Teraz jest 30 lis 2024, 13:15

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2008, 15:39 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, 11:40
Posty: 1026
Lokalizacja: no route to host...
W tym temacie umieszczane będą poradniki dotyczące gry przygotowane przez forumowiczów.

Jeśli jesteś początkującym graczem z pewnością przyda Ci się również FAQ, a zdecydowaną większość problemów na jakie natrafisz omówiono już na TYM forum.

Na samym końcu każdego poradnika znajduje się url do tematu z komentarzami/uwagami.

Jeśli chcesz, aby Twój poradnik znalazł się w tym temacie prześlij go moderatorom lub po prostu załóż nowy temat na forum.

Spis Treści:
1.Aim Trening 2 By [MISS]Pchaj_Dywan
2.Gameplay w BF2 by Kayohi / Przydatne sugestie i Tricki
3.Strzelec wyborowy, metody działania oraz praktyka by Jachu123

_________________
ObrazekObrazek
Carno's blog - my part of the web


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2008, 16:04 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2006, 00:39
Posty: 476
Lokalizacja: Łomża
Witam wszystkich!!!

Od ostatniego poradnika troche minelo, troche nowych rzeczy sie ukazalo i postanowilem napisac nowy,duzo wiekszy temacik o aimingu.Na poczatku jednak napisze jakis krotki wstep zeby mnie miechem nie objechano,ze to shit itd.


I Wstep.

Wiadomo ze w grach FPP(First Person Perspective) oraz FPS(First Person Shooter) -oba te dwa skroty znacza to samo-waznym aspektem gry jest celowanie czyli w skrocie aiming.W moim temacie na tym sie skupimy najbardziej.

Zeby grac lepiej trzeba trenowac,wiadomo ze treningi nie sa zbyt interesujace jak gra sama w sobie,ale wlasnie to dzieki nimi mozemy stac sie lepsi i jezeli chcesz wskoczyc na poziom profesionalny-musisz trenowac!!!!Nie tylko w grach komputerowych ale tak w normalnym codziennym zyciu,tak jak pilkarze ktorzy biegaja po boisku i cwicza podawania,strzelaja karne tak jak tenisiscie ktorzy serwuja pilki i odbijaja te ktore wyrzuca maszyna,takze i gracze gier komputerowych powinni trenowac.Teraz pare rzeczy,ktore trzeba zrobic zeby zfragowac goscia zanim on zrobi to z nami:

-musimy szybciej zauwazyc oponenta i najechac kursorem-celonikiem na niego niz on to zrobi
-musimy szybciej od niego oddac strzal
oprocz tego dochodzi sztuka panowania nad recoilem(odrzutem broni) ,sprayem(rozrzutem kul na boki)


Jak to dziala u czlowieka:

-Oczy rejestruja obraz(model postaci gracza ktorego musimy ubic)
-Oczy wysylaja informacje do mozgu o tym co widza
-Mozga analizuje ta informacje
-Mozg wysyla informacje do miesni reki
-Reka reaguje

Taki proces trwa zaleznie od: 0.14-0.24 sec. i to tylko gdy widzimy cel i mamy odrazu tylko do wcisniecie przycisk myszy.Jezeli dochodzi do tego zauwazenie celu,wyslanie informacji do mozgu a potem do reki,reakcja reki,najechanie na cel(aim) i oddanie strzalu to ten czas wydluza sie 0.5-1sek.

Co zrobic zeby skrocic ten czas?!

II Trening.


-Reflex:

http://rapidshare.com/files/157517559/Reflex1.05.exe

Obrazek

Przypomne ze chodzi o to zeby trafic jak najwiecej tarcz.Na jedna runde mozna skusic max 4 razy 5-konczy zabawe,po kazdej rundzie chybienia sie kasuja.Program reflex pomaga w cwiczeniu koordynacji reki oraz cwiczy wzrok,co pomaga w zauwazaniu przeciwnikow.

-Clickmer

http://rapidshare.com/files/177564411/c ... _setup.exe

Obrazek

Podobny do reflexa z tym ze kuleczki nie stoja w miejscu a tak jakby spadaja,mozna ustawic opcje: strzelanie tylko lewym klawiszem myszki,prawym i lewy itd.


-BlazeTrainer2

http://rapidshare.com/files/177566310/BlazeTraine2r.zip

W tym programiku mozemy sobie ustawic jaka wielkosc ma miec nasza tarcza,co ile ms ma znikac i ile tych tarcz ma sie pojawic.Na przyklad jezeli ustawimy 400 tarcz,znikanie co 900ms oraz wielkosc tarczy 50 to bedziemy miec dosc mala tarcze ktora musimy trafic i mamy na to 900ms,obiekotow ukaze sie 400.Jezeli nie traffimyto program zakonczy sie a nasz wynik zostanie zapisany w notatniku jako nie skonczony,mozemy tez ustawic tak ze wraz z trafieniem tarcza bedzie sie zmiejszac o podanac wartosc.Minusem tego trainera jest licho wykonana tarcze,ktorya wyglada jak pare linijek narysowanych w ksztalcie gwiazdy.Lecz program naprawde warto pobrac i potrenowac poniewaz mozemy sobie ustalic co ile ms tarcz ma znikac i wyskillowac sie na szybkosc najezdzania na dany cel.

Linki:

1. http://aim400kg.ru/en/ <--chyba jedyna strona na ktorej rejestrowane sa wyniki i mozna zagrac 1vs1,ta WWW zostala zalozona specjalnie z mysla o graczach FPS.

Obrazek

Mozemy cwiczyc czas reakcji,szybkosc celownia,celnosc.

2. http://members.iinet.net.au/~pontipak/redsquare.html

Krotko-lapiemy za czerowny kwadrat i nie dopuszczamy zeby zderzyl sie z niebieskimi.Co to daje?? Pomaga pozniej przy spreyowaniu.POWAZNIE!!!:))

3. http://www.mazefrenzy.com/

Naciskamy RAZ na czerwona kropczeke i musimy dotrzec do mety.Trzeba troche sie pobawic i z czasem zwiekszac tempo,reka w tym przypadku musi byc mistrzosko opanowane,pogranie w ta gre pomaga pozniej na strzelanie z dystansu,gdzie ruchy reki powinny byc minimalne-tak jak w tej grze.Ogoleni cwiczymy koordynacje reki,precyzje.

4. http://www.pepgames.com/games/reflex

Musimy trafiac w czerwona kuleczke, od tak zwykly reflex.

5. http://www.albinoblacksheep.com/flash/shoot

Strzelnica:) Musimy jak najwiecej razy trafic w tarcze...a czas ucieka,po kazdym trafieniu tarcza ucieka na bok,ponowne trafienie i znowu gdzies ucieka itd.:)Fajna zabawa,reflex,precyzja to to czego nauczy cie ta gra.

6. http://www.missionred.com/

Masa reflexow z roznymi trybami,mozna znalesc cos dla siebie.

7. http://homokaasu.org/gasgames/game.gas?1

Nie moglo zabraknac followera, poprostu musimy trzymac celownik na tarczy,gdy bedzie poza,ubywa nam zycie.Tarcza z czasem robi sie coraz mniejsza i coraz szybsza,score ok. 10.000 to naprawde juz cos.Oprocz tego na tej stronie dobra gra jest tez: Wanker do wyboru po prawej stronie z listy.
i

III.Celownik:

Jak nie wszyscy wiedza,najlepiej strzelac bez zooma.Nie wiem czemu,ale tak jest.Wyjatkiem moze stanowic najwyzej M16A pojedynczy strzal na dystans.

Tutaj gdzie znajduje sie czerwona kropka powinnismy celowac

M16A-medyk

Obrazek

Ak101

Obrazek

sreeny pozwolilem sobie zamiescic z innego zrodla;PP

Jak sie ma to do no zooma?

Obrazek

ja strzelam wlasnie w to miejsce na czerwono zaznaczone,najlepiej wchodzi Ak..nie do konca rozpracowalem m16,takze jezeli jaki pro kolega moglby cos pomoc,zapraszam do tematu ze screenami:))


IV Aim Map Bf2


No wlasnie,we wszystkie znane nam shootery zrobili aim mape...a co z bf2??? Okazuje sie ze jest!


Do pobrania:

http://rapidshare.com/files/156519782/aimmap2.rar

Plik aimmap2.rar kopiujemy do katalogu z gra: Battlefield 2\mods\bf2\Levels i tam bierzemy opcje "wypakuj tutaj" i automatyszon utworzy sie katalog aimmap2 z mapka

Screeny:

http://planetbattlefield.gamespy.com/fm ... hp?id=2091

http://planetbattlefield.gamespy.com/fm ... hp?id=2090

http://planetbattlefield.gamespy.com/fm ... hp?id=2089


UWAGA!!!! Zeby uruchomic aim mape trzeba w ustawieniach grafiki zjechac z terenem i teksturami na ustawiania srednie,lub wogole ogolnie na srednie.Na mapie mozna grac tylko asfaltami,nie ma medow!!!!

W aim mapke mozna zagrac u nas na serverze:

INFORMACJE DOTYCZACE IP SERVERA BĘDĘ OPUBLIKOWANE W TYM MIEJSCU W NIEDLUGIM CZASIE..PROSZE O CIERPLIWOSC;)))

V Techniki Strzelania.


Ogolnie nie bede sie rozpisywal,wystarczy ze obejrzycie xkullx shoot techniques:

http://www.vbors.com/xkullx/


VI Myszka-ustawienia

Jak wiadomo najlepsze sa myszki ze zmiennym DPI...jezeli wbiegamy gdzies miedzy budynki warto wrzucic duze DPI zeby troche szybciej ogarniac skrety,itd.Jezeli jednak wybiegamy gdzies na droge,gdzie cel mozemy miec na dystansie...warto zdjac troche zeby nie latac celownikiem i latwiej ogarnac cel,z moim doswiadczen i obserwacji wynika ze najlepsza czulosc go grania jest niska,trzeba nauczyc sie poprostu szybciej ruszac reka,ale strzaly sa bardziej tez precyzyjne,duza czulosc myszki powoduje ze celownik lata byle gdzie popadnie przy malym drgnieciu myszki.Ta gra to nie quake,tutaj nie zabija sie jednym strzalem...trzeba umiejetnie panowac nad celownikiem strzelajac seriami dlatego powinnismy grac na niskim sensitivity.



VII KONIEC

Dzieki za dobrneliscie do konca...w sumie kto to czyta?:)) Material zbieralem jakis czas z roznych stron WWW,ogolnie dlugie noce i google.Chcialbym zeby w miare swoich mozliwosci panowie ktorzy siedza w tej grze dluzej i opanowuja lepiej odemnie techniki infantry prosilbym o jakies wskazowki,screeny,sam jeszcze chetnie podpatrzylbym.

Pozdrawiam [MISS]Pchaj Dywan

Miejsce na uwagi/komentarze

_________________
xxxxxxxxxxxxxx


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2008, 16:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2006, 21:44
Posty: 45
Lokalizacja: Kiszkowo City
Witam wszystkich.
Po przeczytaniu "Aiming trening by Pchaj_Dywan", który skupia się głównie na
technicznych aspektach dotyczących gry, uznałem większość sugestii za pomocne i
postanowiłem, że może sam też dodam coś od siebie. Być może się mylę ale chyba nikt do
tej pory nie poruszył problematyki związanej z samą logiką oraz zachowaniem podczas
grania. Sprawa jest dość ciężka głównie ze względu na to, że tak na prawdę na dobrą
rozgrywkę skupia się bardzo dużo różnych czynników, najczęściej bardzo błahych.
Jednakże poprzez odpowiednie kombinacje stosowania ich można na prawdę osiągnąć wymierne
korzyści. Przy świątecznej chwili wolnego czasu postanowiłem, że postaram się w miarę
swoich możliwości przedstawić Wam jak najwięcej sugestii, które mam nadzieje w Waszym
mniemaniu okażą się trafne.

1. Logika i technika wewnątrz gry

Jak wiecie każda gra kreuje swój świat, która rządzi się swoimi prawami. Jeśli chcesz
być dobry musisz jak najlepiej wykorzystywać to co dany świat Ci oferuje, a
niekoniecznie każdy to dostrzega.

* Staraj się przewidywać jakie będą konsekwencje poszczególnych działań w danym
momencie. Po pewnym czasie powinieneś zauważyć reakcje większości ludzi na poszczególne
działania. Stąd z bagażem spostrzeżeń jesteś w stanie bardzo często przewidzieć co zrobi
przeciwnik i być zawsze o ten jeden cenny krok przed nim.

** Nawiązując do poprzedniego punktu - Staraj się zachowywać czasami
niekonwencjonalnie, głównie w celu zaskoczenia przeciwnika (przykładowa sytuacja,
Karkand- przejmujesz hotel stoisz w rogu przy murku obok schodów, w Twoją stronę biegnie
przeciwnik po asfalcie od strony placu, nie masz granatów ale on Ciebie nade'uje przez
cały czas, udaje mu się podejść już do schodów ale Tobie kończy sie amunicja, wtedy masz
kilka opcji: a- uciekasz żeby przeładować magazynek ale wtedy sytuacja jest na Twoja
niekorzyść bo tracisz czas i najprawdopodobniej zaraz ktoś inny pomoże Twojemu
przeciwnikowi w obronie flagi, poza tym ma on o wiele bardziej dogodną pozycję - może
chować się cały czas za murkiem na fladze b- niekonwencjonalna metoda: słysząc, że
wchodzi po schodkach zeskakujesz na niego z Defi/nożem). Głównie chodzi mi o to żeby nie
bać się ryzyka to tylko gra :). Nawet jeśli się nie uda wiesz co zrobiłeś źle i w
przyszłości możesz to poprawić.

*** W starciach bezpośrednich zawsze staraj się przebywać w pobliżu obiektów, za
którymi bardzo łatwo możesz się schować, czy to przed granatami, wrogim ostrzałem itp.
po to, żeby w miarę bezpiecznie móc się podleczyć/przeładować magazynek. Chodzi mi
głównie o to, by odpowiednimi ruchami wypracowywać sobie przewagę pozycji nad
przeciwnikiem. Jak dla mnie BF to także gra psychologiczna :) nawet jeśli przeciwnik ma
o wiele lepszą pozycję swoim działaniem możemy spowodować, że przeciwnik wystawi nam się
idealnie jak na talerzu. Zastanawiacie się pewnie co mam na myśli, dlatego krótka
historyjka :PP, także dotycząca hotelu na karkandzie aczkolwiek z przeciwnego punktu
widzenia. Teraz to Ty atakujesz flagę od strony placu biegnąc po asfalcie. Przeciwnikowi
wystaje tylko głowa (stoi w rogu przy murku obok kwiatka od strony schodów). Ma nad Tobą
ogromną przewagę. Sęk w tym, żeby zmusić go do tego aby wyskoczył z flagi albo przy
najmniej uciekł, żebyśmy mogli wbić pod flagę. Osobiście takie sytuacje załatwiał tzw.
perfect nade rzucany prawym przyciskiem myszki o odpowiedniej paraboli, który wybuchał
przeciwnikowi na wysokości głowy i praktycznie był niezauważalny (polecam poćwiczyć
perfekcyjne rzucanie granatów na kluczowe pozycje z różnych miejsc - to po prostu trzeba
wyczuć). Trzeba jednak przewidzieć, że granaty bardzo szybko się kończą, a problem nadal
pozostaje. Mój schemat zwykle wyglądał następująco: rzucałem bardzo dużo apteczek ale z
rozwagą - tzn. rzucałem apteczkę przed siebie, wyznaczając jak dyby checkpoint po którym
przebiegałem po to aby od razu leczyć ewentualne obrażenia, gdy już byłem na skraju muru
budynku jednak niewidoczny dla osoby, która broniła hotelu, wychylałem się tylko na
chwilę próbując strzelić heada pojedynczymi strzałami (co nie jest równoznaczne z
przełączeniem broni na strzały pojedyncze :P),jest to stosunkowo ciężkie zadanie,
zachowując przy tym dość dużo amunicji na ostateczne starcie. W zależności kto grał po
drugiej stronie zdarzało się bardzo często, że osoba broniąca hotelu nie wytrzymywała
nerwowo i zeskakiwała na dół po to żeby mnie zabić, jednak ja mając pod nogami apteczki
i w tym momencie przewagę pozycji wychodziłem obronną ręką (wiadomo są wyjątki gdy
przeciwnik przyfarci i strzeli "dupszota" zabijając jednym pociskiem). Inną opcją było
to, że obrońca był zbyt nadgorliwy i szybko wyczyścił sobie magazynek, wtedy wystarczyło
tylko zrushować (rush -z ang. pośpiech).

**** Oczywiste jest, że pozostając w ciągłym ruchu jesteś o wiele trudniejszym
celem, dlatego cały czas staraj się możliwie najwięcej kucać/padać/skakać. Musisz
wypracować równoczesne kontrolowanie ruchu z celowaniem i strzelaniem w przeciwnika.
Nigdy nie pozostawaj w miejscu dłużej niż kilka sekund bo to pewna śmierć. Ja osobiście korzystam z kombinacji spacja- skok, ctrl - kucanie, przycisk pod kciukiem na myszce - leżenie: takie ustawienie ma swoje uzasadnienie. Mianowicie kontrolowanie kucania za pomocą małego palca lewej ręki jest bardzo łatwe ze względów anatomicznych(pominę kwestie dalszego uzasadnienia :P), spacja- kciuk to już jest przyzwyczajenie, leżenie pod kciukiem na myszce- dlaczego? Osobiście grając w bf-a padam w momencie gdy oddam serię 2-4 pocisków (polecam, wtedy kule lepiej trafiają w przeciwników) wtedy jest wystarczająco dużo czasu zanim celownik znów się "skurczy" żeby ewentualnie wprowadzić korekcje w celowaniu. Zaznaczam, że pisze to dla tych którzy nie mają kompletnego pomysłu na dobry układ akcji. Polecam jednak aby każdy robił konfiguracje klawiatury zdecydowanie dopasowane do swoich przyzwyczajeń chyba, że są one złe (obsługiwanie leżenia i kucania jednym palcem).

***** BF jest trochę zbugowaną grą, mam tutaj na myśli np. zabijanie ludzi z
pustego magazynka itp. wbrew pozorom to tylko błędy interfejsu, które też trzeba nauczyć
się stosować. zmieniając broń z powodu braku amunicji, nawet w momencie gdy widzimy
pusty magazynek mimo tego, że wiemy, iż powinien on być pełny celujmy w przeciwnika i
naciskajmy lewy przycisk :), nie widzimy jak nasza broń strzela, ale przeciwnik powinien
odnosić obrażenia. Podobnie jest ze strzelaniem w locie: przez pierwsze milisekundy lotu, nawet gdy nie widzimy broni strzelanie z niej nadal jest możliwe. Stąd nie dziwcie się, że ktoś zeskakując z daszku zabija Was w locie tylko nauczcie się sami to wykorzystywać :P.

****** Kolejna sprawa dotyczy problemu z ludźmi kampiącymi za przeszkodami, których jest bardzo ciężko usunąć. Tutaj też mamy kilka rozwiązań: a- możemy rzucić im perfect nade'a dokładnie w ich pozycje tym samym sie ich pozbywając. B-o flankowujemy ich pozycje - staramy się zajść z innej strony, c- olewamy ich i lecimy po flagę :) sami do nas przyjdą, a my w tym czasie zdążymy zająć odpowiednią pozycję d- stosujemy lekki trick- ponieważ osoba, która kampi za przeszkodą najczęściej postępuje bardzo schematycznie- kuca, wychyla się oddaje strzał i znowu kuca lub leży-kuca-strzela-leży zwykle nie zmienia swojej pozycji. Podczas grania zauważyłem, że hitboxy nie pokrywają się do końca z animacją postaci, która wychyla się zza przeszkody, stąd rozwiązanie aby "na czuja" strzelać do przeciwnika w miejsce, w którym powinien się wychylić- jeśli akcja się powiedzie powinien dostać heada jeszcze zanim w ogóle go zobaczymy (takie życie :P).

******* Biegając po wąskich przejściach starajmy się nie wychodzić/wybiegać po prostu zza rogu, tylko wyskakujmy - będąc w locie poruszamy się szybciej i dość niekonwencjonalnie przez to możemy bardzo łatwo zaskoczyć przeciwnika, na dodatek będąc w locie mamy więcej czasu aby dobrze przymierzyć. Jeśli wiemy, że ktoś biegnie w naszą stronę, a my stoimy za rogiem, starajmy się wyskoczyć dopiero w ostatnim momencie, tym samym przeskoczymy za plecy przeciwnika, a ponieważ wielu gra na bardzo niskiej czułości myszy trochę pomacha zanim nas poszuka :).

******** Grając na karkandzie nauczcie się wskakiwać spod flagi na mały daszek- krótki tips how to- stajemy na murku pod flagą obok daszku, odwracamy się tak aby móc biec po murku w stronę ściany budynku, gdy zbliżamy się do muru, szybko zmieniamy kierunek biegu w stronę daszka i równocześnie wyskakujemy - kwestia wprawy i koniecznie trzeba mieć odpowiednią ilość staminy aby to zrobić jakieś 4-5 kresek chyba w momencie gdy stoimy już na murku.

Na koniec kilka przemyśleń: Nie starajcie się dokładnie robić tak jak to robią pro: czyli postępować wg schematu- on ma sensa 3 i nie ma akceleracji to i ja tak ustawię, będę przez to lepszy. Większych bzdet w życiu nie słyszałem :). Owszem jest taka szansa ale bardzo mała. Ludzie nie są tacy sami, przez co należy szukać optymalnych rozwiązań dla siebie i pod siebie, równocześnie starając się dopracowywać swoje techniki. Fakt warto słuchać uwag innych ale nie można ślepo im wierzyć, że to pomoże. Nawiązując do akceleracji myszy- ja bez tego nie gram w bf-a. sprawa wygląda tak, że normalnie mam małą czułość, ale akceleracja jest mi niezbędna jeśli chcę się bardzo szybko obrócić bez machania 15 razy myszką i tracenia na to niepotrzebnie od groma czasu. Wielu mnie z tego powodu wyśmiało i wielu pewnie jeszcze wyśmieje ale ja się tym nie martwię, bo wiem co dla mnie lepsze :).
Nie bójcie się być oryginalni, czerpcie jak najwięcej z tego co dobre ale starajcie się to dopasowywać pod siebie i swoje możliwości!!

Zwracam uwagę, że jest to mój subiektywny punkt widzenia, który ukształtował się podczas grania w battlefielda począwszy od poziomu low, a kończąc na stanie obecnym niedefiniowanym.
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi/pytania co do powyższego tekstu z chęcią ich wysłucham.
Gdyby także jakiś konkretny team szukał gracza/”kołcza” niekoniecznie w bf-a, też z chęcią czekam na propozycje.
Dla tych którzy mnie nie znają, a chcą jakieś potwierdzenie tego, że coś osiągnąłem zapraszam do rozmowy.
Przepraszam z góry jeśli w któryś momentach wyraziłem się niejasno, ale dokładne opisywanie sytuacji jest monotonne i większość by sobie podarowała dalsze czytanie. W wątpliwych kwestiach zawsze mogę wbić na serwer i pokazać dokładnie o co chodziło.

Mam nadzieję, że te kilka słów wpłynie pozytywnie na Waszą rozgrywkę, przy okazji dziękuję tym, którzy przeczytają ten tekst i wyrażą swoje zdanie.


Gg: 9762446

Marek „Kayohi” Banaszak

Zaznaczam przy tym, że powyższy tekst może być kopiowany i rozpowszechniany wyłącznie w niezmienionej, tu obecnej formie z uwzględnieniem autora. Wszelkie prawa zastrzeżone.


Przy okazji Szczęśliwego nowego roku :mrgreen:

Miejsce na uwagi/komentarze

_________________
There is nothing impossible ...
http://kayohi.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2010, 23:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2009, 13:58
Posty: 19
Lokalizacja: Kraków
Obrazek

Witam, wiem że na forum jest już jeden taki poradnik, ale chciałbym rozszerzyć jego zagadnienia oraz dodać trochę części praktycznej.

Uwaga zanim zaznajomisz się z artykułem proszę o przeczytanie tego poradnika: http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=35&t=30327

Część pierwsza: Zaznajomienie z pojęciem.

Strzelec wyborowy - Jest to snajper trzymający się z całym oddziałem, zawsze eliminuje zagrożenia które mogą być po za zasięgiem naszych ludzi, pomaga zdjąć przeciwnika z którym aktualnie oddział walczy, stara się trzymać kilka metrów za swoimi, przez lunete ostrzega o ewentualnych zagrożeniach na drodze do celu.
Obrazek
Najczęściej posiada broń samopowtarzalną z celownikiem optycznym ale to nie jest wymagane.

Część druga: O zastosowaniu w praktyce.

1. Eliminacja osób zagrażających naszej drużynie(w tym innych snajperów) - Rzecz szczególnie ważna, oddział piechoty w którym znajduje się snajper powinien być przez niego osłaniany, rzeczą najważniejszą jest oczyszczenie terenu gdzie twoi ludzie się udają(głównie ze snajperów i LKM'ów). Kiedy jesteśmy już w miejscu w którym mamy być musimy mieć oczy do okoła głowy, bo np. przy przejmowaniu flagi kiedy nie ma medyka każdy człowiek jest bardzo ważny.
Praktyka: Całość polega na tym aby przemyśleć gdzie aktualnie może być wróg, musisz szukać miejsc gdzie widać "rozbłysk" broni, ponieważ niektóre pozycje są zacienione i z daleka nie ma szans aby zobaczyć czy ktoś tam jest. Kolejnymi przydatnymi dodatkami mogą być UAV oraz Skan które może dać nam komendant, wtedy przez jakiś czas wrogowie pojawiają się na radzarze.
Obrazek

2.Cele oddalone - Rzecz niezwykle niebezpieczna, wliczają się do nich: Człogi, samochody z zamocowanym działkiem i także inni snajperzy ;).
Praktyka: Pamiętaj! Dobry strzelec wyborowy to taki który nie tylko zabija ale także ostrzega przed zagrożeniami, wiadomo że człogu nawet z M95 nie zniszczysz. Cenna umiejętność snajpera czyli widzenie więcej niż inni bardzo przydaje się przy ostrzeganiu "Mamy tu wrogi czołg!" da to czas na przygotowanie się osobą o specializacji "Anti-tank" sami możemy w takiej sytuacji pomóc zabijając wroga strzelającego z wierzyczki czołgu lub jeep'a. O snajperach powiem krótko, staraj się strzelać tak aby wrogi snajper dostał w głowę, inaczej najprawdopobniej wstanie i ucieknie.

Obrazek

3.Wkazywanie punktu dla artyleri - Jeżeli grasz z komendantem przy zdrowych zmysłach i jesteś w jakieś drużynie możesz poprosić o "Zrzut Artyleryjski"
Praktyka: Jeżeli twoja drużyna jest atakowana na przykład z jakiegoś wyższego punktu a wrogów jest więcej i odbijacie flagę, jesteście odcięci od innych dobry snajper może poprosić o zrzut artyleri na tą pozycję, w tym czasie powinieneś poiformować osoby które uczestniczą w akcji aby gdzieś się ukryły ty w tym czasem po przez swój celownik szukasz miejsca gdzie wydaje się być najwięcej wrogów, po przez naciśniecie przycisku "t" oraz wybranie w menu "Poproś o zrzut artyleryjski."

Myślę że zdjęcia nie potrzeba.

Część trzecia: Jak strzelać żeby trafić.

Obrazek

A więc na początek, czerwone kreski symbolizują droge jaką wróg przbiegnie, Oznaczenie ">" symbolizuje punkt w którym owy przeciwnik musi się znaleść abyśmy mogli oddać skuteczny strzał. "X" symbolizuje jaką mniej więcej celownik powieniem mieć odległość od punktu ">". Wszystko powinno wyglądać tak, kiedy widzimy że biegnie wrogi żołnierz i mamy dostatecznie dużo miejsca przesówamy celownik tak aby krzyżyk był ustawiony w miejscu w które wbiegnie nieprzyjaciel, kiedy znajduje się już w odległości ostatniej lini od "X" skupiamy się mocno i po kilku setnych sekundy żołnierz powinien się znaleść w punkcie ">" kiedy jest właśnie tam naciskamy myszkę aby strzelić, w tym czasie żołnierz wbiegnie w miejsce "X" i po prostu zginie. Uwaga wróg musi mieć przynajmniej 3 punkty życia odjęte, inaczej możemy spróbować dwukrotnie powtórzyć ten manewr(Jest on głównie przeznaczony dla karabinów "bolt-action" jeżeli chodzi o karabiny samopowtarzalne starajcie się celować w głowę).

Na koniec:
Chciałbym podziękować michalgostowi za małą pomoc.
Oraz chciałbym dodać że wszystkie zdjęcia były robione na serwerach publicznych bez żadnego ustalania i odgrywania.

Życzę także sukcesów dla wszystkich snajperów.

PORADNIK NAPISANY PRZEZ JACHU123, ZABRANIA SIĘ KOPIOWANIA JAKIEGOKOLWIEK Z MATERIAŁÓW UMIESZCZONEGO PRZEZ AUTORA!

Miejsce na uwagi/komentarze

_________________
Obrazek
W BF:BC2 gram pod nickiem MrOffline18 a w BF3 Jachu1809.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL