Teraz jest 28 lis 2024, 14:10

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lut 2008, 12:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2006, 13:08
Posty: 503
Lokalizacja: Lublin
tak jak wczesniej offtopowalismy w innym tak powstal ten: jeden temat duzo miejsca nie zajmuje a wielu moze pomoc 8)
tak wiec zadam pierwsze pytania mianowicie jaki wplyw ma wybieranie na początku (czyli przy tworzeniu nowej mapy) opcji 256, 512 lub 1024. Spotkalem sie z opinią ze to rozmiar mapy w m* jednak w jaki sposob skoro najwieksza opcja jest 1024 to mapy w pr są przynajmniej 5 razy wieksze? :roll:

i mala edycja... jak otworzyc mapke z podstawki w bf2 edutor i na niej cos modyfikowac?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lut 2008, 13:57 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
256, 512 i 1024 to rozmiary mapy. Tak jest napisane w każdym tutorialu ale nigdzie nie jest napisane w jakich to jednostkach.... poza tym pod spodem masz skalę do ustawienia, z tego co wiem to powinna zawsze być ustawiona na 2, nie wiem czy ta skala działa jak mnożnik dla rozmiaru terenu. Najlepiej ustaw najmniejszy rozmiar mapy, postaw na niej jakiś obiekt i porównaj rozmiary obiektu z rozmiarami mapy "na oko", dzięki temu będziesz świadomy jak wielki teren masz do dyspozycji :D
Poza tym możesz robić o wiele większe tereny niż w bf2editor (chyba :roll:) dzięki różnym zewnętrznym programom do generowania terenu np. Terragen lub L3DT.

Jesli chodzi o modyfikowanie mapy z podstawki to ten temat ci pomoże http://www.realitymod.com/forum/f189-modding-tutorials/24725-tutorial-map-audit.html

Przede wszystkim musisz rozpakować oba archiwa client i server do katalogu z mapą bo edytor nie czyta spakowanych rzeczy. Potem musisz stworzyć katalog o nazwie Editor dla edytora w którym stworzysz plik GamePlayObjects.con oraz Layer.con (jak je zrobić masz podane w powyższym tutorialu). W tutorialu masz podane jak stworzyć plik GamePlayObjects.con dla eytora (w skrócie GPO.con) z kilku innych plików GPO.con które znajdziesz w katalogu Gamemodes. Jednak jeśli chcesz pobawić się jedynie z wersją mapy tylko dla np. 64 graczy to użyj tylko pliku GPO.con z katalogu GameModes\gpm_cq\64 i umieść go w katalogu Editor bez zabawy w tworzenie pliku dla bf2editora dla wszystkich warstw (tzw. Layers). Być może to co napisałem wydaje się zagmatwane ale jak przebijesz się przez tutorial który podałem to wszystko będzie jasne :D

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lut 2008, 17:56 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
tez staram sie cos zrobic jak mam czas ale zbyt mnie to denerwuje bo jak tylko cos zrobie to crash... albo jak dzisiaj: zrobilem cos, chcialem zapisac - crash!

jak by co to jestem chetny do rozmow na temat mapingu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, 19:45 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
to wlasciwie robi ktos jakas mape czy nic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, 20:03 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Ja zrobiłem jedną testową i robię jedną dla PP... to miały być rozmowy na temat "robienia map" a nie "robionych map".

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, 20:27 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
wiem, wiem chcialem tylko sie zorientowac czy jest tu ktos kto moze mi pomoc zrozumiec kilka rzeczy (taki wodz 8) )

sam zglebiam edytor ale do opanowania mi jeszcze sporo brak. narazie potrafie tyle:

http://img222.imageshack.us/my.php?imag ... n11bq6.jpg
http://img222.imageshack.us/my.php?image=screen2lt0.jpg
http://img229.imageshack.us/my.php?image=screen3gs8.jpg

moge liczyc na jakies tipy? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, 21:23 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Wygląda całkiem nieźle :D

Robienie map jest na tyle złożonym zajęciem że nie ośmielę sie dawać jakichkolwiek szczegółowych Tip'sów, ale jak czegoś konkretnego nie będziesz wiedział to mogę spróbować pomóc :wink:

Najlepiej próbować robić mapę poprzez wzorowanie się na istniejącym w rzeczywistości terenie. Nie koniecznie dokładnie kopiować, wystarczy się tylko wzorować by uniknąć wrażenia że "teren wygląda jakoś dziwnie". Bardzo pomocne jest Google Earth :D
Wybór lokacji i jej wygląd powinien być podyktowany walczącymi na niej wojskami (niby oczywiste ale nie dla wszystkich :D).

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, 21:46 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
fajnie ze sie podoba :D

tak, juz przegladalem mapy afganistanu i widzialem wiele filmow ktore daja mi jakie takie rozeznanie i ogolna wizje (tak wlasnie - mam zamiar zrobic cos w afganistanie :) )

w takim razie odezwe sie na gg. jesli takie znajde :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, 22:03 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Coś czuje że w przyszłym wydaniu PR będzie dużo mapek w klimacie Afganistanu.

Tu jest robiona jedna (chociaż nie wiem czy będzie PR)
http://www.realitymod.com/forum/f66-community-modding/35563-map-2km-afghan-map-wip.html

W polskiej frakcji będą chyba dwie (jeżeli damy radę :wink:).

Poza tym wiem że jeszcze ktoś miał jakąś robić.....

Więc może coś innego niż Afganistan? :D

EDIT: Właśnie miałem crash edytora który przypomniał mi jedną bardzo ważną radę :D Często rób Save po każdym ważnym kroku i rób backup (lub kilka) swojej mapy abyś mógł wrócić do ostatniej najbardziej satysfakcjonującej wersji mapy :D

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2008, 01:38 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
hehe spoko, ta zalete edytora zdazylem juz doglebnie poznac 8)

w sumie moze to byc cos innego, wazne aby dalo sie upchnac 1/3 wody (jezioro a moze morze :) ) i wieeelkie gory :) aha i ma byc miejska :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2008, 15:27 
Offline

Dołączył(a): 10 sty 2008, 21:47
Posty: 446
Lokalizacja: Poznań
Eee. ktoś jeszcze pisze w tym dziale bo mam pare problemów z edytorem i też chciałbym jakąś fajną 16stkę zrobić...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2008, 15:53 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
pisz o co chodzi, moze potrafie pomoc..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2008, 15:58 
Offline

Dołączył(a): 10 sty 2008, 21:47
Posty: 446
Lokalizacja: Poznań
po pierwsze jak robić mapy do PRa, jak włączam edytor odpalić Mod PR czy BF2?
po drugie, chce zrobić duży teren ale Wieki zajmuje Teksturowanie go Tym śmiesznie małym pędzelkiem, da się to jakoś przyspieszyć?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2008, 21:29 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Wszystko co potrzebujesz znajdziesz tutaj http://www.realitymod.com/forum/f189-modding-tutorials/ lub tutaj http://bfeditor.org/forums/index.php?showforum=17

Odpowiedź na pierwsze pytanie znajdziesz tu http://www.realitymod.com/forum/f189-modding-tutorials/14468-tutorial-setting-up-bf2-editor-pr-mapping-modding.html
Odpowiedź na drugie pytanie znajdziesz tu http://www.realitymod.com/forum/f189-modding-tutorials/8543-tutorial-making-terrain-bf2-pr-map-warning-56kers.html (ale nie tylko tu, są też inne tutoriale).

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2008, 22:03 
Offline

Dołączył(a): 10 sty 2008, 21:47
Posty: 446
Lokalizacja: Poznań
Wielkie dzięki obczaję i kto wie może zrobię mapkę do PP? hehe ^^

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL