pomiędzy far i near planem kamery. Tak więc jeżeli dokładność bufora Z wynosi 0,01 m, a odległość między powierzchniami jest mniejsza od tej wartości, renderer nie wie która powierzchnia jest bliżej, a która dalej od kamery i mamy efekt jaki widzisz u siebie na kompie.

Engine BF2 nie jest skopany - problem występuje w każdej grze 3D czy to na D3D czy OGL, jednak maskuje się go parametrami kamery/dokładnością bufora. W większości wypadków jest to wina źle dobranych parametrów dokładności z bufora. Ale w BF2 jest on ustawiony ok co widać na innych kartach - winie więc nie do końca dopracowane sterowniki. Można też popróbować zmieniać ustawienia karty - jak na przykład performance and quality settings. Zacząłbym jednak od ściągnięcia najnowszych sterowników z nvidii.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2005, 17:35 
Offline

Dołączył(a): 5 sie 2005, 20:06
Posty: 56
Hynol napisał(a):
http://www.sjbaker.org/steve/omniv/love_your_z_buffer.html
http://www.sjbaker.org/steve/omniv/alpha_sorting.html


Prosze bardzo.
Był taki temat ale faktycznie chyba już go nie ma :).

Po polskiemu to jest tak że odległość od kamery deklarowana jest jako zmienna z dla danej powierzchni. Zmienna Z może przyjąć wartości z zakresu widoczności kamery, jednak minimalna zmiana jest zdeklarowana dla renderera i zależy od rodzaju bufora (16, 24, 32 bity) i odległości pomiędzy far i near planem kamery. Tak więc jeżeli dokładność bufora Z wynosi 0,01 m, a odległość między powierzchniami jest mniejsza od tej wartości, renderer nie wie która powierzchnia jest bliżej, a która dalej od kamery i mamy efekt jaki widzisz u siebie na kompie.

Engine BF2 nie jest skopany - problem występuje w każdej grze 3D czy to na D3D czy OGL, jednak maskuje się go parametrami kamery/dokładnością bufora. W większości wypadków jest to wina źle dobranych parametrów dokładności z bufora. Ale w BF2 jest on ustawiony ok co widać na innych kartach - winie więc nie do końca dopracowane sterowniki. Można też popróbować zmieniać ustawienia karty - jak na przykład performance and quality settings. Zacząłbym jednak od ściągnięcia najnowszych sterowników z nvidii.



>>>>Dzęki Hynol>> Teraz wszystko rozumiem.Sterowniki testowałem wszystkie dostępne które obsługują moją karte,łącznie z 78.30beta (nic nie pomogło). Dodam że wczoraj obczaiłem to
na trzech innych kompach(zupełnie inne configuracje,rózne stery łącznie z tymi dostarczonymi z BF2 ) i jest to samo. Próby zmiany performance and quality settings nic nie dają(w pewnym momencie małem wygładzanie obrazu
8xS i anizox16+wszystkie możliwe bajery z pozimu sterownika+grafika z poziomu gry ULTRAHIGH{ale ta gra wtedy wygląda!!!}) :twisted: Ale ten defekcik pozostawał(miałem wrażenie że im lepszą grafę ustawię to wyrazniej go widzę) Inne testowane karty to FX5200 i 6600 z różnymi sterami zero zmian :( Czyli nie ma co liczyć że poprawią to w następnym patchu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2005, 18:44 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Zakładam że używają 32 bitowy Z bufor - zmiana wymagałaby obcięcia zakresu widoczności kamery, więc raczej nie zmienią.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2005, 21:12 
Offline

Dołączył(a): 5 sie 2005, 20:06
Posty: 56
Hynol napisał(a):
Zakładam że używają 32 bitowy Z bufor - zmiana wymagałaby obcięcia zakresu widoczności kamery, więc raczej nie zmienią.



>>>Czyli pozostaje czekać na jakieś stery?(mam najn.78.03 czyli se poczekam bo te nic nie dają) Jeszcze jedno.Jak myślisz czy mają to wszyscy co jadą na Nvidi? Bo mam takie wrażenie :( Nie znalazłem u nikogo ze znajomych żeby nie było tego defektu(oczy wszyscy mieli nvidie testowałem w tej chwili na 5 różnych modelach{przekrój kart ogromny+różne stery)
Dlaczego w takim razie inne budynki nie mają takich "kwiatków" Tylko te magazyny na DalianPlant(przecież są tam inne budynki z oknami) i dlaczego tyczy się to głownie tej strefy magazynu czyli tych "okienek"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2005, 21:37 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Bo akurat w tym meshu ktoś za blisko dojechał poligony do siebie. Jeżeli będą to chcieli poprawić to nie na poziomie silnika gry tylko mesha. Nie wiem tylko czy wychwycą ten błąd bo ja go w życiu nie widziałem (nie patrze na okienka itd.). Jeżeli zależy Ci na jego poprawieniu to napisz do EA + screen.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2005, 20:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2005, 18:46
Posty: 989
Lokalizacja: \/\//\\/\//\
Hynol napisał(a):
Bo akurat w tym meshu ktoś za blisko dojechał poligony do siebie. Jeżeli będą to chcieli poprawić to nie na poziomie silnika gry tylko mesha. Nie wiem tylko czy wychwycą ten błąd bo ja go w życiu nie widziałem (nie patrze na okienka itd.). Jeżeli zależy Ci na jego poprawieniu to napisz do EA + screen.


>>Jakoś EA G...o to obchodzi screen posłany wraz z opisem problemu.0 odpowiedzi :!:

_________________
"Kłótnia na forum jest jak uczestnictwo w
Paraolimpiadzie - Może i wygrałeś, co nadal
nie zmienia faktu, że jesteś niedorozwinięty. "


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL