Teraz jest 30 lis 2024, 16:51

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 588 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 40  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 kwi 2010, 15:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2005, 15:24
Posty: 322
Lokalizacja: Bytom
Carnophage[PL] napisał(a):
Po cholere w takim razie cala akcja z 2 edycja Konserwy, skoro PTS (a przynajmniej glownie PTS) jest zainteresowany tylko i wylacznie turniejem wypisz wymaluj TL? Czy ktokolwiek Wam broni zoorganizowac sobie turniej czolgowy wg tych zasad?


Chodzmy razem do okulisty Carno :<


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 15:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2008, 03:27
Posty: 100
Lokalizacja: Toruń
tom3cki pozwól, że odpowiem ci pytaniem, czy strzał ze snajperówki prosto w głowę infantera i zabicie go jednym strzałem to błąd gry ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 15:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
Idąc po myśli Tomeckiego, należy jeszcze w regulaminie sprecyzować czym są bugi i/lub cheaty, wymienić listę zakazanych zachowań. Wiem, że to wydaje się banalne, ale jestem gotów postawić sporą sumę, że jeśli spytamy każdego kto śledzi ten temat, usłyszymy zupełnie różne definicje. (Może nie cheatów, ale bugów na pewno.) A takie uściślenie nie zostawia miejsca na tłumaczenia typu "sry, nie miałem pojęcia że to bug" i pozwoli nam uniknąć debaty "czy to co zrobił X to bug czy nie" przy każdym meczu.
Myślę że cheat możemy zdefiniować jako "wprowadzenie gry w stan nieosiągalny poprzez menu opcji, wykluczając zmiany rozdzielczości".
Bug-using w klasycznej definicji to "wykorzystanie cechy gry, która nie była przewidziana przez jej twórców jako możliwa." W przypadku np. wall-hacków nie ma wątpliwości że to bug-using, ale w przypadku czołgów można się spierać, czy programiści celowo zostawili czołgi wybuchające po trafieniu w KM, czy nie. Co do trafienia w gąsienice, to wątpliwości są już mniejsze - modując BF widziałem siatki uszkodzeń czołgów i to w jaki sposób zaznaczone są gąsienice na błąd programistów mi nie wygląda.

kobra napisał(a):
* archer - twoje pomysły są całkiem fajne - pomożesz przygotować mapki ??

Jasne, zapodaj tylko linka i powiedz co konkretnie trzeba zrobić. Możesz mnie złapać na gg 13985800 lub xfire arcticbaron.

Cytuj:
12. Znajdując się poza czołgiem można używać TYLKO i WYŁĄCZNIE klucza (zabronione jest wykorzystywanie expacków, min czy bazook).
13. Korzystanie z naprawiarek jest zabronione!

Te punkty można zapewnić za pomocą skryptów.

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 16:10 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2004, 13:15
Posty: 2433
Lokalizacja: Bydgoszcz
Szurpit_PL napisał(a):
... strzał ze snajperówki ...

A co to jest ? :D

Myślę, że zanim nie zobaczymy mapek nie ma co dywagować czy gra 2vs2 będzie lepsza niż 3vs3 i odwrotnie.
Co do modyfikacji map to nie ma lepszej osoby niż Archer - więc ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 17:36 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2010, 13:07
Posty: 4
Szurpit_PL napisał(a):
tom3cki pozwól, że odpowiem ci pytaniem, czy strzał ze snajperówki prosto w głowę infantera i zabicie go jednym strzałem to błąd gry ?


A weź czasami użyj tego samego co w szkole zamiast pisać bezmyślnie.

Strzał że snajperki masz rozpisany w książeczce dołączonej do gry, w głowe 100% w noge 33% itp. podobnie jak jest napisane że czołg ma najsłabszy pancerz z tyłu, średni z boku a najmocniejszy z przydu, ale nie widziałem w niej żeby producent napisał że strzał z dowolnego czołgu ciężkiego w obudowę karabinu na wieżyczce czołgu t34 z każdej strony zabiera mu 100% hp, albo że p4 po jednym strzale w przód gąsienicy z m10 zapala się.

I proszę pomyśl zanim znowu się wypowiesz bo tylko spamujesz temat bezmyślnymi wypowiedziami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 17:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
For what it's worth, w dużych korporacjach, ludzie którzy piszą instrukcje do gry zazwyczaj nie mają nic wspólnego z jej tworzeniem, zwłaszcza z kodem źródłowym.
I na której stronie instrukcji (zakładam że mówisz o niej właśnie) jest wspomniany tekst? Nie mogę w swojej znaleźć :/
Ponadto, uważam że "jeśli nie ma tego w instrukcji to jest to bug" to zbyt silne założenie. Sama książeczka ma tylko 36 stron i w żadnym wypadku nie mogli opisać w niej wszystkiego. Dochodzi jeszcze kwestia tzw. "spoilerów", czyli faktów przemilczanych przez producenta, specjalnie po to aby gracze odkryli je sami.

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 18:06 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2004, 13:15
Posty: 2433
Lokalizacja: Bydgoszcz
To nie dyskusja o bugach Panowie więc proszę o pisanie na temat.

Mamy wstępny regulamin organizatora Turnieju.

Ze swojej strony proponuję usunięcie mapy Stalingrad z wiadomych chyba każdemu przyczyn.
Coś wiecej będę mógł powiedzieć dopiero jak zobaczę mapki przygotowane już do gry choć już widać, że mapki takie jak Battle Mountain, Nuenen czy Operation Aberdeen są idealne do gry 3vs3 a nie do gry 2vs2 :idea:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 18:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
Artih, bugi są a propos regulaminu, bo jak wspomniałem kilka postów wyżej, nie ma w nim jasno określonej definicji czym jest bug, co może prowadzić do zbędnych kłótni już w czasie konkretnych meczów. Jeśli napiszemy jednoznacznie co jest bugiem a co nie, będziemy mieli jasną odpowiedź już na starcie, co zaoszczędzi nam wszystkim mnóstwo czasu, o flejmach już nie wspominając ;)
3vs3 wydaje się rozsądną opcją, ale ma wielu przeciwników. Należy zrobić ankietę na ten temat w celu ustalenia proporcji za/przeciw.
O mapach wypowiem się dopiero jak je zobaczę w edytorze.

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 20:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2006, 18:45
Posty: 229
Lokalizacja: Łódź
chciałbym zaprezentować dość ważny argument w sprawie "strzału w gąsienicę."

http://yfrog.com/1atigerasj

Dla osób nie orientujących się, jest to siatka tekstur tigera, z wyszczególnieniem właściwości pancerza. Jak widać kolor czerwony, jest tak z tyłu jak i w gąsienicach, przez co strzał w gąsienice tigera może być równoznaczny z strzałem w tył. A więc Jak widzicie to nie jest bug, lecz (być może nieoczekiwany) efekt samej konstrukcji gry.

wydaje mi się że rozwiałem wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 20:09 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2010, 13:07
Posty: 4
a może konstrukcja murka też gdzieś da się wyszukac...i dowiemy się że to też nie jest żaden bug?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 21:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2004, 22:53
Posty: 393
Lokalizacja: Warszawa
wikipedia napisał(a):
bug (...) usterka programu komputerowego powodująca jego nieprawidłowe działanie, wynikająca z błędu człowieka na jednym z etapów tworzenia oprogramowania.

Jak dla mnie model nie wygląda na przypadkowy. Siatka zniszczeń prawdopodobnie celowo była zaprojektowana w taki sposób aby strzały z przodu również mogły zadać poważne obrażenia. Co innego sprawa ma się w infantry gdzie twórcy raczej nie przewidzieli, że pewna kombinacja klawiszy z odpowiednią przeszkodą jest metodą na nieśmiertelność :wink: Nie wiem czemu ktoś nazwał strzelanie z czołgu bugiem bo to chyba równie zbugowane co strzał w tył czołgu. Ciekawe co na to Specjaliści :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 22:36 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2004, 13:15
Posty: 2433
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie widzę sensu dyskutowania o "bugach" czołgowych skoro gra ma 8 lat i wszyscy je doskonale znają.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 22:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2004, 22:53
Posty: 393
Lokalizacja: Warszawa
tom3cki napisał(a):
Kurcze miałem już się nie wypowiadać a jednak muszę zapytać.

Czy strzał z tygrysa w gąsienice m10 jest wykorzystaniem błędu w grze?
Czy strzał z m10 w gąsienice tygrysa jest wykorzystaniem błędu w grze?
Czy strzał z t34 w gąsienice tygrysa jest wykorzystaniem błędu w grze?
Czy strzał z m10 z wieżyczke t34 jest wykorzystaniem błędu w grze?
Czy strzał z tygrysa w wieżyczkę t34 jest wykorzystaniem błędu w grze?

Według mnie tak i co w takiej sytuacji? Po mojemu jest to błąd w grze, a jak napisane jest w regulaminie za takie coś delikwent wylatuje z konkursu...?

Kto to będzie sprawdzał?
Artih napisał(a):
Nie widzę sensu dyskutowania o "bugach" czołgowych skoro gra ma 8 lat i wszyscy je doskonale znają.

To chyba sobie omówicie na swoim forum


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 22:50 
Offline

Dołączył(a): 4 mar 2006, 13:42
Posty: 38
Ceglak napisał(a):
Dla osób nie orientujących się, jest to siatka tekstur tigera

Będę bardzo wdzięczny za wytłumaczenie pojęcia "siatka tekstur" :D za "snajperówkę" też będę wdzięczny :D

PS. Strzał z karabinu snajperskiego w głowę wiadomo jak się kończy, natomiast nie znam sytuacji, w której Tygrys wybuchł po strzale z M10 w koło napędowe :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2010, 23:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2009, 02:45
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Cóż, jak w każdym środowisku na scenie Bfa powstał pewien specyficzny żargon. Dlatego nazywamy bugiem zarówno trafienie gąsienicy M10 jak i przedostanie się na dach budynku na który teoretycznie wejść się nie da. Trzeba te dwie kwestie rozdzielić. Strzelanie we włazy, gąsienice czy też inne newralgiczne punkty konstrukcji czołgu bugiem nie jest. Choćby dlatego, że jest powszechnie stosowane i dla większości z nas już najzwyczajniej w świecie odruchowe. Co innego kiedy ktoś postanowi wjechać sobie czołgiem np na dach tartaku (jak wiadomo jest to możliwe). Takie sytuacje to już pospolite wykorzystywanie błędów w grze. Archer ma rację, trzeba to wszystko zebrać do kupy i opisać w sposób nie pozostawiający luk.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 588 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 40  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL