Teraz jest 25 lis 2024, 06:35

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spawnkilling
PostNapisane: 1 lut 2011, 11:21 
Offline

Dołączył(a): 28 kwi 2010, 07:51
Posty: 5
Definicja za UrbanDictionary "Spawnkilling - In a multiplayer combat game (particularly a First Person Shooter) to kill another player as they spawn".

Czy wg Was spawnkilling dotyczy całego terenu czy tylko terenu bazy? Ja osobiście uważam że powinno dotyczyć to tylko terenu bazy. Jeśli ktoś chce się bezpiecznie zespawnić to niech to robi w bazie a nie płacze, że szybko ginie po respie.

Co mam zrobić gdy ktoś się koło mnie zrespi? Zdjąć go czy czekać, aż on zdejmie mnie? Jeśli czekać to ile by nie zostać nazwanym spawnkillerem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 12:05 
Offline

Dołączył(a): 1 mar 2010, 11:15
Posty: 105
Hm jeżeli sprawa dotyczy conquesta to w ogole nie powinieneś być w bazie przeciwnika i tam ich zabijać bo to jest baserape i za to bana powinieneś dostać.Jeżeli chodzi o rush to morduj to woli - to że obrońcy cię nie zabili i nie oczyścili respa to tylko ich wina.

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 12:06 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 14 lut 2010, 21:36
Posty: 2416
Lokalizacja: Gazelle lub namiocik camperski z beczka piwka...
W samym BC2, sk to zjawisko normalne: bo respimy sie (miedzy innnymi) na squad mates i jak do naszego spawn pointu strzelaja, czesto my giniemy rowniez, na spawnie wlasnie :lol:
Faktem jest, ze mamy wyspecjalizowana grupke graczy, ktorzy obstawiaja spawn pointy na mapie i tam kampia - mozna to zaobserwowac na przykladzie flagi C na mapie Panama, w trybie CQ. Gdzie bardzo czesto, spotykamy kampiacych okolice ostatnich wagonow przy nadbrzezu, za flaga - dokladnie tam najczesciej obroncy C maja respa. Choc i tak przy wielkosci map w BC2 nie jest to problem ktory da sie uniknac.
Ogolnie, nie widze zadnego problemu z polozeniem kogos kto respi sie przy mnie - w koncu to dynamicza gra - nawet bardzo. Nie czekam nic a nic - widze, ze sie pojawil - ciach go!
Natomiast takie kampienie spawna - nawet poza baza, to zwykle lamerstwo - choc w powaznych meczach, sparach i ligach, to jedna z podstawa 'zwyciestwa'.

OT
W wypadku BC2V, mapy sa duuuzo mniejsze, spawny mozna okreslic do kilku metrow kwadratowych w okolicach flag (CQ) - sam wykorzystuje to, ze wiem z ktorej strony jest spawn point, i ustawiam sie w odpowiednim kierunku podczas przejmowania flagi - oczywiscie nie siedze na kampie na spawnie - choc to latwe, a zdobywam flage.
EOT

Jest jeszcze jedna wazna sparawa: baza i spwan point w niej.
Oczywiscie dla mnie baza glowna w trybie CQ jest nienaruszalnym terenem gdzie strona konfliktu ma prawo do spokojnego spawna. To, ze mamy do czynienia prawie w 50% rozgrywek z BR (base rape) SR (spawn rape) to norma - niestety. Natomiast uwazam, ze granice BR powinny byc jak najmniejsze - aby udaremnic kampienie z bazy pr0snajpom - ktorzy do gry sie nie dokladaja -nawet nie rusza dEupy do najblizszej flagi - a zajmuja miejsce na serwerze.
Przyklad: CQ arica i tabuny pr0&el0snajpow na wzgorzach przed murem bazy US. Oczywiscie nalezy wylaczyc ten teren ze strefy BR i w ten sposob ukrocic proceder kampienia z bazy. Ciesze sie, bo na wielu serwerach nie ma problemu z tym zjawiskiem, dzieki rozsadnym strefom BR.

Tak w skrocie, moje wyobrazenie zjawiska SK.

Swoja droga, temat rzeka i mysle, ze bez flejmu nie da rady go skonczyc ;)

edit:
sa serwery, gdzie celny strzal zakonczony zejscie kampera na jego wlasnej main base konczy sie naszym ponownym respem. To glupota,
a strefy BR czesto siegajace pod przejmowane flagi to czysyty przyklad problemow ze zdrowiem psychicznym ich autorow - adminow serwa.
Wystrzegajacie sie takich serwow i dokladnie czytajcie co jest napisane na czacie...

_________________
we few, we happy few, we band of brothers
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=3nJ9YN3dyrA


Ostatnio edytowano 1 lut 2011, 12:24 przez [Yossarian], łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 12:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2010, 16:36
Posty: 1158
Dla mnie dotyczy tylko bazy. Chociaż są takie serwery i tryby jak np RUSH gdzie nie ma SK ani baserape na zasadzie jak atakujący/obrońcy nie potrafią wygonić przeciwnika to nic im nie pomoże bo ofermy i tyle :)

Wkurzające? Tak! Prawdziwe ? Niestety też

_________________
Mój ulub. serwer:
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 12:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2010, 16:49
Posty: 245
Lokalizacja: Bar "100 Radów"
W mojej opinii w trybie rush każda baza powinna być chroniona ale tylko wtedy gdy obrońcy wchodzą do bazy atakujących. Po przejęciu pkt atakujący mają obowiązek sami oczyścić sobie ich przyszłą bazę ale są wyjątki gdzie zabijam komendą takiego cwaniaczka (najczęściej wooki :) ) który na mapie Port Arica zostaje na górce dobrze skamuflowany,nie wychyla się przez jakiś czas by potem to mośkiem to riflem potłuc respiących się przeciwników ale tak jak powiedziałem wyżej to są wyjątki.W odwrotnej sytuacji(mowa oczywiście o rush) pojęcie spawnkilingu nie istnieje gdyż często obrońcy odradzają się dwa kroki za mcomem.Chociaż kiedyś jeden z adminów na Herculesie mi nawrzucał za taki właśnie "spawnkilling".
W trybie conquest to jasne, baza jest oznaczona i zabezpieczona tylko fragołap jak sobie nie radzi to to magiczne KD tak sobie reperuje.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 13:00 
Offline
Zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2010, 11:26
Posty: 93
JOY napisał(a):
jak atakujący/obrońcy nie potrafią wygonić przeciwnika to nic im nie pomoże bo ofermy i tyle :)

Wkurzające? Tak! Prawdziwe ? Niestety też


No tak, wezmy pod uwagę Valparaiso i ostatnio lokacje na Gorączce. Spawn obronców, na krańcu mapy, okolice transformatora siedzi 15 chłopa i zabija obrońców, jakos zaden nawet nie myśli o splantowaniu ładunku. To jest ewidentny, bezczelny spawn kill. Zrozumiem jesli 1-2 gości wejdzie na tyły i zabija gdy reszta podkłada.


Adriano47 napisał(a):
W mojej opinii w trybie rush każda baza powinna być chroniona


Wg mnie punkty A i B na gorące powinny byc gdzies pośrodku, pomiędzy obrońcami a atakującymi, a nie na spawnie obrońców.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 14:00 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 14 lut 2010, 21:36
Posty: 2416
Lokalizacja: Gazelle lub namiocik camperski z beczka piwka...
Panowie: rush = goraczka = atakujacy ma za zadanie w jak najszybszym czasie zdobyc mcomy - nie zajmowac sie czyszczeniem bazy! Jesli ktos w niej pozostal - to jego sprawa. Bo sytuacja, gdzie, po zdobyciu mcomow, obroncy musza opuscic byla baze, bo kick, ban czy cus - jest smieszna.
Jesli chca kampic na spawnie - ich wybor, mniej ich bedzie do obrony - atak moze respic sie na sobie = z przodu. I btw, to jedna z rol snajperow, pozostanie z tylu i sabotaz spawnu i spoting dla obrony.

W rushu w zasadzie nie ma zasad. Atakujacy wala po respach obrony od poczatku, obrona, o ile da rade tez. Rush jest IMHO bardziej pro-teamplayowy od wszystkich innych trybow BC2.
Sam, jako obronca, wielokrotnie zostaje na tylach wroga lub sie na nie przedzieram w rushu, zeby zniszczyc lub ukrasc jego sprzet, zeby go wytepic juz w samej bazie.
Bo obroncy moga wygrac, rowniez poprzez zniwelowanie liczby ticketow wroga.
W ataku, najlepsza metoda powodzenia, jest rowniez przedarcie sie za linie obrony, danie spawna squadowi, wybicie wroga od tylu i podlozenie a nastepnie obrona mcomow.

Nie dajmy sie zwariowac - rust to rush, cq to cq.

@ Adriano:
wlasnie arica, jest super mapa dla obrony i snajpera za liniami wroga.
To clue tej gry - dla snajpy - sama smietanka. Jesli taki za liniami (niekoniecznie na gorce) potrafi namieszac (spotujac, eliminujac wrogow nalotem lub c4,
czy tez z broni podstawowej, lub po cichu... nozem) na tyle, ze sie chce go wywalic z rozgrywki - to nalezy sie jemu szacunek za gj!
Bez tego elemantu (dobrze wykonanej roboty snajperskiej) ta gra to szczelanka...
Bez mozliwosci pokazania, wypuklenia mozliwosci poszczegolnych klas:
asfalt z c4 jako sabotazysta, mech z minami = rowniez swietny sabotazysta, czy tez zwiadowca (nie snajper) z c4 i kulkami, mamy gre z duza gama wyboru broni i pseudoklasami. Czyli plaska szczelanke.
Oczywiscie, normaly asfalt, mech, czy med, w oku walki wypelniajace swoje podstawowe zadania, to podstawa gry.

_________________
we few, we happy few, we band of brothers
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=3nJ9YN3dyrA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 15:50 
Offline

Dołączył(a): 28 kwi 2010, 07:51
Posty: 5
moje pytanie dotyczyło głównie trybu conquest i oczywiście terenu poza bazą. własna baza jest wg mnie "nietykalna" i wróg nie powinien się do niej zapuszczać ani zdejmować zrespionych dopóki nie opuszczą bazy (wyjątek to gdy ktoś się ostrzeliwuje z bazy i nie ma zamiaru się z niej ruszyć - w końcu poza bazą jest niebezpiecznie i można zginąć...)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 18:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2010, 16:49
Posty: 245
Lokalizacja: Bar "100 Radów"
Yoss ale zauważ że na Arice bardzo łatwo dostać się do bazy atakujących za nim Ci mogliby się zbliżyć do miejsca gdzie respią się obrońcy więc wprowadzenie w tym miejscu zasady "No SK " równoważy rozgrywkę i pozwala atakującym na rozwinięcie skrzydeł a obrońcy i tak mają nie jako z góry czas na przygotowanie obrony.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 18:54 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 14 lut 2010, 21:36
Posty: 2416
Lokalizacja: Gazelle lub namiocik camperski z beczka piwka...
Adriano, przy ogarnietych atakujacych, raczej ciezko jest zostac na ich plecach - a za takich ma sie wiekszosc forumowiczow ;)
Tego typu restrykcje i kicki i bany za przebywanie za liniami w rushu - IMHO, przycinaja grze skrzydelObrazekObrazek

To tak jak o maly wlos przed chwila nie wylecialem z serwa na l. alta, cq:
pelen czolg (4 typa) stal u wylotu z bazy us, kampili dosyc dlugo - ostrzeliwali srodek mapy oraz flagi B i C ktore to byly w ich posiadaniu. Odbilismy flagi, us przejeli A, a ci wciaz w tym czolgu, w kanionie przy wyjezdzie z bazy... i kampia. W czasie respienia sie, zaopatrzylem sie w cg i wzmocnine ladunki, za krzaczki i lup raz, drugi i trzeci i kaboom... Admin chcial mnie wywalic za BR :lol: Udalo sie, bo ludziska zwrocili uwaga, ze to pr0 tankisty zawinily... Btw w koncu zdobylem (wlasnie na nich) platyne na cg :lol:

To podobna zasada, bo niby SK w bazie... To jest wykorzystywanie zasad o BR i SK do kampienia. I raczej powinno to byc karane, a nie nagradzane jakas strefa.

_________________
we few, we happy few, we band of brothers
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=3nJ9YN3dyrA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2011, 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2010, 12:10
Posty: 111
Określenie co jest, a co nie jest BR w trybie CQ zostaje najczęściej w gestii admina. Pół biedy gdy chodzi jedynie o snajperów ostrzeliwujących się z bazy, niestety na niektórych serwerach z BR autokickiem pojawiła się grupa ludzi wykorzystująca do tego ciężki sprzęt.
Najlepszym przykładem może być Atacama CQ gdzie czołgi z optyką ostrzeliwują zewnętrzne flagi i Helki używające Hellfire poruszające się w zasięgu własnego AA. Oczywiście w razie problemów wrzucają wsteczny wracając do centrum bazy, a sprowokowany zabójca wylatuje z serwera. :stupid:
Co do rusha także wielokrotnie udawałem się na wycieczki z C4 lub AT4 do spawna atakujących celem neutralizacji wkurzającego pojazdu, najczęściej ostrzeliwującego cele z punktu startu. Tutaj przykładem niech będzie obrona na Arica - broń pancerna zwykle operuje z dalekiego dystansu nie angażując się w bezpośrednią walkę. Eskapada powiązana jest najczęściej z rozbiciem paru główek po drodze i odbierana jest przez „ rozwijających skrzydła atakujących” jako spawnkill i BR. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2011, 00:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2010, 21:26
Posty: 358
Lokalizacja: Białystok
Jak ktoś atakuje mnie z swojej bazy tzn. że już wszedł do gry i odpowiadam mu ogniem.
A to przykład lamerskiego base rap w wykonaniu gracza .:Isma:.
Proszę... nie próbujcie tego w domu :)

Obrazek

Uciekł w krzaki ale i tak go dobiłem celną salwą z Abramsa.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2011, 22:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2010, 21:26
Posty: 358
Lokalizacja: Białystok
Typowy spawnkilling w trybie podboju (mapa dzień żniw).
Obrazek

Tak właśnie wyglądają spawnpointy w tej grze.
Osobiście nie popieram takiej taktyki, ale z drugiej strony patrząc, jest to osłanianie własnych żołnierzy zdobywających flagę. :wink:

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL