Hynol napisał(a):
http://www.sjbaker.org/steve/omniv/love_your_z_buffer.html
http://www.sjbaker.org/steve/omniv/alpha_sorting.htmlProsze bardzo.
Był taki temat ale faktycznie chyba już go nie ma

.
Po polskiemu to jest tak że odległość od kamery deklarowana jest jako zmienna z dla danej powierzchni. Zmienna Z może przyjąć wartości z zakresu widoczności kamery, jednak minimalna zmiana jest zdeklarowana dla renderera i zależy od rodzaju bufora (16, 24, 32 bity) i odległości pomiędzy far i near planem kamery. Tak więc jeżeli dokładność bufora Z wynosi 0,01 m, a odległość między powierzchniami jest mniejsza od tej wartości, renderer nie wie która powierzchnia jest bliżej, a która dalej od kamery i mamy efekt jaki widzisz u siebie na kompie.
Engine BF2 nie jest skopany - problem występuje w każdej grze 3D czy to na D3D czy OGL, jednak maskuje się go parametrami kamery/dokładnością bufora. W większości wypadków jest to wina źle dobranych parametrów dokładności z bufora. Ale w BF2 jest on ustawiony ok co widać na innych kartach - winie więc nie do końca dopracowane sterowniki. Można też popróbować zmieniać ustawienia karty - jak na przykład performance and quality settings. Zacząłbym jednak od ściągnięcia najnowszych sterowników z nvidii.
>>>>Dzęki Hynol>> Teraz wszystko rozumiem.Sterowniki testowałem wszystkie dostępne które obsługują moją karte,łącznie z 78.30beta (nic nie pomogło). Dodam że wczoraj obczaiłem to
na trzech innych kompach(zupełnie inne configuracje,rózne stery łącznie z tymi dostarczonymi z BF2 ) i jest to samo. Próby zmiany performance and quality settings nic nie dają(w pewnym momencie małem wygładzanie obrazu
8xS i anizox16+wszystkie możliwe bajery z pozimu sterownika+grafika z poziomu gry ULTRAHIGH{ale ta gra wtedy wygląda!!!})

Ale ten defekcik pozostawał(miałem wrażenie że im lepszą grafę ustawię to wyrazniej go widzę) Inne testowane karty to FX5200 i 6600 z różnymi sterami zero zmian

Czyli nie ma co liczyć że poprawią to w następnym patchu?