Heh ogólne założenia mapki są fajne. Czysta bitwa morska. Cała mapa jest płaska jak stół, nie ma nawet jednego metra kwadratowego lądu. Wszędzie woda...
Niestety, od razu widać, że mapa nie przeszła żadnych "beta" testów.
Mapa ma masę błędów, o których chciałbym napisać. I będę długo pisał... Ale to wszystko proszę traktować jako "konstruktywną krytykę". Nigdy sam nie budowałem map, ale gram w BF 1942 już dobre 5 lat więc znam tę grę dobrze i widziałem różne rozwiązania.
Tak więc zaczynajmy.
1. Pierwsze i najważniejsze.
Spawn Pointy (SP) dla samolotów na lotniskowcach (3 dla każdej strony).
SP bliżej rufy okrętu są w pożadku. SP bliżej dziobu statku to nieporozumienie. SP te są zlokalizowane w układzie względem mapy, a nie względem lotniskowca. Z tego powodu dochodzi do sytuacji, że gdy odpłyniesz lotnislowcem (od SP lotniskowca) to następne samoloty pojawią się tam, gdzie powinien stać lotniskowiec na swoim SP (czyli tuż nad wodą, bo lotniskowiec już odpłynął). Po prostu punkty SP dla przednich samolotów nie podążają za lotniskowcem, ale zostają w miejscu.
Nie wiem czy da się to naprawić, podejrzewam że nie. Na żadnym serwerze BF 1942 nie widziałem innego rozwiązania, jak dwa SP dla samolotów blisko rufy. Dopiero w Desert Combat dodano kilka SP na lotniskowcu (dla helikopterów i Harrierów). Należy usunąć te SP które nie są "osadzone" na lotniskowcu. Jeżeli komuś zależy na B-17, to radziłbym zrobić mały pas startowy (kawałek lądu) i tam zrobić mu SP.
Przykłady:
3 kolejne B-17 pojawiają się na swoim SP w trakcie jak lotniskowiec powoli odpływa (SP dla B-17 stoi w miejscu)
http://img247.imageshack.us/img247/3292/37bu5.jpg
Po zniszczeniu lotniskowca B-17 nadal pojawiają się, ale nie na pokładzie lotniskowca, który jest już pod wodą, ale na swoim SP, który znajduje się kilka metrów nad wodą.
http://img244.imageshack.us/img244/6376/38sj1.jpg
Po odpłynięciu lotniskowca Spitfire pojawia się nad wodą, nie na lotniskowcu...
http://img119.imageshack.us/img119/3910/42ew8.jpg
2. Dalej o Spawn Pointach (SP).
SP dla statków. Są to SP wielokrotne. Czyli że jeśli weźmiesz statek z SP to za jakiś czas pojawi się następny,mimo, że pierwszy nie zostanie zniszczony. Tutaj wystarczy lekko poruszyć statek, aby było to potraktowane jako odpłynięcie, przez co zaraz pojawi się następny statek. Sądzę, że należy zrobić więcej SP jednokrotnych, niż mniej wielokrotnych.
Przykłady
Lotniskowiec powoli odpływa, Spitfire`y pojawiają się wzdłuż całego pokładu (ten sam numer co z B-17). Teraz żaden samolot nie wystaruje, bo nie ma miejsca na start. Aha ktoś zdecydowanie przesadził z wielokrotnością tego SP... Widać wrak Corsaira, wybuchł z tego samego powodu co B-17.
http://img398.imageshack.us/img398/8137/40bo3.jpg
Dwa niszczyciele na lewo i jeden na prawo od lotniskowca pochodzą z tego samego SP. Zrobił się bałagan...
http://img245.imageshack.us/img245/1044/44oq1.jpg
3. Przyczyna ciągłych eksplozji B-17 na loniskowcu jest bardzo prosta. Po prostu czas do pojawienia się następnego samolotu jest tak krótki, że zdąży pojawić się na wraku poprzedniego, przez co od razu wybucha, do tego dochodzi jeszcze problem z punktu 1. Rozwiązanie to samo.
4. USA ma SP w samym środku mapy. W rzeczywistości pojawiasz się gdzieś wśród niemieckich staków. Jeżeli dodam do tego, że jako żołnierz udało mi się wejść do niemieckiego statku, to znaczy, że stwarza to zagrożenie kradzieży... Na wszystkich serwerach BF 1942 statki to jedyne jednostki, których nie możesz prowadzić, jeżeli te należą do wroga (wyobraź sobie kradzież Yamoto... i szkody jakie można wyrządzić wrogowi).
5. Na mapie nie ma podziałki:
A B C D E F G H
1
2
3
4
5
6
7
8
Ciężko będzie raportować swoim położenie wroga...
I deser dnia:
Nie wymaga komentarza
http://img292.imageshack.us/img292/1092/43pf9.jpg
PS Bardzo pochwalam takie "ustawki" i polecam na przyszłość, oczywiście na BF 1942.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)