1. Możliwość ustawiania w profilu wyglądu + wybór różnych wariantów ubioru. Np. snajper by sam sobie dobierał kamuflaż do danej mapy.
2. Wprowadzenie pagonów, dzięki czemu klany mogłyby nagradzać swoich członków stopniami, no i wiadomo by było na meczu czy właśnie załatwiłeś jakiegoś rekruta czy dowódcę.
A może jeszcze w inny sposób, przecież są prowadzone statystyki na BF Tracks czy cssports. EA mogłoby prowadzić własne statystyki po wcześniejszym zarejestrowaniu się. Na serverze przechowywana by była ilość zdobytych fragów, medali, współczynnik fragów/minutę i od tego zależało by kto może się jakim stopniem tytułować. To tyle jeśli chodzi o połączenie BFa z RPG
Ponad to:
3. Krwi!! Wiem, że pewnie w żadnej z kolejnych części BFa nie będzie juchy z prawdziwego zdarzenia, ale przydałoby się, żeby z trafionych miejsc ciekła krew, a ranna postać zaczęła np. kuleć. Nie miało by to wpływu na kontrole postaci, zmieniała by się tylko animacja. Jednak dzięki temu każdy by wiedział, czy dana osoba jest w dobrej formie czy już ledwo zipie.
4. Demolki!! Może nie możliwość rozkładania wszystkiego na atomy ale żeby się chociaż szybę dało wybić.
5. Możliwość wychylania się zza węgła i wskakiwanie za worki z piaskiem kończące się efektownym przewrotem przez ramię.
6. Przewracanie pod wpływem fali uderzeniowej granatów i innych pocisków ze splashem.
7. Wprowadzenie zmęczenia, nie jakoś drastycznie dającego się we znaki, ale przynajmniej ograniczające nieustanne skakanie.