No właśnie, HSAO (Horizontal Screen Ambient Occlusion), to nie "żywe kolory" tylko dodatkowe cieniowanie obiektów w scenie.
HSAO to "ładniejsza" odmiana SSAO (Screen Space Ambient Occlusion), ale bardziej wymagająca jeżeli chodzi o sprzęt.
HSAO i SSAO to "uproszczone" wersje pełnego AO.
HSAO cieniuje w zależności od kąta pod jakim widzimy obiekty.
SSAO liczy się w zależności od odległości do obiektu.
AO to pełne cieniowanie sceny, ale to by zabiło nasze pecety.
Tutaj Nvidia wszystko ładnie objaśnia -
http://developer.nvidia.com/object/sigg ... -HBAO.htmlBloom to najprościej efekt rozmycia dla najjaśniejszych (przepalonych - nie wiem czy to dobre słowo) partii sceny. Bloom jest często mylony z oświetleniem HDR.
High Dynamic Range lighting ot oświetlenie w czasie rzeczywistym i też tworzy efekty rozmycia w prześwietlonych miejscach sceny.
Bloom to taki można powiedzieć fake nie mający nic wspólnego z oświetleniem, ale stworzony po to by odciążyć nasze pecety.
Podobnie jak full AO, HDR również wymaga konkretnego sprzętu.
HDR off -
http://video.google.com/videoplay?docid ... 3237586004HDR on -
http://video.google.com/videoplay?docid ... 520460508#Bezpośrednie porównanie -
http://www.gametrailers.com/video/hdr-h ... ife-2/6609Bloom vs HDR
http://www.youtube.com/watch?v=1WOqTReFDdIhttp://www.dailymotion.com/video/x6o9xp ... videogamesPozdrówka