ci3jk4 napisał(a):
No wlasnie nie dokonca sie rozumiemy
Widze różnice pomiędzy 4x opt a 12x opt ale nie widze zadnej różnicy pomiędzy m24 bez zadnego upgreadu a z 12x opt.
Z tego co rozumiem w takim wypadku 12x opt jest całkiem bezwartościowy i lepiej zamiast niego założyć SPOT'a albo ammo czy coś ...
Z moich obserwacji wychodzi, że M24 w standardzie ma powiększenie x12 i nie ma różnicy, czy celownik jest "fabryczny" czy z unlocka. Inna sprawa ma się np. przy SV98 - tam to jest widoczna różnica.
PanTomasz napisał(a):
Jak to jest z lunetami? Skąd mam wiedzieć jak celować na różne odległości? Są jakieś zasady celowania w zależności od odległości mojego celu?
W zależności od karabinu, są różne lunety, a każda z nich ma inną siatkę.
Przykładowo w M24 to siatka Mildot. Kropki odmierzają miliradiany i służy właśnie do szacowania odległości, przy znanej wysokości/szerokości celu.
W rzeczywistości 1 miliradian (odcinek na krzyżu między kropkami) wyznacza 10cm na 100m, czyli w przeliczeniu np 30cm na 300m. Przy założeniu, że sylwetka wyprostowanego człowieka ma 180cm, łatwo policzyć, że na 300m zajmie 6 odcinków (6 dotów). Znając balistykę kuli i trajektorię lotu, masz wynik jak na tacy jak celować.
Strzelec wyborowy mając takie dane jest w stanie strzelać bardzo celnie nawet na bardzo duże odległości (700-800m)
Szczerze wątpię, by twórcy BC2 pofatygowali się na tyle, by zrobić balistykę na tak wyrafinowany poziomie i by miliradiany pokrywały się z torem lotu pocisku (jest do dość dobrze odwzorowane w grze ARMA2), ale i tak jest nieźle, bo wspominając inne tytuły gier (np BF2), to siatka w BC2 jest i tak do czegoś przydatna, a doty do czegoś służą)
W siatce balistycznej, takiej jaka jest w lunecie na karabinie SV98, są fajne "sierżanty", ale imho gorzej się nimi celuje, jeśli cel wypada pomiędzy.
W rzeczywistości każdy sierżant odpowiada 250m od celu. Brakuje jeszcze wskaźnika wysokości celu (tu akurat jest tylko dla sylwetki człowieka), mocno by to ułatwiło szacowanie odległości.