Teraz jest 20 lis 2024, 18:35

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2003, 12:19 
Offline

Dołączył(a): 10 kwi 2003, 12:46
Posty: 140
Lokalizacja: Ostrów wlkp.
Ja mam narazie jedną wątpliwość mianowicie czy rzeczywiście Ju 52 był taki duży bo porównując Ju 52 z Battlegroup ten z Fh wydaje się byc za duży :D aha i jeszcze jedno udało mi się uruchomić pociąg pancerny i narazie jezdzi on przód, tył ciekawe jak będzie to później rozwiązane bo na mapach są też łuki(tory)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2003, 20:49 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2002, 23:46
Posty: 8
Na większość uwag Gregolaca odpowiedział już Wozu, chciałbym jednak sprostować parę rzeczy.

1. Sprawa realizmu
Oczywistym jest iż cały BF wraz z wszystkimi modami jest tylko grą i nie można wymagać od niej zbyt wiele.
Jestem jednak zwolennikiem zachowania maksymalnego realizmu na jaki pozwala engine.

2. Tiger
Cytuj:
Fajna legenda, nie? Na szczęście (słowo "niestety" jakoś mi tu nie pasuje) tak nie było. Tygrysy były jak najbardziej zniszczalne, co okazało się już w ich debiucie pod Leningradem


Zniszczenie czołgu a jego uszkodzenie to dwa diametralnie różne pojęcia. Nieprzemyślane i przedwczesne wprowadzanie Tigerów na front rzeczywiście spowodowało wśród nich duże straty.
Czołgi były jednak wycofywane z pola i naprawiane bądź niszczone przez własne załogi.
Dla mnie pojęcie zniszczenia czołgu jest równoznaczne z zabiciem załogi badź doprowadzeniem maszyny do stanu, w którym naprawa jest niemożliwa.

Poza tym straty wsód Tygrysów nalezy oceniać na podstawie źródeł niemieckich. Straty oceniane na podstawie doniesień sowietów są mało wiarygodne gdyż, jak wspomniał Wozu, wszystkie czołgi niemieckie były mylnie nazywane "Tigerami".

Cytuj:
Różne pociski odbijały się od różnych czołgów w róznych momentach zależnie od różnych czynników. Armaty T-34 rozwalały Tygrysy tak samo jak armaty Shermanów. Że rzadko? Cóż, Tygrysów nie było dużo, nie starczyło dla wszystkich chętnych


Armaty T34 potrafiły przebić przedni pancerz Tigera tylko w przypadku trafienia z bliskiej odległości pod kątem zbliżonym do 90 st (dla porównania armata Tygrysa przebijała panrzerz 100mm z odległości 1000 metrów przy trafieniu pod kątem 30st!!!)
Armaty Shermanów nie były w stanie wcale przebić przedniego pancerza Tygrysa (poza Shermanem Firefly).
W przypadku walk Shermanów z Tigerami alianci stosowali taktykę 5:1. Dwa Shermany ściągały ogień Tigera, a pozostałe maszyny "oskrzydlały" wroga i strzelały w mniej osłonięte części czołgu.
Była to taktyka oficjalnie przyjęta przez brytyjskie dowództwo. Zakładano że z takiej potyczki tylko jeden Sherman wyjdzie cało.
U aliantów pojawiło się nawet pojęcie "Tiger-phobia" :shock:

A Wittmann stanowi najlepszy przykład skuteczności Tigera w połączeniu z dobrą załogą i dowódcą 8) . Wątpię jednak czy podobne sukcesy Wittmann odniósłby dowodząc T34.

Cytuj:
Znaczy co - Tygrysy same zniszczyły 20 000 czołgów przeciwnika?

Chodzi nie tylko o zniszczone czołgi, a o wszystkie pojazdy pancerne które padły ofiarą Tigerów.

Cytuj:
Ale czego Ty byś chciał - na odległościach, na których czołgi strzelają do siebie w BF1942 nie ma przecież większej różnicy czy Tygrys czy Sherman


Wszystkie odległości w BF-ie są symboliczne i ich skala nie odpowiada skali zabudowań i pojazdów. Skuteczność ostrzału powinna być jednak dostosowana do skali dystansu z jakiego prowadzony jest ogień a nie skali pojazdów.
Poza tym nie kwestionuję klasy Shermana tylko T34.
T34 był czołgiem średnim, a mimo tego w grze jego sposób poruszania się i siła ognia są zbliżone do Tigera (czołgu cięzkiego!)


Na koniec jeszcze jeden odnośnik - kiedyś znalazłem fajną stronę w sieci z cytatami z raportów żołnierzy mających okazję walczyć z Tygrysami. Polecam :lol:
http://www.lo3.wroc.pl/~ksymela/pan6.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2003, 21:38 
Offline

Dołączył(a): 22 lut 2003, 04:47
Posty: 398
Lokalizacja: Warszawa
Juz troche pogralem on-line i to co mnie naszlo

- Tygrys :). powinien miec podzial na pancerz przedni, boczny i tylny, widze, ze w zasadzie na nim obowiazuja dwa hitboxy. Ten drugi coniektorzy juz znalezli i wiedza jak sie zabrac za Tygryska - wtedy juz taki dobry nie jest :twisted: . Ale serio, tylek powinien miec mniej opancerzony. Co do ostrzeliwac go, to faktycznie pol kreski z powodu ostrzalu ZiS-S-53 na korpus, to przesada. Mam nadzieje, ze zostanie to dopracowane, bo czy w Tigera wali dwufuntowka (40mm), czy PaK 40 (75mm) czy ZiS-S-53 (85mm) efekt jest ten sam - pol kreski z pancerza Tigera mniej. Inaczej sprawa ma sie z drugim hitboxem. Tutaj najlepiej spisuje sie PaK 40 (Pz. IV H i StuG III G - 3-4 strzaly), troszke gorzej ZiS-S-53 (T-34/85 - 4 strzaly), potem F-34 (T-34 mod. 42 zwany tu T-34/76 - 4-5 strzaly/-ow) i 2pdr.
Jak to zostalo juz powiedziane, predkosc obrotu wiezy nalezaloby zmniejszyc
Potem nalezaloby sie zastanowic nad jego dzialem.

- M10 - W koncu ktos zauwazyl, ze nie mial on sprzezonego z armata kaemu, oraz to, ze powinien wylatywac w powietrze pod byle ostrzalem (faktycznie M10 byly lzej opancerzone niz Shermany). Ale... Jego armata 76mm powinna jednym badz dwoma strzalami rozwalac Pantere, a dwoma Tygrysa. W kazdym badz razie byla to silna pukawka, od ktorej wtedy tylko 17pdr. byl lepszy (z dzial tego kalibru u aliantow zachodnich). Pzydaloby sie takze... otworzyc przedzial bojowy. Nigdy na zdjeciach nie widzialem go zamknietego (nie bylo raczej takiej konstrukcji). A co do dodatkowych kaemow, to wzorem brytyjczykow i ich Achillesow, amerykanie montowali Browningi M2 (.50 cal.) z tylu wiezy(przeciwlotniczy i do ostrzeliwania tylnej polsfery), rzadkoscia byl takze Browning M1919 (.303 cal.) montowany nad armata z prawej strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2003, 22:50 
Offline

Dołączył(a): 7 cze 2003, 16:16
Posty: 54
Lokalizacja: Omaha
Witam moj pierwszy albo drugi post Hans ma racje co do paliwa by było super jak by to wprowadzic a realizm mi sie własnie spodobał jak np 1 strzal 1 trup tylko mg przenosne troche jest przesadzone jak kolo sie nie polozy to ma za dobra celnosc i pz 4h jest za mocna


A w sprawie Tygrysa to bym zrobil tak zeby mial tyłek nie tak odporny jak ma bo to jedyne w nim jest przesadzenie a co do przebica tygrysa to tak t34z 43 roku miało dziło 76,2mm które mogło maksymalnie przebić pancerz grubosci 84mm sherman miał dziło 75mm ktore przebijało maksymalnie powyzej 100 a churchill z 6pudr przebijał tez cos powyzej setki nie przekraczajoc 110mm oczywiscie wszystkie te statystyki ze 100 metrów czyli czolg musiał by do tygrysa na tyle własnie podjechać :) i jeszcze patrzoc ze tygrys mial 110mm z przodu i mial pochylenie panerza wiec jak pocisk trafiał to nie przebijał tyle co tu jest pokazane tylko wiekszosci byly rykoszety a Tygrys przebijał swojim działem 162mm miał tylko czuły tyłek zreszta ten Tygrys co był w testach stoji w muzeum w Angli i sami anglicy w wywiadach twierdzo ze jet to bestaia a tu macie prawdziwa rozmowe bretyjczyków z czasów 2 wojny

-Czego niemcy maja najwiecej
-Panter. Pantera może przebić churchila jak noz masło . Z odłegłosci mili!!!
-A jak Churchill może zniszczyć Panterę ?
-Musi się do niej podkraść. Kiedy jest blisko trzeba trafić pociskiem w dolną czesć osłony działa jesli ma sie szczescie pocisk odbije sie w dół przebijajoc cienki pancerz nad głową kierowcy
-Czy ktokolwiek tego dokonał ?
-Tak. Davis ze szwadronu C. Jest teraz w sztabie pruboje uspokojić nerwy
-A jak Churchill moze zniszczyc Tygrysa
-Powinien podjechać na 200 jardów i trafić pociskiem w peryskop
-Czy komukolwiek to sie udało ?
-nie

a tak a propo bitwy pod kurskiem to sami rosjanie sie wypowiadali ze tam było tak strzasznie i gesto ze oni strzelali na oslep wiec jezeli bioroc pod uwage tłok to były trafienia w tył i z bilkich odległoscie a jezeli jak twierdza nie ktorzy przebijano niemieckie maszyny w tym słyne Tygrysy jak masło to po co tyle sie produkowało T34 i shermanow zeby było na co popatrzeć :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 paź 2003, 00:24 
Offline

Dołączył(a): 22 lut 2003, 04:47
Posty: 398
Lokalizacja: Warszawa
Z tym supportem to jest tak, ze w zasadzie jest u Niemcow jednoosobowy CKM. Taki RKM na dwojnogu powinien ciut wiecej trzasc, a celnosc miec taka, na jaka pozwala oko. Faktycznie po rozlozeniu dwojnoga bron nie powinna kopac i machac celownikiem, ale tez nie jest to CKM z celownikiem teleskopowym.

Co do T-34, to bylo tego sporo. Na modelu z roku 1940 montowano dzialo L-11 (76,2mm), ktore byl mizerne (troche lepsze od Stummela). Na modelach 1941/42/43 montowano dzialo F-34 (76,2mm), jednak charakterystykami ustepowal nieco PaKom 40 (generalnie). Na T-34/85 z roku 43/44 montowano dzialo D-5T (85mm), podobne jakie montowano na SU-85 i na KW-85 oraz IS-1. W okolicach kwietnia - maja 1944 wprowadzono ZiS-53 (85mm) a z miesiac pozniej poprawiona wersje ZiS-S-53 (85mm).

Omni - Brak mi strasznie czolgow KW :( oraz dzial samobieznych. Co z SU-76, SU-85, SU-100, SU-122, ISU-122, ISU-152 oraz SU-152? Majac podwozie Pz. III mozna juz zrobic SU-76i - walczylo tego troche u sowietow do 1943 roku.
Podwozie T-34 tez jest, wiec na SU-85 mozna przerobi ;)
No i brak ruchomych FlaKow na mapkach Niemcy-Sowieci :( - mam nadzieje, ze beda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 paź 2003, 01:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2003, 16:56
Posty: 622
Lokalizacja: Ożarów
Mod wyjatkowo udany. Nie dajcie sobie wrzucic "wiekszej grywalnosci", za cene realizmu. Jak ktos chce miec "wieksza grywalnasc" to niech gra w zwyklego BF-a.

Ostanio udało mi się zaobserwować pierwszy raz atak czołgiem otoczonym tyralierą - tak jak to pokazują na filmach wojennych. Jechała sobie powoli Matilda a dokoła szli zołnierze starając się nie wysuwać przed jadący czołg.

Przestałem używać pistoletów maszynowych do walki na otwartym terenie - tylko w mieście lub jako podręczna broń czołgisty - aby rozwalić jakieś bandytę inżyniera.

Proponuje zmniejszyć skuteczność karabinów w trakcie biegu i na stojąco. Tak by przewagę mieli leżący i "okopani" obrońcy. Można to rozwiązać podobnie jak jest to zrobione dla Piat-a.
Wtedy np. transportery opancerzone można używać do podprowadzania oddziału "close combat", która byłaby w stanie rozprawić się z leżącymi asaultami.

Usunałbym ze wcześniejszych map panzerfausty (nie wiem czy niemcy mieli jakąś inną broń przeciwpancerną). Ruscy mogliby mieć zamiast bazooki granaty przeciwczołgowe w postaci "wiązanki" zwykłych granatów z plasteliną, lub np. koktaile mołotowa.

Można by na mapy z 40 i 41 roku dodać rusznicę przeciwpancerną polskiej konstrukcji (podobnież niemcy jej używali).

Możecie też użyć do balansowania mapy np. ilości dodatkowej amunicji (np. Ruscy mogli by być bez dodatkowych magazynków :twisted: ).

Co do poruszania się tygrysa (a może innego sprzętu), to może zablokować je gdy np. tracą połowę energii - niech wtedy stoją i "trzeszczą" - chyba że je ktoś naprawi. Może engine na to pozwoli.

_________________
FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 paź 2003, 11:12 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5351
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
O tak... tu zaczyna sie taktyka w tej grze...
na Orel.. jade tygrysem do bazy wschodniej , przejmuje ja... a za czwile podjezdza kubelwagen i wyskakuje gosciu i do czolgu w tym czasie podiezdza jeszcze druga IV od strony mostu... a ja sobie poczekalem na drodze do bazy ruskich... no i co widze te 2 czolgi podjezdzaja i staja w trojkat a ja na czele no to dalem gogogo i ruszylismy... ruskie nie mieli szans... jeszcze w miendzyczasie nadiechal kubelvagen i 2 gosci porwalo 2 ruskie czolgi wtedy komenda wycofac sie i wszyscy jadac tylem pojechali w strone mosyu w centrum miasta... tam sie rozdzielilismy .. Ah... :D cudowne

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2003, 21:10 
Offline

Dołączył(a): 15 maja 2003, 22:02
Posty: 2215
a jest tygrys królewski w fh???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2003, 23:06 
Offline

Dołączył(a): 22 lut 2003, 04:47
Posty: 398
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma, ale jesli sie pojawi, to u ruskich musi byc IS-2 :D... Gorzej z Amerykancami i Brytolami, im musi starczyc M10, Achilles czy chocby Firefly. Comety wprowadzono na jesieni 1944, a M26 Pershing amerykanskie jednostki dostaly gdzies na poczatku 1945 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 paź 2003, 23:40 
Offline

Dołączył(a): 2 lut 2003, 14:02
Posty: 684
Lokalizacja: Omaha beach
heh dzis na kharkow winter miałem mega farta...jechałem moim t-34 prze drugi most do flagi ..a tu 2 x panzerIV...Wystrzeliłem,wybuchł...drugi koleś chyba tez był nowy w FH bo myslał ze strzela sie łukiem, czyli jego pocisk przeleciał nademną...ja ponownie wycelowałem...BANG..dugi panzer jest teraz mogiłą...

pochwili pokazało sie dwóch ziemniaków.....walili do mojego czołgu z.....mg-34 :lol: poraz kolejny wycelowałem ..tym razem z karabinu na wiezy..oczywiscie odliczyłem lekki odstep od celownika no i tak skosiłem tych nieszczesników. Czekam na przejecie flagi...widze ze nademna wznosi sie heinkel...BOOOM 3 fragi dla mnie :D :D ale zanim dostał z mojego działa...zdazył wypuscic 2 bomby...to wystarczało by zamienic mój czołg w żyletki :D


Mod wypas :D ale nie idzie grac mi na Karelii :D..musze upgradeowac :D


hmm fajnie...maja zamiar dodac pózniej tankietki :twisted: .. ph33r m3 ! :D

_________________
"I rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2003, 01:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2003, 23:31
Posty: 648
Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam się z jurgensem, co do Moda, jest według mnie najlepszą modyfikacją, jaka powstała pod BFa.

Jedyny bug który nie daje mi poprawnie grać to lagi na planszy - mam Radeona 9600Pro 128MB, więc chyba o lagach mogę zapomnieć, lecz nie w FH.

Co mi się podoba - Asault z kilkoma nabojami w ręku - który musi się zachowywać tak jak na wojnie - uważać aby nie zginąć. Z takimi asaultami PRGK-42 daleko by nie przeszło w CB, bo żaden Pepsee nie zabije trzech kolesi na raz. I o to chodzi, nie żebym pepseego zwalniał ;)
Słyszałem też, że nie ma "skilla" w FH - W FH - skillem najważniejsze nie jest się zabić.

Moje spostrzeżenia:
Na Midway bombowiec nie ma pulpitu, Na Crecie jak wszyscy wysiądą z junkersa (razem z pillotem) a ja zostanę w looku bagażowym to nie zginę i wyląduję... Ale ogólnie jest wszystko <OK>

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2003, 12:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2003, 17:58
Posty: 28
Witam , moj pierwszy post tutaj na forum :)

w najblizszych godzinach mozemy sie spodziewac patcha:

"the patch will take a bit longer
becasue of the balancement of the fausts ....
sorry guys

but it will be released definatley today"

z forum FH

pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2003, 12:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2003, 16:04
Posty: 1480
Lokalizacja: Kraków
YrC napisał(a):
Witam , moj pierwszy post tutaj na forum :)


Witam YrC :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2003, 12:38 
Offline

Dołączył(a): 9 sty 2003, 23:04
Posty: 30
Dobra wiadomość chłopaki! :)

Otóż spodziewajcie się ( jeszcze nie wiem kiedy) Polaków w FH!

Zostało już postanowione, że mamy zacząć nagrywać polskie komendy, a stąd już niedaleko do uwzględnienia Polaków :) Kilka broni już jest, wystarczy juz tylko czekać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 paź 2003, 12:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2003, 16:56
Posty: 622
Lokalizacja: Ożarów
Cytuj:
w najblizszych godzinach mozemy sie spodziewac patcha:


Przyda się. Jest sporo bugów i niedoróbek. Mam nadzieję, że niedługo się pojawią też nowe mapy i jeszcze bardziej historyczna broń.

W każdym razie teraz po pojawieniu się FH, przestałem grać w oryginalnego BF-a. Tylko FH lub EOD.
[/img]

_________________
FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL