Spoko udźwignie bez problemu,
pomimo tego że dodam jeszcze sporo
detali takich jak kurz, brud, błoto i inne tak
aby model zyskał na realizmie
Po prostu ja się napracowałem
zamiast twojego komputera
Jak to mnie Wyspa określił jestem
"gość od optymalizacji" więc dziubdziam
sie jak mogę żebyście byli zadowoleni.
Te graby z EA straszliwie partaczą robotę.
niestety tak sie dzieje kiedy sie przedkłada
szybkość produkcji nad jej jakość,
a dla takiego grafika który sobie to odfajkuje
i ma resztę w głębokim poważaniu to wszystko
jedno jakie sprzeńcisze macie.
U niego to chodzi bo ma GForce 8800 GTX ( jak ja:P),
w jego rozumieniu skoro macie na gierę to czemu
macie niemieć na sprzęt żeby to wesprzeć.
Kolesiowi mówią że ma 3000 poli na ten model 6000
na tamten więc trzyma sie tego co mu szef nakazał i tyle
bo optymalizacja modelu zajmuje od cholery czasu.
Ja uznaje game art za sztukę i zawsze znajdę sposób
żeby bez uszczerbku na wyglądzie obciąć jeden poli tu
jeden tam, czasem zastąpię geometrę teksturą lub
zmapuję opacity lub normalką i w rezultacie
optymalizuję model o 10-30% trzeba tylko posiedzieć
i popatrzeć jak to wygląda i co da się zrobić.
Z takiego modelu 7000 poli 20% to 1500 odzyskanych a to da
się wpakować dodając kupę szczegółów, ciesząc oczy graczy
albo oszczędzić przyśpieszając model ułatwiając
robotę karcie graficznej.
Ja nie lubię minimalizmu więc na pierwszego Looda
(obiekt z najbliższego ujęcia kamery) wpakuję tyle
szczegółów ile sie da do 7000 poli a Loody 2 i 3
(obiekty widziane ze średniej i dużej odległości) konkretnie
poobcinam, tych szczegółów i tak nie będzie widać z większej
odległości a jak są to jest z czego obcinać, a z partactwa z kolei
nie da się niczego obcinać.
Rosomak ma w chwili obecnej 6000 poli i jak skończę
texturkę to zobaczę co da sie z tym zrobić czy dodawać
szczegółów czy oszczędzać bo wygląda dobrze.
końcowy efekt będzie jak zorbie normalkę ale do tego
będę musiał rosomaka zrobić jeszcze w rozdzielczości
wysoko poligonowej, dziury uzyskają realną głębie a śrubki
i inne pierdoły wypukłości i wtedy zobaczycie rosomaka w
pełnej okazałości i stanie się światłość a na polach bitwy
PR zapanuje pożoga.
No takie kazanie mi wyszło.
Więc proszę was zaufajcie mi wiem co robię.
A jak zpier... to naprawię
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)