Walatch napisał(a):
On Ci tymi "bzdurami" wykazal, ze PS 3.0 nVidii to tak zwany pic na wode, fotomontaz.
Raczej że antyczne już sterowniki ForceWare 66.81 nie przechodzą testu zgodności z certyfikatem WHQL w programie DCT5.2. Dziwne tylko że nie wspomniał że Catalyst 4.8 również nie przechodzą tego testu. Ech panowie, tak łatwo ulegacie propagandzie jakiegoś „wyznawcy” ATI?
Ale z DX9c to wcale nie tak prosta sprawa. Nie ma obecnie gier wymagających zgodności z DX9c i długo nie będzie (twórcą gry zależy na sprzedaży – nikt nie wyda gry, którą mało kto uruchomi). Natomiast bardzo wiele gier ma zaimplementowaną ścieżkę optymalizacyjną dla DX9c i to nie tylko najnowsze tytuły. Z tego co pamiętam nawet do FarCry ukazał się path dodający obsługę DX9c. DX9c nie wnosi jakiś szczególnie nowych efektów graficznych, jest to rozwinięcie udostępniające nowe możliwości dla programistów (praktycznie nie ograniczona długości instrukcji dla shaderów, dynamiczne rozgałęzienia itp.). Jak dowodzą testy ta sama scena wyświetlana jest szybciej przy użyciu jednostek cieniowania 3.0. Zresztą nawet producenci kart, w swych demach skupiają się na ukazaniu efektów które nie występują w specyfikacji DX9c, jak chociażby HDR. Jeśli więc grasz w najnowsze gry i kupujesz kartę na dłużej. Warto kupić kartę z obsługą DX9c, ponieważ zarówno gry jak i sterowniki będą optymalizowane z myślą właśnie o tych procesorach.
Nie można także określać wydajności karty na podstawie jednego testu. Zbyt wiele czynników wpływa na jego wynik. Konfiguracja komputera testowego, rozdzielczość, funkcje takie jak Anizo i AA, środowisko pracy (DX8, DX9, DX9c, OpenGL), czy optymalizacja aplikacji dla konkretnej firmy. Szczególnie to ostatnie ma bardzo duży wpływ i można znaleźć testy w których GF6600Gt jest wydajniejszy od x1600XT o teoretycznie znacznie większej mocy obliczeniowej, tylko dla tego, że aplikacja napisana w OpenGL była zoptymalizowana dla technologii Nvidi UltraShadow II.
Co do jakości obrazu, to nie rozpowszechniajmy zasłyszanych opinii tylko fakty. A fakty są takie że nie widzę różnicy między R9000 od Saphire, a GF6600GT od Galaxy, natomiast GF2MX od Daytony generuje obraz po prostu tragiczny… Tania karta to przeważnie niskiej jakości elementy i jakość wyświetlanego obrazu.
Wybór nie jest łatwy, zatem życze owocnych przemyśleń. A sam pragnę zwrócić uwagę na ATI x1600XT 256 MB.