Dorzucę swoje screeny. Karta Radeon HD 4890, DirectX10, Win 7 64bit, screeny są w kolejności od najlepszej do najgorszej grafiki, czyli
MAX(szczegóły,tekstury,cienie,efekty) + AAx8 + Filtrowanie x16 + Synchronizacja + HBAO
To samo bez HBAO, widać różnicę jednak niewielką bo wiatr nie wiał dość mocno
Teraz z wyłączonym AA i filtrowaniem
Detale na nisko i wszystko wyłączone
Stałem koło B na wprost tego statku i z boku wiało piaskiem. Screen poniżej pokazuję te samo miejsce tylko celowałem w budynki na A jakieś 200m podczas intensywnej burzy piaskowej. Detale LOW bez HBAO cieni efektów i innych
Ktoś coś doradzi bo dla mnie wszystko wygląda tak samo nieważne co się zmieni.
Zapomniałem dodać broń GOL + optyka x12
Kolejny EDIT dorzucę broń medyka MG36 widok z tego samego miejsca + rzut na budynki koło A podczas braku zawieruchy. Dodaje te screeny na LOW + ustawienia graficzne z CCC czyli sterownika graficznego. ATI ma to do siebie, że bawiąc się ustawieniami można wymusić na sztywno ustawienia, podczas gdy w grze brak pewnym opcji np. Antyaliasing x24 są to filtry, które większość tytułów nie obsługuje. Powoduję takie dziwne rzeczy czasem niektóre tekstury robią się półprzezroczyste. Ze względu na to, że nie jestem ekspertem w tej dziedzinie może ktoś bardziej się tym interesuję to może coś dorzucić. Poniżej screeny ze sterownika z efektami LOw i całkowitym ich wyłączeniem. Dziwnym trafem w niektórych miejscach mam 160 fpsów, ale gra wygląda gorzej niż tragicznie
Po prawej widać piasek starałem się uchwycić dość czyste ujęcie + mgłę z piasku po prawej
@down
Zgadza się, jednak gdy popatrzysz na to z innej strony część tytułów inaczej działa na różnych wersjach DirectX. W moim przypadku gra Stalker - Czyste Niebo na Directx 9 a 10 działa zupełnie inaczej. Poprzez żmudne zmienianie parametrów w grze i w sterowniku graficznym uzyskałem sensowny obraz i ilość fpsów. Problemem były znikające tekstury, oświetlenie dynamiczne oraz dziwne ostrość przy dużym spadku fps. Może to okazać się dziwne, ale gra potrafiła mi skakać w granicach 15-60fps, podczas gdy teraz chodzi stabilnie na 50 oraz nie ma artefaktów.
Tak piasek jest po to, aby nie było można było przez niego widzieć. Stojąc koło budynków lub w środku znika, ale nie wiem czy pamiętasz kiedyś granie z włączonym HBAO na pustynie atakama można było co najwyżej gryźć ziemie niż bronić B. Jakiś czas temu DICE w patchu wprowadził właśnie mniej oślepiający piasek.